טיול אופנועים באיזור אגן הים התיכון הוא חוויה מיוחדת במיוחד אם יוצאים לדרך עם האופנוע מישראל.
הכתבה מספקת מידע אינפורמטיבי משלב ההכנות, עד ההגעה ליעד.
מאת: Ofer Ogash
29/06/05
שינוע אופנועים ורוכב על מעבורת לקפריסין עולה כ-250$. עקרון המלחמה החשוב ''יוזמה והתקפיות'' תקף גם כאן ובמיוחד בשלב ההכנות והתיכנון. אני מכיר את כל התירוצים מראש וברגע שלפני. אז בואו נחסוך אותם וקדימה נתחיל: ראשית יש לבחור יעד. לאסוף מידע על האיזור, דרכי הגעה, אישורים נדרשים ולהצטייד במפות. לקפריסין, יוון ותורכיה יש סניפים של לשכת התיירות שלהן בארץ ורצוי להיעזר בהן.
אופי המשתתפים: חנונים, בליווי האישה, גברים ללא חת וכד'. מטרת הטיול: רכיבת שטח, אתרים היסטוריים, תרבויות, סיור ותצפית בחופים, מציאת זיווג לחתונה וכל שילוב אפשרי נוסף. יש לתכנן ציר כאשר העוגנים למסע יהיו זמן ההגעה והחזרה. אני ממליץ לתכנן כך שהקילומטראז' היומי יורד בדרגה לקראת סוף הטיול, להגיע קודם לקרבת נמל ההפלגה והכי חשוב להשאיר ''חורים'' באמצע הלו''ז על מנת לטייל באיזור שאליו הגעתם ללא צורך להתקדם הלאה באותו היום. אפשר לתכנן גם מקומות שינה ללילה אך מניסיון, תכניות לחוד וביצוע לחוד ולכן יש להכין עוד אפשרות. חשוב גם להכין את האישה – שמא לא נגיע למקלחת המיוחלת וניאלץ להתפשר על צינור מים קפואים (במקרה הטוב) כפי שהיה לנו בהרי TILLIRIA בקפריסין או טפטוף מאכזב שמצאנו על הדרך לסלוניקי ביוון מאחר שבקמפינג המתוכנן נישאר רק השלט (את הכיף של לא להתקלח לפני השינה אני משאיר למילואים). הלקח מסיפור הטפטוף הוא שתמיד צריך להסתכל על הטוב שבבלת''ם ועל כך שרכבנו עוד 60 ק''מ בלי שנורית תקטר כי כואב לה התחת, שכבר חושך ושהיא מתגעגעת לאוהל המפואר שלנו.
רצוי לצאת לדרך לאחר טיפול, חיזוקים, תיקון כל התקלות וצמיגים תקינים. בדרך לטורקיה דרך רודוס, נפרץ מחזיר שמן במזלג של ה-TT הנאמן שלי. לאחר שקניתי אחר (חלקי החילוף זולים עד כדי שליש ממחירם בארץ!) חיפשתי מוסך כדי שאוכל להחליף אותו, לפני ההפלגה לטורקיה, כך שלאחר שעתיים נמצא המוסכניק הנחמד (שהוא גם רוכב מוטוקרוס) שהסכים לתת לי להשתמש בכליו ובתמורה קיבל מאיתנו סטיקר.
חליפת עור שחורה וקסדה תואמת לרוכב ב.מ.וו שמתכנן לטוס באוטוסטראדות או ציוד שטח מלא למגזגזים. אנחנו בחרנו בנעליים גבוהות, ג'ינס או מכנס טיולים, מעיל מוגן של ברוש, כפפות, חגורת גב, קסדה ומשקפי שמש שנכנסים לקסדה. מיגון חובה: 1. נעליים גבוהות או מגפיים 2. כפפות 3. מעיל רכיבה בהתאם למזג האויר (רצוי עם מיגון פנימי) 4. חגורת גב 5. קסדת שטח + משקפי אבק או קסדת כביש סגורה מיגון רצוי: 1. מגן חזה (צבי צב) 2. מגיני ברכיים + מגיני מרפקים
אם הם חדשים רצוי לבדוק התאמתם בארץ לפני היציאה וזאת כדי למנוע את הפדיחה כאשר רוצים להחליף תקר בצמיג אחורי ומגלים שבערכת הכלים אין מפתח 27 מ''מ. ערכת תיקון פנצ'ר תכלול פנימיות נוספות - חובה ו- FAST למי שמאמין בו. זכור לי לילה שבו יצאנו מהשביל שלאורך תעלת קורינתוס בדרך על הכביש המהיר לאתונה ו...''נתקלנו''!!! - פנצ'ר בצמיג אחורי. לאחר דין ודברים עם הצמיג נחשף ה''מסמר האכזר'' ואז... (וזו הפואנטה) נורית (אשתי שתחייה), בשיא אדישותה, מתוודה שהיא ראתה את המסמר בגלגל לפני כשעתיים אך היא חשבה שזה בסדר! מנעול טוב וכיסוי מומלץ למרות שזה לא יחסוך לכם 5 לירות מיצריות לשומר באל מלגה בהר הגבוה בסיני.
