
מי שאוהב את רכב השטח שלו גדול ועם סרן קדמי חי, כדאי שיחשוב על הג'י.אמ.סי טופקיק שעברה שיפורים של חברת מונרו: מומנט של 85 קג''מ ב-1600 סל''ד, גיר אוטומטי עם חמישה הילוכים, מרחב פנימי ענק, כושר נשיאה וגרירה אדירים. אין מה לומר, יופי של משאית
מאת: עופר אדר
21/11/05
רבים מתושבי ארה''ב מחפשים בכלי הרכב שלהם פרמטר שבארץ עדיין לא מייחסים לא חשיבות רבה: כושר גרירה. חלקם מחפשים זאת לצרכי עבודה, חלקם לצרכי פנאי כמו גרירת קראוונים מפלצתיים, קרונות סוסים או סירות ענקיות. לאלה וגם לאלה יש עכשיו תשובה אולטימטיבית: טנדר/משאית של ג'נרל מוטורס, שעבר מקצה שיפורים בחברת מונרו: ג'י.אם.סי טופקיק 4500/5500 (TopKick). עם משקל כולל של כ-10 טון, הטופקיק היה נחשב בעבר למשאית לכל דבר. היום, כשיותר ויותר אנשים מחפשים כאמור פתרון מסיבי לגרירה של פנאי, נעשה כאן מאמץ גדול להפוך את הרכב הזה למשהו ידידותי יותר לנהג. דבר ראשון השקיעו במנוע: דורמקס 6600, טורבו דיזל בתצורת V-8, עם מומנט אדיר של כ-85 קג''מ המושג כבר ב-1600 סל''ד. למנוע הזה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית של אליסון, עם חמש מהירויות. כדי לשפר את הראות קדימה, מכסה המנוע הונמך, כך שממרומי כסא הנהג ניתן להבחין בחפצים המרוחקים כארבעה מטר ''בלבד'' מהפגוש. גם רדיוס הסיבוב שופר פלאים, והגודזילה הממונעת עושה זאת ב-13 מטר צפופים והדוקים. תא הנהג נדיב ביותר במימדיו, ומאפשר ישיבה נוחה ביותר לעד שבעה אנשים: שלושה מלפנים ועוד ארבעה במושב האחורי בגירסה עם התא הכפול. לחלופין, ניתן לרכוש גירסה שבה רק שני מושבים שכל אחד מהם בגודל של כורסת טלוויזיה. גירסת ה-4X4 מצויידת כמובן בסרך קידמי חי, ובעזר נפלא נוסף - בלמנוע שמאפשר להאט את הרכב בירידות ללא צורך להשתמש בבלמים. מצלמה המותקנת על תא הנהג מסייעת בעת נסיעה אחורה, לצורך ריתום נגרר או תמרון במקומות צרים. בשורה התחתונה, רכב שטח זה לא. אבל גם את הייעוד המקורי כרכב גרירה הוא לא ממש ממלא. מסתבר שאמריקאים רבים קונים אותו כרכב פרטי יוצא דופן, כזה שאפשר לנקר איתו את עיני השכנים.
0 תגובות
תגובות