בעוד כשלושה חודשים תציג ניסאן את הטנדר החדש שלה, טנדר בגודל מלא (FULL-SIZE TRUCK) בתערוכת המכוניות של דטרויט
מאת: עופר אדר
21/10/02
במסיבת עיתונאים שנערכה בארה''ב, בה הוצג רכב השטח החדש של ניסאן, המורנו, חשף נציג החברה פרטים בודדים על הטנדר החדש שמתכננת ניסאן לייצר לשוק האמריקאי - טנדר בגודל מלא (FULL SIZE TRUCK). האמריקאים מאוהבים בטנדרים הגדולים, המצוידים במנועי V-8 עתירי נפח וכוח, והביקוש לטנדרים כאלה בארה''ב הוא גדול. השוק נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי שלושת הגדולות: פורד, ג'נרל מוטורס ודיימלר-קרייזלר (עם המותג דודג'). עד כה נמנעו מרבית היצרנים היפניים להיכנס לפלח השוק הזה, אך הביקוש הגדול ומתח הרווחים הגבוה יחסית בפלח הם ככל הנראה פיתוי שאי אפשר לעמוד בו.
מדובר בתכנון חדש לחלוטין, שאין לו דבר עם הווינר המוכר לנו, המבוסס על טנדר הקונספט alpha T שהוצג לראשונה ב-2001. בעקבות האלפא הוצג גם דגם קונספט חדש לרכב שטח: ה-CROSSBOW. הטנדר החדש יצוייד במנוע בנזין V-8, בנפח 4.5 ליטר, שנלקח מהאינפיניטי Q45, עם שיפורים. הבלוק והראשים יהיו מאלומיניום, אך לא נמסרו נתונים על כ''ס או מומנט. תיבת ההילוכים תהיה רציפה, כדי להשיג חיסכון בדלק. עיצובו של הטנדר, בעל תא הנהג הכפול, הוא מרובע ואגרסיבי, לא בדיוק ''הבחור היפה ביותר בשכונה''. הוא דומה מאוד לדגמים החדשים של המתחרים ה''נייטיבס'' - רק שהחלוקה הזאת, ליצרנים יפניים וליצרנים אמריקאים, כבר בעייתית משהו: הטנדר תוכנן בארה''ב, מיועד בעיקרו לשוק הזה והוא כמובן גם ייוצר שם. ומה בנוגע למנוע דיזל? לעת עתה אין כוונה לייצר את הטנדר עם מנוע כזה, אך בעתיד ישקלו את הנושא באור חיובי, בעיקר בגלל נושא החיסכון בדלק. הבשורה המעניינת ביותר נשמרה לסוף: גם ה-CROSSBOW יעלה בקרוב על הכבישים כרכב מייצור סידרתי, והוא יוצג לראשונה בתערוכת המכוניות של ניו-יורק בתחילת 2003.
0 תגובות
תגובות