פחות משלוש שנים עברו מאז שהדגם הראשון של האאוטלנדר עלה על הכביש, ומיצובישי כבר חושפת את המחליף שלו.
מאת: עופר אדר
13/10/05
תערוכת המכוניות בג'נבה, מרץ 2003: חברת מיצובישי חושפת את האאוטלנדר, ג'יפון המיועד להתחרות ראש בראש בהונדה CRV ובטויטה RAV4. התקוות גבוהות, אך המציאות - כלומר המכירות - היתה רחוקה מהן. התוצאה: תערוכת המכוניות בטוקיו, אוקטובר 2006 - מיצובישי חושפת את האאוטלנדר החדש. ובמילה חדש, הכוונה היא לא למתיחת פנים בלבד אלא לחדש בכל מובן: עיצוב, מנוע, מערכת הנעה - בעצם יש לנו מכונית שונה לחלוטין מהדגם הקודם.
העיצוב קופסתי יותר מהדגם הקודם, במיוחד בחלק האחורי, כדי לאפשר ''השתלת'' שני מושבים נוספים (ובסה''כ 7 – כאופציה); מנוע בנזין 4 בוכנות מאלומיניום עם תזמון שסתומים משתנה, 2.4 ליטר, 168 כ''ס; תיבת הילוכים רציפה (CVT) עם שישה הילוכים; מערכת הנעה חדשה לחלוטין עם בקרת יציבות אינטגרלית ואפשרות לבחור אחד מתוך שלושה מצבים: הנעה 2X4, הנעה 4X4 אוטומטית, הנעה 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי נעול. אין הילוך כוח. מתוכננים גם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר ומנוע בנזין V-6 עם 250 כ''ס.
באאוטלנדר החדש השתמשו בטכנולוגיות שפותחו עבור ה-Evo X, כמו פנלי גוף מאלומיניום והעברת הילוכים מההגה. ההשקה באירופה - וכנראה גם אצלנו - מתוכננת לתחילת שנת 2007. ייתכן שנראה דגם דומה, המשתמש באותם מכללים, הנושא את סמל פיג'ו-סיטרואן.
מיצובישי מציגה בתערוכה גם את רכב הקונספט d:5 – הדור הבא של הספייס גיר המוכר אצלנו גם כ-L400. רכב התצוגה נבנה על פלטפורמת האאוטלנדר החדש, כולל מנוע ה-2.4 ליטר וההנעה 4X4. העיצוב קופסתי עד מאוד (מישהו אמר האמר?) ומיועד להכיל עד 9 נוסעים. אופציה מעניינת למשפחה מרובת ילדים האוהבת לטייל.
0 תגובות
תגובות