שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הצצה אל העתיד - תערוכת דטרויט 2006

בשמיני בינואר תיפתח תערוכת המכוניות בדטרויט, בה יוצגו כ-70 דגמי מכוניות חדשות שיישווקו בהמשך השנה כדגמי 2007. אותנו מעניינים כמובן רכבי השטח, אבל הבשורה הגדולה ביותר העולה מן התערוכה היא תחילת הפלישה הסינית אל שוק הרכב העולמי.

בקור העז ובשלגים של חודש ינואר תיפתח בדטרויט תערוכת המכוניות המסורתית, בה יוצגו השנה לא פחות מ-70 דגמים חדשים, שיגיעו בהמשך לאולמות התצוגה כדגמי 2007. נכון שזאת תערוכה המיועדת לשוק האמריקאי ואין בה כדי להשליך על מה שקורה בשוק הרכב בארצנו הקטנטונת, אבל בכל זאת אפשר לראות בה מגמות עתידיות שבזמן כל שהוא ישפיעו גם עלינו. 70 דגמים חדשים, שמתוכם אותנו מעניינים כמובן רק רכבי השטח, אבל כדאי להתעכב מעט דווקא על רכב נוסעים אחד, שאפשר לומר שהצגתו בדטרויט היא תחילתה של רעידת אדמה בשוק הרכב העולמי. מדובר ב-7151 CK של חברת גילי (Geely) הסינית, הדגם הראשון של רכב סיני שמוצג בארה''ב. אמנם החברה אינה מתכוונת להתחיל בשיווק מעשי לפני 2008, אבל אין לאף אחד ספק שזאת תחילתה של ''מתקפה'' סינית על השוק האמריקאי. בסין יש היום כ-200 יצרני רכב, שכל תוצרתם שווקה עד עכשיו בשוק המקומי המתפתח במהירות עצומה. בשנת 2006 צפויה סין להיות יצרנית כלי הרכב השלישית בגודלה בעולם! (על חשבון גרמניה, שתידחק למקום הרביעי). עם כוח העבודה הזול, שיתופי הפעולה עם יצרנים זרים, והנכונות והיכולת להעתיק כל מה שאפשר, הסינים ילכו ללא ספק בדרך שבה הלכו לפני שנים היצרנים היפניים ואחריהם הקוריאנים: מוצר טוב, סביר, לא פסגת הטכנולוגיה – אבל במחיר זול שאף אחד אחר לא יוכל להתחרות בו. ה-7151 CK אמור להימכר בארה''ב ב-10,000 דולר, מחצית בערך ממחירו של רכב יפני או אמריקאי מקביל, וזול יותר גם מכלי הרכב הקוריאנים. אם לא ייכשלו מבחינה טכנולוגית, קרי ייצור כלי רכב שיהיו ''נפילות'' גדולות, הסינים ישיגו במהירות דריסת רגל בשוק שהוא הגדול בעולם. ואחר כך? בוודאי נראה אותם מנסים לחדור לשווקים נוספים, סביר להניח שיימצא היזם הזריז שיביא אותם גם הנה. האם הייתם מתנגדים לקנות רכב שטח המתבסס על מכלולים של טויוטה (כמו זה המופיע בתצלום, מתוצרת חברת Hebei Zhongxing) במחיר שהוא כמחצית ממחירו של רכב יפני? על פי מה שקרה וקורה בשוק הרכב אצלנו עד היום, נראה לי שימצאו לו לא מעט קונים.

תגובות

0 תגובות

נגישות