מאת: Ofer Ogash
26/08/03
''מרצדס בנץ'' משיקה את ה -7G TRONIC שהינה תיבת ההילוכים האוטומטית הראשונה בעולם בייצור סידרתי המציעה 7 הילוכים. ה – G TRONIC 7 תשולב כסטנדרט במנועי ה – V8 של ''מרצדס'' בדגמי E 500, S430,S500,CL 500 ודגמי הSL 500. ה – G TRONIC 7 , מבוססת על תיבת 5 ההילוכים, W5A 580, אשר זכתה לפופולריות רבה מאז השקתה לפני 8 שנים. התיבה החדשה תפחית את צריכת הדלק בכ – 0.6 ליטר לכל 100 ק''מ, תשפר את התאוצה מ – 0 ל – 100 לעד 0.3 שניות ותספק שיפור משמעותי בתאוצות הביניים, כל זאת הודות ליחס העברת הילוכים אופטימלי. זו פעם ראשונה מאז פיתוח תיבת ההילוכים האוטומטית שבה גיר אוטומטי חסכוני יותר בצריכת דלק מגיר רגיל
בנוסף, מציגה ה – G TRONIC 7 אפשרות לדילוג על הילוכים בעת האצה או בהורדת מהירות מהירה (קיקדאון). תיבת ההילוכים החדשה אינה חייבת לעבור דרך כל רצף ההילוכים, אלא, מערכת הבקרה של ה-7G TRONIC מסוגלת לפסוח על הילוך במקרה הצורך ומגיעה מהר יותר להילוך הנדרש. לדוגמא במעבר מהילוך שביעי לשלישי יבוצעו 2 הורדות בלבד וזאת בפעולת החלפה חלקה במיוחד, שכמעט ואינה מורגשת במיוחד בהילוכים הגבוהים. כמו כן, כוללת ה – G TRONIC 7 גם שני הילוכים אחוריים (REVERSE). צוות מהנדסי הפיתוח של מרצדס, מציגים תכונה נוספת חשובה של ה – G TRONIC 7 המאפשרת חיבור ישיר בין המנוע והגלגלים, זאת באמצעות שימוש בנעילת ממיר המומנט הנכנסת לפעולה בכל מצב אפשרי וזמינה בכל הילוך. זאת לעומת רוב תיבות ההילוכים האוטומטיות בהן הנעילה מתבצעת רק בהילוך גבוה. בנוסף, למרות ריבוי ההילוכים תיבת ה-7G TRONIC אינה גדולה וכבדה יותר מקודמתה, זאת בזכות, בין היתר, השימוש בסגסוגת מגנזיום לבלוק הראשי של התיבה. ה-7G TRONIC היא דור חמישי של פיתוח וייצור תיבת הילוכים אוטומטית של מרצדס ומהווה המשך הישיר למסורת מפוארת וארוכת שנים. מאז הופעת התיבה הראשונה בשנת 1959 ייצרה מרצדס למעלה מ-11 מיליון תיבות אוטומטיות. כיום, כ - 88% מכלל דגמי ה - E class הנעים בכבישי העולם, וכ – 65% מדגמי ה – C CLASS מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית.
0 תגובות
תגובות