
אלנטרה N של יונדאי מגיעה לישראל עם מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 276 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ, לראשונה בדגמי N תשווק האלנטרה עם תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית במקביל
יבואנית יונדאי לישראל משיקה את האלנטרה N, גרסת הספורט של הסדאן המשפחתית של יונדאי. קטגוריית רכבי הביצועים הגבוהים של יונדאי, כוללת טכנולוגיות הנעה ושלדה ייעודיות. לאחר חזרתה למרוצי ה- WRC ב-2012, יונדאי ייסדה את Hyundai Motorsport והשיקה את המותג "N" ב-2015. מאז, המותג הציג מגוון דגמים חדשים וממשיך להרחיב את סדרת דגמי הביצועים הגבוהים.
האלנטרהN מצוידת במצבי נהיגה מותאמים אישית המאפשרים לנהג לבחור את חוויית הנהיגה המתאימה לו. מצב N MODE הוא מצב ביצועים מלא.
לרכב מערכות Rev matching (בגרסה הידנית), Launch controlו-N Power Shift (בגרסה האוטו') המיועדת לשיפור ביצועים בזמן נהיגה ספורטיבית, מצב ה- (Over boost) N Grin shift מעניק דחיפה נוספת לביצועים בגרסה האוטומטית. בנוסף, Afterburn Sound שמשנה את תזמון ההצתה במנוע ומספק רעש פליטה ספורטיבי בדומה לרכבי מרוץ כמו ב- WRC ו-.F1 (עובד תחת תנאים מסוימים: הורדת הילוך מהירה, שחרור מצערת בסל"ד גבוה, שימוש במצב נהיגה SPORT+).
בנוסף, הרכב מצוייד במערכת בולמים הידראולית ((Electronic Controlled Suspension אשר מסוגלת להתאים את הבולמים בזמן אמת בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג ובכך לסייע ביציבות ובהיגוי.
גרסאת ה-N מצוידת באבזור ייחודי המבדל אותה כרכב ספורטיבי. בין המאפיינים ניתן למצוא מערכת פליטה אקטיבית, בלמים מחוזקים ומוט מייצב אחורי עליון.
לרכב בלמי דיסק מאווררים מקדימה ומאחור. מערכת המתלים כוללת מתלים קדמיים עצמאיים מסוג מקפרסון ומתלים אחוריים עצמאיים מסוג Multi-Link.
האלנטרה N מצוידת במנוע בנזין 2.0 טורבו מסוג THETA 2.0 T-GDI המפיק הספק מרבי של 276 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40 קג"מ ב- 2,100 סל"ד. המנוע בעל נפח של 1,998 סמ"ק עם יחס דחיסה של 9.5 וכולל קדח X מהלך של 86 x 86 מ"מ.
הדגם מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) עם 8 הילוכים, ו-6 הילוכים בגרסה הידנית. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות בגרסה האוטומטית (DCT) ו-5.8 שניות בגרסה הידנית.
הרכב מגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 10.4 ליטר ל-100 ק"מ בגרסה האוטומטית ו-9.7 -ליטר ל-100 ק"מ בגרסה הידנית. מיכל הדלק בנפח של 47 ליטר.
האלנטרה N מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות לשיפור הבטיחות וההגנה על הנוסעים.
היונדאי אלנטרה N בעלת חזית מאופיינת בגריל שחור בולט, פנסי LED חדים ומכסה מנוע עם קווים חדים. הפגוש הקדמי מצויד בסנפירים אווירודינמיים, דיפיוזר אחורי, וכנף אחורית מסוג Wing-Type. סמל שחור, ספוילר קדמי עם ציפוי חצי מבריק בגוון פנינה שחורה וגריל תואם.
לרכב בלמים ספורטיביים בלעדיים בגודל 19 אינץ' עם קליפרים אדומים, דיסקים בקיבולת גבוהה ובלמים בעלי חיכוך גבוה. החישוקים בקוטר 19 אינץ' עשויים סגסוגת קלה, הדגם מגיע עם אפשרויות צבעים כמו Performance Blue ו- Cyber Gray.
נוסף לגך הדגם מצויד בכיסאות ספורט מסוג באקט (Bucket-type). המושבים הקדמיים בעלי ריפוד אלקנטרה משולב עור ותפירה כחולה. הכיסאות מצוידים בסמל N הממוקם בחלק העליון של גב המושב וכולל תאורת LED.
האלנטרה N מגיעה באורך של 4,675 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ וגובה של 1,415 מ"מ. הרכב מצויד כמו כן בבסיס גלגלים של 2,720 מ"מ, מרווח גחון של 135 מ"מ ורדיוס סיבוב של 5.85 מטר. הצמיגים בגודל 245/35 R19, החישוקים עשויים סגסוגת "19.
