שטח 4X4 > כתבות > טכני

חילוץ עצמי עם הייליפט Hi-Lift

נתקענו בבוץ? בחול טובעני? אין מקום לג'ק הרגיל?! לא נורא! Hi-Lift לעזרתכם!!
את ההייליפט אנחנו לא צריכים לדחוף מתחת לרכב אלא לעגן אותו לנקודת עיגון כגון הפגוש הקדמי או מדרגות צד - מדובר על פגוש ומדרגות שהוכנו במיוחד למטרה זו.
אפשרויות רבות לחילוץ עם ההייליפט ובכתבה זו נלמד על חלק מהם...

מהו הייליפט? Hi-Lift

מהו גוש הברזל הזה? הייליפט - קונספרציה לגרום לנו לכאבי גב? או רק להעשיר את המשפרים למיניהם? העניין די פשוט למעשה ההייליפט הוא פשוט ג'ק (מגבהה) מגודל. אנחנו בעלי הג'פים ''סובלים'' בדרך כלל ממהלכי מתלה גדולים ההייליפט גבוה מספיק להרים את הרכב עם כל מהלך המתלה שלו.
נתקענו בבוץ? בחול טובעני? אין מקום לג'ק הרגיל?! לא נורא את ההייליפט אנחנו לא צריכים לדחוף מתחת לרכב אלא לעגן אותו לנקודת עיגון כגון הפגוש הקדמי או מדרגות צד (מדובר על פגוש ומדרגות שהוכנו במיוחד למטרה זו). אפשרויות רבות לחילוץ עם ההייליפט ובכתבה זו נלמד על חלק מהם.

שקיעה בחול

נכנסנו לדיונות דהרנו באושר לעבר השקיעה האדומה ידנו האחת אוחזת בהגה והשנייה בידה של זוגתנו, אך אבוי הרומנטיקה השכיחה מאיתנו את העובדה שצמיגי הרכב מלאים באוויר, לאט, לאט המהירות יורדת והרכב נתקע כמובן בדיוק במקום הכי גרוע שאפשר. מצדנו האחד הירידה, שהרגע ירדנו ומצדנו האחר עלייה. הרכב שקוע בחול הזהוב עד השלדה. מה עושים עכשיו?

אין בעיה מוציאים את ההייליפט מהרכב ,ממקמים אותו בנקודת ההרמה הרצויה - פגוש אחורי/קדמי או מדרגות הצד, שוב מדובר על פגוש ומדרגות, שהוכנו במיוחד למטרה זו.
שימו לב כי מדרגות שקיבלתם בחברה עם קניית הרכב בדרך כלל משמשות לנוחות עליה לרכב ויופי.

מיקמנו את ההייליפט. התחילו להרים את הרכב עד שגלגל אחד יהיה באוויר. גלגל באוויר, מצוין. הכניסו עם עט חפירה/רגלים/ידיים חול לתוך הבור שנוצר מהגלגל כסו את כל הבור ונסו שגם יבלוט מעט חול מעל לפני הקרקע. חיזרו על פעולה זו בכל ארבעת הגלגלים והרי לכם רכב לא שקוע.

שקיעה בבוץ

הבעיה עם בוץ היא, שבדרך כלל הרכב מתיישב על הגחון, או על השלדה וככה נוצר מצב, שלגלגלים אין למעשה אחיזה. במקרים קיצוניים נוצר מצב בו הגלגלים באוויר. אם נרים את הרכב כמו בחול ונכסה את הבור, שנוצר מיד עם פגיעת הגלגל בבוץ, ייווצר שוב מצב בו הרכב שקוע לתוך הבוץ. מה עושים? מרימים שוב את אחורי הרכב או את קידמתו הפעם נרים אותו כמה שיותר גבוה. כשהרכב נמצא על ההייליפט בגבוה, פשוט נדחוף את הצד המורם הצידה. מה שיקרה הוא שהגלגלים יפלו לתוך הבוץ אומנם אבל לא לתוך הקולוסים, שיצרנו וככה הרכב לא מתיישב. שוב נצטרך לחזור על פעולה זו גם מצידו השני של הרכב.

