נבחרת פוינטר-מיצובישי תצא להתחרות בראלי הפרעונים במצרים, שיתקיים לקראת סוף ספטמבר 2005, המאורגן השנה על ידי ה - FIA.
הנבחרת יוצאת בהרכב מורחב הכולל 3 רכבי מירוץ - כאשר שניים מהם יתחרו בקטגוריה המקצוענית T1 - בפעם הראשונה בתולדות הספורט המוטורי הישראלי.
צילם: אילן אשל.
מאת: אתר השטח הישראלי
17/09/05
ראלי הפרעונים הינו ראלי מהקשים ביותר אשר חוצה את המדבר המערבי של מצרים לאורך של כ - 2,300 ק''מ ועובר בחלק מדיונות החול של ים החולות הגדול. הראלי נמשך 5 ימים (נטו) מזנק מקהיר ב - 26 לספטמבר ומסתיים ב - 2 לאוקטובר בחזרה בקהיר - שם יערך טקס סיום ויחולקו הפרסים. השנה צפויות להתחרות נבחרות וקבוצות רשמיות ממספר מדינות כהכנה לקראת הפריז דקאר. כ-100 אופנועים, כ- 50 רכבי שטח וכ- 10 משאיות.
הנהגים והנווטים: עידו כהן, אביב ספקטור, רז היימן, הלל סגל שי שמעוני וגדעון בן שמואל. צוות הסיוע: דודי לזר, עמית צדקאלי, צביקה כנעני, ניקולאי פיינשטיין, אלי צוק, ניר שרון, יוחאי כהן.
בראלי השנה 6 סטייג'ים (אחד יותר מהשנה שעברה) כשהאחרון שבהם יסתיים למרגלות הפירמידות בקהיר. הפרסים השנה למנצחים הם 2,000, 1,500 ו - 1,000 יורו למנצחים.
לאתר הרשמי של ראלי הפרעונים הקליקו כאן
הראלי השנה ישתרע לאורך 2,300 ק''מ תובעניים כש - 2,100 ק''מ מתוכם הם קטעי ספיישל. הראלי אשר יוזנק מקהיר, כאמור, ינוע לכיוון נאות המדבר באחרייה במרכזה של מצרים. משם מערבה - יחצה את ים החולות הגדול על גבול לוב, שם מגיעות הדיונות העצומות לגובה של כ- 70 מטר, עד לסיווה ומשם חזרה לבאחרייה ולקהיר (דומה מאוד למסלול המסעות של אתר השטח הישראלי - ראו קישורים).
לתמונות מהמסע של ינואר 2005 הקליקו כאן
לתמונות נוספות מינואר 2005 הקליקו כאן
ימים לבנים במדבר הלבן
רשמי מסע לסהרה
בפני הקבוצה עומדות הכנות רבות ובראשן המשימה לחצות את הגבול בין ישראל למצרים. הקבוצה מתכננת לנסוע דרומה ''על הגלגלים'' עד לקהיר והיא מקווה לקבל אישור מיוחד להכניס את הרכבים למצרים דרך מעבר גבול יבשתי (טאבה או ניצנה).
עידו ואביב יתחרו ברכב מיוחד מעשי ידיו של אביב וצוותו. הרכב תוכנן על-ידי עידו ורותך בעבודת יד לשלדה ומתלים העשוים צינורות. עידו ואביב יתחרו בקטגוריה המקצוענית T1 בה משתתפים רכבים שנבנו במיוחד למטרה זו ולמעט שמו של הרכב - נותן החסות, אין כמעט קשר ודמיון לרכב הנמכר בסוכניות הרכב.
מנוע תוצרת מיצובישי דיזל 3.2 ליטר טורבו + אינטרקולר הספק: 230 כ''ס מומנט: 54 קג''מ גיר- 5 הילוכים מקורי דיפרנציאלים- מיצובישי מקורי יחס העברה 4.10 שילדה - צנורות כרומולי. מתלים - צנורות כרומולי. ג'נטים- CMPO-MOTIVE. 7/16. צמיגים- 265/75/16. מיכל דלק- קיבולת- 350 ליטר. 3 גלגלים רזרביים. אורך WHEEL-BASE - 2.75 מ'. רוחב - 1.96 מטר. גובה- 1.85 מטר. משקל- 1,850 ק''ג. האצה מ- 0-100 - 10 שניות. מהירות מקסימלית- 200 קמ''ש. מהלך מיתלה בכל פינה- 250 מ''מ.
עידו כהן - נהג, יליד 59 מוותיקי הספורט המוטורי בארץ, בעל סדנה לבניית רכבי מרוץ. משתתף בתחרויות עבירות בארץ וזוכה במקום ראשון ברציפות מזה חמש שנים בתחרויות אלו. סיים במקום השני בתחרות ראלי פרעונים שנת 1996. השתתף בראלי פריז-דקאר 2001, מנצח במקום הראשון בראלי פריז דקאר 2004 בקטגוריה T1. אביב ספקטור - נווט, יליד 69 מראשוני המתחרים בארץ בתחרויות ניווט ועבירות. משתתף בתחרויות כנווט בצוות עם עידו כהן בתחרויות הניווט והעבירות בארץ. השתתף בראלי פריז דקאר 2004 בצוות עם עידו כהן , הצוות שזכה במקום הראשון .