פנים הרכב מציע מרווח רגליים מושב קדמי של 1,149 מ"מ מקסימלי ו-1,074 מ"מ מינימלי, ומרווח רגליים מושב אחורי של 964 מ"מ מקסימלי ו-859 - מ"מ מינימלי. מרווח ראש מושב קדמי הוא 989 מ"מ ומרווח ראש מושב אחורי עומד על 947 מ"מ. מבחינת מרווח כתפיים הרכב במידות 1,434 מ"מ במושב הקדמי ו- 1,412 מ"מ במושב האחורי, בעוד שמרווח המותניים במושב הקדמי הוא 1,356 מ"מ ומרווח המותניים במושב האחורי הוא 1,282 מ"מ.
נפח תא מטען אחורי של 402 ליטר ומשקל עצמי של 1,520 ק"ג בגרסה האוטומטית ו-1,480 בגרסה הידנית כאשר המשקל הכללי המורשה עומד על 1,930 ק"ג ו – 1890 ק"ג בידנית.
הדגם מצויד במערכת מולטימדיה מקורית "10.25 מתקדמת שתומכת ב- Apple CarPlay וAndroid- Auto ולוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25
בנוסף, יוצעו כאבזור סטנדרטי מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, גג שמש נפתח, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח תאורת LED חיצונית ותאורת יום LED-DRL . חימום מושבים קדמיים, גלגל הגה עם עם חימום ומערכת שמע מבית BOSE.
האלנטרה N בגרסה ידנית תימכר במחיר של 224,900 ₪ ואוטומטית תימכר במחיר של 234,900 ₪.
אבזור ייחודי N BRAND |
אוטומט (DCT) |
ידני |
מערכת פליטה אקטיבית |
+ |
+ |
בלמים מחוזקים |
+ |
+ |
מוט מייצב אחורי עליון |
+ |
+ |
שליטת מתלים אלקטרונית |
+ |
+ |
דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה |
+ |
+ |
Launch control - בקרת "שיגור" |
+ |
+ |
Rev matching - סנכרון סל"ד מדויק להילוך בזמן בלימה |
- |
+ |
N Grin Shift - כפתור להגברת ביצועי ברכב |
+ |
- |
N Track Shift - העברת הילוכים חכמה לביצועי מסלול |
+ |
- |
N Power Shift - העברת כוח מירבית לגלגלים |
+ |
- |
Shift Pattern Differentiation - כיוון סל"ד חכם להילוכים דינאמיים בהתאם למצב הנהיגה |
+ |
- |
Creep Off Mode - יציאה מהמקום ללא השהייה להאצה מדויקת |
+ |
- |
מושבי BUCKET בריפוד אלקנטרה בשילוב תאורת N |
+ |
+ |
קליפר בלמים בצביעה אדומה |
+ |
+ |
אבזור מתקדם |
אוטומט (DCT) |
ידני |
מערכת מולטימדיה מקורית "10.25 מתקדמת עם אפשרות חיבור Apple CarPlay ו-Android Auto* |
+ |
+ |
לוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25 |
+ |
+ |
מצלמת נסיעה לאחור |
+ |
+ |
DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש |
+ |
+ |
מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה |
+ |
+ |
טעינה אלחוטית לנייד |
+ |
+ |
גג שמש נפתח |
+ |
+ |
פנסי איתות במראות |
+ |
+ |
תאורת LED חיצונית |
+ |
+ |
תאורת יום LED-DRL |
+ |
+ |
קליפר בלמים בצביעה אדומה |
+ |
+ |
חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים |
+ |
+ |
מראות צד בצבע שחור |
+ |
+ |
מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת |
+ |
+ |
מפתח חכם - התנעה וכניסה ללא מפתח |
+ |
+ |
מושבי BUCKET בריפוד אלקנטרה משולב עור |
+ |
+ |
מושבים קדמיים מחוממים |
+ |
+ |
גלגל הגה מחומם |
+ |
+ |
מערכת שמע יוקרתית מבית BOSE |
+ |
+ |
4 חלונות חשמל עם פתיחה/סגירה אוטומטית |
+ |
+ |
מידות (מ"מ) |
אוטומט (DCT) |
ידני |
אורך |
4,675 |
4,675 |
רוחב |
1,825 |
1,825 |
גובה |
1,415 |
1,415 |
בסיס גלגלים |
2,720 |
2,720 |
מרווח גחון |
135 |
135 |
מרווח רגלים מושב קדמי מקס' |
1,149 |
1,149 |
מרווח רגלים מושב קדמי מינ' |
1,074 |
1,074 |
מרווח רגלים מושב אחורי מקס' |
964 |
964 |
מרווח רגלים מושב אחורי מינ' |
859 |
859 |
מרווח ראש מושב קדמי |
989 |
989 |
מרווח ראש מושב אחורי |
947 |
947 |
מרווח כתפיים מושב קדמי |
1,434 |
1,434 |
מרווח כתפיים מושב אחורי |
1,412 |
1,412 |
מרווח מותניים מושב קדמי |
1,356 |
1,356 |
מרווח מותניים מושב אחורי |
1,282 |
1,282 |
נפח תא מטען אחורי (ל') |
402 |
402 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1,520 |
1,480 |
משקל כללי מורשה (ק"ג) |
1,930 |
1,890 |
נפח מיכל דלק (ל') |
47 |
47 |
תגובות