כביש / ספורט > כתבות

שובה של ה-GTI

פיג'ו מקימה לתחייה את תג ה-GTI המחייב עם הדגם החשמלי-ספורטיבי החדש e-208 GTI

פיג'ו מבית סטלאנטיס בחרה במסלול הלא-מאן האגדי להצגת הדגם החשמלי הראשון של המותג שזוכה לתג ה-GTI המחייב. ה-205 GTI המקורית הוצגה בשנת 1984 בגרסה בעלת מנוע ה-1.6 ליטרים ושנתיים לאחר מכן גם בגרסאות 1.9 ליטר החזקות. הדגם הוביל את מגמת "הקטנות החמות" של שנות השמונים של המאה שעברה, יחד עם פיאט אונו טורבו ורנו 5 טורבו (ובמידה מסוימת גם הרנו קליאו ספורט), שהציגו מכוניות סופר-מיני מהנות לנהיגה עם מנועים חזקים באופן יחסי לתקופה.
ה-
GTI של פיג'ו נחשבה מאז ועד היום לאחת מהמכוניות המהנות ביותר לנהיגה הודות לשלדה ומתלים ספורטיביים, היגוי ישיר ומשקל עצמי נמוך, בתקופה בה לא היו מערכות בקרת אחיזה ויציבות. לאורך השנים, דגמים נוספים של פיג'ו זכו להקרא GTI, ביניהם ה-306, 206, 207 ו-208.

image

עתה, ה-GTI קמה לתחייה על בסיס פיג'ו e-208 החשמלית, עם כמה וכמה שינויים מתבקשים. השלדה הונמכה ב-30 מ"מ ומפשקי הסרנים הורחבו ב-56 מ"מ מלפנים ו-27 מ"מ מאחור. חישוקי ''18 ייעודיים עם עיצוב שמזכיר את החישוקים של הדגם המקורי תורמים למראה הקרבי ומסייעים לקירור מערכת הבלימה. קשתות הגלגלים הורחבו לטובת צמיגים רחבים יותר (Michelin Pilot Sport Cup 2 215/40-18) ומלפנים התווסף ספויילר בתחתית הפגוש הקדמי. מאחור, התווסף דיפיוזר בגימור שחור מבריק עם פנסי ערפל אינטגרליים בטכנולוגיית LED. הצבע האדום דומיננטי במיוחד בעיצוב החיצוני עם נגיעות בולטות בגריל, סביב סמלי פיג'ו, בקליפרים ובמקומות נוספים.

image

תא הנוסעים שודרג עם שטיחים וחגורות בטיחות אדומים, מושבים ספורטיביים שמאזכרים את מושבי ה-GTI 1.9 ליטר המקורית והגה ספורטיבי קטום עם לוגו GTI מתבקש בחלקו התחתון, בדומה ל-GTI המקורית.

image

על ההנעה מופקד מנוע חשמלי M4+ עם הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. לטענת פיג'ו, התאוצה למאה קמ"ש היא הטובה בסגמנט עם נתון של 5.7 שניות בלבד, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. סוללת 54 קווט"ש כוללת מערכת קירור ייעודית והמפרט הספורטיבי כולל גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, יחס כוח/משקל של 5.7 ק"ג/כ"ס ומערכת מתלים ובולמים משודרגת. למערכת בקרת היציבות יש מצב Sport שמשהה את התערבות המערכת ומאפשר יותר שליטה והנאה מנהיגה. מערכת הבלימה כוללת דיסקים קדמיים גדולים 355 מ"מ עם קליפרים קבועים בעלי 4 בוכנות. לצד הביצועים, הסוללה מאפשרת טווח נסיעה של עד 350 ק"מ וה-GTI החשמלית מאפשרת טעינה מהירה במתח של עד 100 קילוואט (20-80% תוך פחות מ-30 דקות).

image

ה-GTI המקורית היתה מופת של תחושות ישירות, של משקל עצמי נמוך ושל פשטות מכנית יחסית – אף אחד מאלו לא קיימים בדגם החדש והחשמלי. מבחינת מראה וייחודיות (וגם ביצועים על הנייר) נדמה שה-GTI החדשה מצליחה ליצור חווייה ספורטיבית אבל האם חוויית הנהיגה בה יכולה לשחזר את זו של ה-GTI המקורית? פיג'ו טוענת שכן אבל רק נהיגה בדגם יכולה לאשש או להפריך את היומרה הזו. בשלב זה טרם ידוע אם הדגם יגיע לישראל ומתי.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - חולה הגה

17 ביוני ב 14:50

עשיתם חשק
עד שהבנתי שמדובר במנוע חשמלי

2

אורח/ת - אילן

28 ביוני ב 10:44

פיג'ו היא חלק מקונתרן סטךנטיס וגם פיאט, וגם אלפא...
עכשיו... אלפא יש את הג'וניור, הקרוסאובר הקטן שמצידו, מבוסס על ה... פיג'ו 2008 - רק ששם התערבו מהנדסי אלפא בכיוונון השילדה להתנהגות ספורטיבית (כן כן, ב"ג'יפון" עירוני קטן)... שגם לו הספק של... 280 כ"ס (בגירסת ה- veloce).
אז תכלס עכשיו - כנראה - התהפכו היוצרות, ויש מצב מאוד גדול שה- e208 GOT, בעצם עושה הפוך על הפוך ומבוססת בעצמה על האלפא ג'וניור veloce, כששוב, הוא בעצמו מבוסס על הפיג'ו 2008...
אגב, בנסיעות מבחן על הג'וניור veloce, הוא קיבל ימבה תשבחות על התנהגות הכביש והביצועים שלו, אז יש למה לצפות.

נגישות