כביש / ספורט > כתבות

הפנאי החשמלי של אלפין

המותג הספורטיבי של קבוצת רנו חושף רכב פנאי ראשון עם יומרות ספורטיביות ועיצוב מרשים

מותג רכבי הספורט והמרוץ Alpine נוסד בשנת 1955 ופיתח דגמים ספורטיביים על בסיס דגמי רנו שהשתתפו במרוצים רבים (בעיקר מרוצי ראלי) והקנו לאלפין מוניטין של יצרן ייחודי עם דגמים בעלי עיצוב ייחודי וביצועים טובים. אלפין נרכש על ידי רנו בשנת 1973 ולאורך שנות השבעים והשמונים של המאה שעברה המשיך להציג דגמים חדשים ולהתחרות. בשנת 1995 הופסק ייצור דגמי אלפין עד לשנת 2017, אז הושק המותג מחדש והציג את ה- A110. הדגם החשמלי הראשון של אלפין, A290 הושק בשנת 2024 ועתה מציגה החברה את הדגם החשמלי השני שלה, שהוא גם רכב הפנאי הראשון בהיסטוריה של המותג.

image

ה-A390 הוא רכב פנאי-קופה, או כפי שאלפין מכנים אותו, ספורט-פאסטבק ובשפה השיווקית שלהם הוא מוכתר כ"מכונית מרוץ בחליפה". הממדים קומפקטיים עם אורך כולל של 4.615, רוחב 1.885 וגובה של 1.532 מטרים. שלל מאפיינים עיצוביים תורמים להופעה המרשימה: ידיות דלתות חבויות, בתי גלגלים מודגשים, גג משתפל בזווית של 17 מעלות, כונסי אוויר גדולים, ספויילרים, תאורת Cosmic Dust מתחת לפנסי החזית ועוד ועוד.

image

סביבת הנהג ממוקדת וספורטיבית עם שני מסכים גדולים (''12 ו-''12.3) שפונים לנהג, גלגל הגה קטום ומתגים פיזיים לבקרת האקלים. יש גם מושבי ספורט, ריפודי עור נאפה (בהתאם לגרסה), שימוש נרחב בקרבון ובאלומיניום לתחושה איכותית ותא מטען שמכיל 532 ליטרים של ציוד.

image

הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת AmpR Medium של קבוצת רנו עם בסיס גלגלים של 2.708 מטרים, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל של 49% מלפנים ו-51% מאחור. על ההנעה מופקדים שלושה מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור, שמקנים לדגם הנעה כפולה קבועה. גרסת GTS הבכירה מציעה 470 כ"ס, 82.3 קג"מ של מומנט, תאוצה מאפס למאה תוך 3.9 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש, גרסת GT מציעה 400 כ"ס, מאיצה למאה תוך 4.8 שניות ומגיעה ל-200 קמ"ש מרביים. טווח הנסיעה נע בין 520-555 ק"מ בהתאם לגרסה.

image

המנועים האחוריים מצוידים במערכת Alpine Active Torque Vectoring, על הבלימה אחראית מערכת עם דיסקים בקוטר 365 מ"מ בעלי 6 קליפרים והגלגלים נועלים צמיגי מישלן ספורטיביים ייעודיים לדגם. ניתן לבחור באחד מתוך 5 מצבי נהיגה וכן לבחור ברמת הבלימה הרגנרטיבית (כולל נהיגת "דוושה-אחת". ה-A390 מציעה בקרת שיגור וגם כפתור OV שנותן תוספת כוח ל-10 שניות לצורך עקיפה למשל.

בתחום הטעינה מציעה אלפין טעינת AC במתח של 11 או 22 קילוואט וכן טעינה מהירה במתח של עד 190 קילוואט (15-80% תוך 25 דקות). כ"מכונית מרוץ בחליפה", האלפין מציעה גם מערכת טלמטריה עם ניטור ותצוגה של כוחות G, תאוצה ובלימה, זמני הקפה, טמפרטורת הבלמים ועוד ועוד.

תחילת השיווק של ה-A390 באירופה צפויה לרבעון האחרון של השנה, ארצה היא תגיע ככל הנראה רק בשנה שלאחר מכן על ידי היבואנית פריסבי (קרסו).

נגישות