טויוטה הציגה רכב שטח חדש, המבוסס על מכללי ההיילקס ויגו, בדיוק כפי שה-4ראנר התבסס על מכלולי ההיילקס דור ראשון. בינתיים ניתן להשיגו רק בדרום-מזרח אסיה או בדרום אפריקה
מאת: עופר אדר
09/03/06
מרבית ה-SUV הראשונים שבאו לעולם היו בעצם טנדרים שהמרכב שלהם עבר טיפול כזה או אחר שהפך אותם לרכב 4X4 קשוח וספרטני, עם אפשרות להסעת נוסעים. זה היה התהליך אצל רוב היצרנים האמריקאים (ועדיין קיים אצלם, חלקית, גם היום...) ופה ושם גם אצל יצרנים אחרים, כמו טויוטה למשל, שבנתה את ה-4ראנר שלה על בסיס ההיילקס. עכשיו, כשטויוטה חובקת היילקס חדש, היא מיהרה לשחרר לעולם SUV חדש, הדומה באופן מפתיע לויגו: פורטיונר (FORTUNER), שם חסר משמעות אמיתית שנבחר בוודאי משום שצלילו דומה ל-4ראנר (ובקרוב בוודאי ישנו גם את צורת כתיבתו ל-4טיונר).
בטויוטה טוענים, שתכנון הפורטיונר קדם להיילקס החדש, במסגרת פרויקט IMV - International Multi-purpose Vehicle. לא נתווכח בנושא, אבל אי אפשר לטעות במקור המשותף לשני כלי הרכב האלה, שבמבט מהחזית, נראים ממש כתאומים. כמו ההיילקס, גם הפורטיונר מוצע בשתי גרסאות: 4X2 (שלא מעניינת אותנו) ו-4X4, עם אפשרות לבחירה בין שני מנועים: V-6 בנזין בנפח 4 ליטר ומנוע דיזל בנפח 3 ליטר. את גירסת הבנזין אפשר לקבל גם עם תיבת הילוכים אוטומטית, גירסת הדיזל בשלב זה מגיעה רק עם תיבה ידנית. שתי התיבות מציעות חמישה הילוכים.
ההנעה 4X4 היא קבועה, עם דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה הניתן לנעילה מלאה. תיבת העברה עם שתי מהירויות ודיפרנציאל אחורי ננעל משלימים את חבילת השטח. לטובת הנוסעים, הרכב מצויד בשלוש שורות של מושבים, עם שבעה מקומות ישיבה בסך הכל. לעת עתה, הפורטיונר מיוצר ומשווק רק במזרח הרחוק ובדרום אפריקה. האם נראה אותו בארץ? ימים יגידו.
0 תגובות
תגובות