שימוש בליפט-מייט חוסך את הצורך במדרגות:

שימוש בליפט-מייט חוסך את הצורך במדרגות:

התיישבות על הפגוש הקדמי/אחורי/שילדת הרכב

שוב ניסינו לקצר בשביל, שוב החקלאים המעצבנים, רשות שמורות הטבע וכל העולם לא מתחשבים בנו, והקימו הר של חול...נו באמת זה יעצור אותנו??? אז זהו שכן!, רק ניסינו והתיישבנו על פסגת הגבעה הרכב יושב לו על השלדה וארבעת הגלגלים מסתובבים להם באוויר גם הפעם ההייליפט יוציא אותנו מהצרה.
ניגש לצד הנמוך ברכב (אפשר גם למדרגות הצד) ונרים את ההייליפט כמה שיותר גבוה כאשר הגלגל בשיא הגובה, נכניס אבנים/עצים או שנכין ערמת אדמה מתחת לגלגל. כך נעשה גם בגלגל המקביל אליו בסרן. לאחר מכן אם זה לא מספיק נצטרך לעשות הגבהה להייליפט בדיוק כמו, שעשינו מתחת לגלגלים. ככה נגביה את נקודת ההתחלה של ההייליפט.
נחזור על פעולות אלה עד אשר הגלגלים יחזרו לקבל אחיזה נאותה בקרקע ורכב כבר לא ישב על השלדה.

כרית אוויר טובה (ויקרה) היא חליף הייליפט לא רע בכלל:

משיכה וגרירה עם ההייליפט

זוכרים את הזוג המאושר שלנו שחילץ את עצמו בעזרת ההיליפט מהחול? אז עכשיו הוא אומנם לא שקוע אבל הג'יפ מסרב בכל תוקף לעלות את העלייה מה עושים? הרי לא נשאר כאן…אנחנו צרכים להגיע לשקיעה...להחזיק ידיים...

ההיליפט יכול להיות גם כננת ידנית אומנם מסורבל, ואיטי. אבל זה יכול להיות הרבה פעמיים הדבר היחיד בנינו לבין תקיעה ושעות של המתנה לחילוץ.

איך עושים את זה?

מעגנים בעזרת רצועת גרירה את ההייליפט אל הרכב(צד אחד של הרצועה מחברים לאוזן הגרירה של הרכב(רצוי בעזרת רצועת רסן)ואת צידה השני של הרצועה לחור שנמצא בתוך עוגן ההייליפט מצידו השני של ההיליפט נעגן גם כן שאקל עם רצועה לחלק המיועד לכך ואת צידה השניה של הרצועה לעץ/סלע או כל דבר אחר שיכול לעמוד בעומס הצפוי. אחרי שעשינו זאת לא נשאר אלא להשתמש בהייליפט, כאילו אנחנו מרים את הרכב. פשוט להפעיל את ההיליפט וראו את הפלא הרכב מתקדם אליכם. הרכב יתקדם רק כחצי מטר או מעט יותר מכיוון שאורכו של ההייליפט לא גדול מזה לכן נצטרך לחזור על פעולה זו מספר פעמיים עד לסוף החילוץ-מעייף, ארוך ומיגע אבל מאוד יעיל ותמיד עובד.

זהו הזוג המאושר יכול להגיע לשקיעה...להתראות בשטח!!!

  • מאמר זה אינו בא כדי להמליץ על חילוץ כל שהוא, ומוצג כאן כשירות לגולש. אתר השטח הישראלי /כותב המאמר אינם אחראים לנזקים הישירים ו/או העקיפים העלולים להיגרם כתוצאה מהשימוש בהמלצות הכתובות במאמר זה.

קישורים:

הייליפט ומוצריו בחנות של אתר השטח

ערכות חילוץ בחנות של אתר השטח

תגובות

5 תגובות

1

אטלנטיס

05 בספטמבר 2007 ב 17:39

חבל שהתמונות באיכות ירודה

2

אלדד מ. פורום

05 בספטמבר 2007 ב 20:42

הייליפט

אז ככה הי ליפט יכול להרים מעל 3 טון ( בדוק אצלי ברכב) ללא כל בעיה
אבל וחשוב לציין ההי ליפט מסוכן מאוד גם לרכב וגם למשתמש אם לא יודעים איך
אז בזהירות

3

Ogash Ofer

27 באוקטובר 2019 ב 06:43

שימו לב - הכתבה משנת 2000 (או אף קודם) מגרסתו הראשונה של אתר השטח!
כל הכתוב שריר ונכון, אך התמונות....
בכל אופן יש עוד כמה מוצרים בסדרת ההייליפט וניתן לרכוש הייליפט ומוצריו בחנות של אתר השטח:
https://www.4x4.co.il/shop/c/towingnextra/hilift

4

dotanmd

27 באוקטובר 2019 ב 07:05

האם ניתן להרים עם הג'ק הצרפתי גם גלגל על מתלה?

יש לי יוקון עם סרן אחורי חי ומתלים מוגבהים מלפנים (גלגל 33)

תודה רבה.

משה.

5

Ogash Ofer

16 במרץ 2020 ב 12:30

התמונות בכתבה עודכנו לעדכניות (הכתבה במקור משנת 2000)