זהו רכב שנבנה כאן בישראל על-ידי הלל סגל וכול כולו עבודת יד. ינהג ברכב רז הימן וינווט הלל סגל. מנוע מרכזי, 4 צילינדר דיזל פג'רו +שיפורים. הספק: 200 כ''ס נפח 3,200 סמ''ק תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים מקורית נעילות מקוריות- אחורי ומרכזי שילדה- צינורות מייצור עצמי אורך רוחב/ רוחב/ גובה 1.85/1.90/4.44 מטר. רוחב גלגלים 1.88 מטר. בסיס גלגלים: 2.86 מטר. משקל עצמי- 1,960 ק''ג. מתלים קדמיים ואחוריים מקורי. מהלכי מתלה 25 ס''מ. מיכל דלק 320 ליטר צריכת דלק- 3.5 ק''מ לליטר מהירות מקסימלעת 190 קמ''ש גלגלים 16/85/235 כיסוי עשוי מפיבר - בניה עצמית בניה לפי תקן FIA 3 גלגלים רזרביים תאורה- קסנון HELLA המאירים ל-600 מטר.
רז הימן - נהג, יליד 64 , תושב פרדס חנה , נשוי +3 , משווק מערכות ניווט לויניות ו- GPS . אלוף הארץ למרוצי ראלי 8 פעמים בעשר השנים האחרונות. בעל ניסיון מרוצים בינלאומי עשיר מאז שנת 1991:באחה 1000 במקסיקו , ראלי הפרעונים במצרים 3 פעמים, ראלי האטלס במרוקו פעמיים, ראלי טוניס פעמיים, ראלי איחוד האמירויות, פאריז דקאר, אליפות העולם למרוצי אנדורו ( ספרד ופולין ) .
הלל סגל- נווט, יליד 49, תושב כפר תבור בעל מוסך ליוגב נשוי + 3. המבוגר שבקבוצה ומוותיקי הספורט המוטורי בישראל. נהג מרוצים בארץ ונווט במירוצים בחו''ל. הישראלי בעל הניסיון הרב ביותר של מרוצי פריז דאקאר - 1996 , 1999 , 2002 , 2004 .השתתף בראלי פריז-איסטנבול, ראלי הפרעונים ב - 1996, באחה 2000 בארה''ב ולמעלה מ - 50 אלף ק''מ ניווט במרוצים בינלאומיים בחו''ל. הנווט הראשון שיוצא ברכב פג'רו מעשה ידיו, T1, ולא הוא נוהג בו.
שי שמעוני - נהג, יליד 70 עוסק במקצועו באינסטלציה. נולד וגדל ברמת גן. נכנס לתחום מרוצי המכוניות בשנת 98 .מתחרה מאז ועד היום בכל אירוע מוטורי בארץ. בשנת 2000 התחרה בבאחה מקסיקו בבאגי. בשנת 2004 בבאחה ספרד . בשנת 2005 התחרה בבאחה איטליה והגיע במקום השני בקטגוריית הג'יפים מקצועי ובמקום השביעי בדירוג הכללי. גדעון בן שמואל -נווט, יליד 72 הנווט הקבוע של שי. מנווט עם שי שמעוני מזה 4 שנים בכל התחרויות בארץ ובחו''ל.
קטגוריה T2 הינה קטגוריה לרכבים סדרתים בהם בוצעו התאמות ושינוים המאושרים בהתאם לתקנון הבינלאומי של ה FIA. הספק: 190 כ''ס מקורי מתוכנת מומנט: 48 קג''ם תיבת הילוכים 5 מקורי דיפרנציאלים מיצובישי מקורי יחס העברה מ- 4.10 מקורי שילדה מקורית מיתלים מקורי ובולם נוסף לכל גלגל ג'נטים פלדה הפוכים צמיגים 16.-85-235 דנלופ m t מכל דלק מקורי ומכל נוסף 120 ליטר 3 גלגלים רזרבים אורך 4.03 מטר רוחב 1.85 מטר משקל 2,130 ק''ג האצה מ 0 ל-100 ב 11 שניות מהירות מרבית 185 קמ''ש
היקף המימון אשר קיבלה הנבחרת עומד על כ – 800 אלף ₪ בכסף וחלקי חילוף ומקורו בנותני החסות הבאים: 1. מיצובישי ישראל 2. פוינטר מבית שגריר 3. IRT- עידו רייסינג טים 4. ליוגב 5. גאיה קום 6. תנועה מערכות מחשוב וניווט 7. ארקמבה 8. ד.נ. כל גדר 9. גתוס
בהצלחה למתחרים, עידכונים בהמשך...
0 תגובות
תגובות