
מאת: עופר אדר
01/11/05
ההצלחה הגדולה במכירות של דגמי הקרוס-אובר בארה''ב, המאיימת כבר על מכירות ה-SUV, הביאה את ראשי קונצרן ג'נרל מוטורס להחלטה להגדיל את היצע הדגמים שלהם בסיגמנט זה. בשלב ראשון, יוצגו ארבעה דגמים חדשים ביניהם סאטורן אאוטלוק (סאטורן היא חטיבת הכניסה של ג'י.אמ המייצרת דגמים זולים המיועדים לקהל הצעיר), ביואיק אנקלייב (Enclave - מובלעת), ו-GMC אוקדיה (Acadia - חבל ארץ בקנדה). שני השמות האחרונים עדיין לא הוכרזו רשמית. בהמשך, עד לתום העשור, יוצגו בסך הכל שבעה דגמי קרוס-אובר חדשים. השנה יימכרו כ-2.5 מיליון דגמי קרוס-אובר בארה''ב, והשוק צפוי לגדול ל-3.5 מיליון ב-2010. השליטה היפנית בסיגמנט הזה הולכת וקטנה, ובחודש ספטמבר מכרה ג'נרל מוטורס יותר דגמים כאלה מכל מתחרותיה. ההיצע כולל עכשיו את הפונטיאק טורנט, ביואיק רנדוו, סאטורן וו, קדילק SRX, ושברולט איקוונוקס ו-HHR. על פי מיטב המסורת האמריקאית, כל כלי הרכב האלה מוצעים גם בגירסת 4X2, מלבד גירסת ה-4X4 המעניינת אותנו. כל הדגמים החדשים יצויידו במנוע בנזין v-6 חדש, חלקם יוצעו גם בגירסה היברידית המשלבת מנוע בנזין עם מנועים חשמליים. הגירסאות ההיברידיות, שתיאבונן לבנזין יקר מצומצם יחסית, יכולות להתאים מאוד לשוק הישראלי.
0 תגובות
תגובות