כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

הקונספט של AMG

חטיבת הביצועים של מרצדס מציגה דגם קונספט חשמלי בעל הספק של יותר מאלף קילוואט עם שלל חידושים טכנולוגיים
תצלומים: מרצדס AMG

אם אתם רוצים לדעת כיצד יראו רכבי הביצועים של העתיד, לאילו ביצועים אפשר לצפות מהם ומה הכיוון אליו צועדת מרצדס AMG בפיתוח רכבי ספורט, רכב הקונספט CONCEPT AMG GT XX אמור לתת לכם כיוון מבוסס למדי. רכב הקונספט החדש של AMG אמור להוות את הבסיס וההשראה לרכבי הביצועים בעלי ארבע הדלתות הבאים של מרצדס AMG שיהיו מתקדמים מאוד טכנולוגית ומבוססים על פלטפורמת AMG.EA הייעודית של AMG לרכבים חשמליים.

image

לפני הכול, יחידת ההנעה החשמלית שמספקת הספק עצום של יותר מאלף קילוואט (1,360 כ"ס) ותגיע לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה. מדובר על שילוב של שלושה מנועים חשמליים מסוג Axial Flux, זאת בניגוד למרבית המנועים החשמליים שבנויים בשיטת Radial Flux. מבלי להיכנס יתר על המידה לטכנולוגיה שמאחורי השינוי, התועלות הן מבנה קומפקטי (כשליש ממנוע חשמלי רגיל), משקל קל יותר (שני שליש משקל) ונתוני הספק ומומנט גבוהים במיוחד שמאפשרים ל-GT XX להגיע למהירות של 360 קמ"ש.

image

לדגם התצוגה שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים, ושתי יחידות ניהול High Performance Electric Drive Unit הכוללות גם מערכת קירור בשמן. המנוע הקדמי משמש רק כאשר יש צורך ב-Boost של כוח או אחיזה בגלגלים הקדמיים ובנסיעה רגילה הוא מנותק. סוללת המתח הגבוה של רכב התצוגה פותחה על בסיס הניסיון של החברה במרוצי פורמולה 1 ויש לה מבנה ייחודי, מערכת קירור מתקדמת וצפיפות אנרגטית גבוהה במיוחד. מתח טעינה מקסימלי של למעלה מ-850 קילוואט מאפשר טעינה מהירה כמעט כמו תדלוק – תוספת טווח של 400 קילומטרים תוך 5 דקות בלבד.

image

העיצוב החיצוני אווירודינמי עם מקדם גרר של 0.198 בלבד במרכב פאסטבק עם מכסה מנוע שמשתפל קדימה וגריל אנכי. המבנה של החלק הקדמי תורם לזרימה אופטימלית של האוויר וכך גם היעדרה של שמשה אחורית – תכנון המרכב כולו שם דגש על אווירודינמיות ועל הזרמת אוויר לקירור מערכות הרכב. מידותיו של רכב התצוגה בעל 4 המושבים הן אורך 5.204 מטרים, רוחב 1.945 מטרים וגובה של 1.317 מטרים בלבד.

image

ה-GT XX כולל שלל חידושים טכנולוגיים נוספים ובתוכם חישוקי ה-Aero האקטיביים שכוללים 5 להבים שנסגרים בעת נסיעה ונפתחים לצורך קירור של מערכת הבלימה, פאנל Fluid Light אחורי שמאפשר תקשורת והצגת מסרים בתלת-ממד, צבע חיצוני שמגיב למתח חשמלי ויכול להשתנות, חלקי מושב שמיוצרים במדפסת תלת-ממד ועוד ועוד.

image

כרגיל ברכב תצוגה או קונספט, אלמנטים רבים לא יגיעו לייצור סדרתי בעתיד הקרוב אבל מבחינת מרצדס AMG מדובר בהצהרה לגבי הכיוון אליו הולכים דגמי הביצועים 4 דלתות של החטיבה – יחידת ההנעה המתקדמת אמורה להגיע כבר בשנה הבאה לדגמים חדשים שיהיו מבוססים על פלטפורמת AMG.EA, ככל הנראה עם מרכב פאסטבק, ביצועי קצה וסוללת מתח גבוה עם טווח ארוך וטעינה אולטרה-מהירה.