תתכוננו נפשית לכבס כל ערב. המאמץ לצמצם משלם עצמו במשקל התיק. ניתן לקשור חלק מהציוד על הכנף הקדמית (בעיר שקי שינה מגולגלים). תיק מיכל יעזור גם כן והשאר על האחוריים. מומלץ להשתמש בתיקי אוכף כשיש לוודא שהשק אינו לוחץ את הצדדית על האגזוז כי אז תחגגו את ל''ג בעומר לא המועד בארץ ניכר. ואם קוראים לכם נימרוד ואתם סוחבים דלק ושמן באותו צד תגיעו ל- adana ולא ל- konya (יד הגורל הטורקית) בעזרת מבער אחורי משופר.
1. תיק גדול 2. תיק קטן 3. כלי מים - רצוי גם נאד מים לנשיאה על הגב 4. כובע 5. נייר טואלט (מגבונים) 6. כלי רחצה 7. פנס (רצוי פנס ראש) 8. נרות + גפרורים 9. קרם שיזוף 10. משקפי שמש 11. נעלי הליכה 12. סנדלים 13. מגבת 14. בגד ים 15. שק שינה 16. מזרונים 17. אוהל 18. סכין וכלי אוכל 19. בגדים חמים 20. כוהליה או בנזיניה או גזיה (פק''ל קפה) 21. משקפת ים 22. אוכל: תבלינים, אורז, פסטה 23. כלי ניקוי 24. מספרי ציפורניים 25. חבל כביסה (יכול לשמש גם כחבל גרירה) 26. עזרה ראשונה
1. תיק צד 2. כלי עבודה מתאימים (לבדוק שאכן כך) 3. נורות להחלפה 4. ערכת פנצ'ר (2 כפות לפחות, ומעט סבון) ומשאבה טובה 5. פנימיות (2 אחוריות 1 קידמית) וערכת תיקון של אופניים 6. רצ'טים לקשירה 7. גומיות + רשת + רצועות 8. כיסוי ומנעול 9. עזרה ראשונה ב''שלוף'' 10. שמן מנוע 11. מברשת לשימון שרשרת 12. גריז בקופסת פילם 13. מפתחות נוספים מנוליינים 14. לדרמן 15. דלק נוסף אם צריך 16. מנורה אדומה מהבהבת (כמו של רוכבי אופניים) 17. ידית קלאץ' וידית ברקס נוספת 18. כבל מצמד פנימי + סופיות 19. מפתח ונטילים 20. דבק אפוקסי מהיר לברזל + RTV 21. חולית חיבור לשרשת + לוחץ חוליות 22. פיוזים (בדגש לפיוז ראשי מתאים) 23. שמן מנוע + נוזל קירור 24. חוט חשמל + חוט ברזל + אזיקונים
1. ארנק 2. תעודת סטודנט 3. דרכון (בתוקף לחצי שנה לפחות) 4. רישיון נהיגה ותרגום 5. רישיון רכב ותרגום 6. ביטוח רכב 7. ביטוח בריאות 8. מפות + GPS + סוללות לחירום 9. יומן טיולים 10. סדר יום - לו''ז 11. פנקס ועט 12. רשימת תחנות דלק 13. רשימת קמפינגים 14. מצפן 15. דולרים וש''ח 16. כסף מקומי 17. מצלמה, סרטים וסוללות 18. טלפון ניד GSM ו/או טלפון לוויני
1. להעלות לסיפון המעבורת אוהל (למי שישן על הסיפון) וציוד רחצה. 2. מומלץ לאכול במסעדות של המקומיים/פועלים הרחק מציידי התיירים. 3. לקחת רצ'טים לקשירת האופנוע במעבורת, אחרת יקשרו את היקר לכם מכל בחוט ניילון דק. 4. לתרגל החלפת פנצ'ר בבית ולבדוק שאכן יש לכם את כל הכלים המתאימים לכל המשתתפים במסע. 5. לשחרר מעט את הידוק ידיות הברקס והקלאץ' (סיבוב חוסך שבר). 6. לקחת מפתחות ספייר ושלט נוסף לאזעקה ולאחסן כל אחד אצל חברו.
2 תגובות
1
אתר השטח 4X4
25 בדצמבר 2005 ב 17:02
תשובה לשואל
הכתבה הנ''ל היא כתבה כללית על מסעות עם האופנוע בחו''ל. הוצאתי ואני עדיין מוציא מסעות אופנועים לחו''ל לתקופות של כשבוע עד 10 ימים. עופר אוגש
2
eyalyo
30 באוקטובר 2006 ב 22:12
האם עדיין פועלת מעבורת מישראל ליוון?
עופר שלום
בעבר נסעתי עם המעבורת הנ"ל פעמים ליוון ותורקיה אך לפני שנה ושנתיים כאשר רציתי לסוע התברר לי שהקו הזה לא פעיל האם הוטעתי?
האם לקפריסין יש קו סדיר ושם מחליפים מעבורת?
תודה
תגובות