חברת לנד רובר הודיעה על מקצה שיפורים נרחב לדיפנדר, עם הבטחה שייצורו יימשך עד ל-2010 לפחות...
עופר אדר, אתר השטח הישראלי, מאי 2006
מאת: עופר אדר
21/05/06
מקצי השיפורים שעברו על כל דגמי לנד רובר מאז נרכשה על ידי פורד פסחו על הדיפנדר. שמועות ורחישות על דגם חדש עלו וצצו מדי פעם, ושקעו כלעומת שבאו. מקורבים לחברה טענו, כי לא צפוי עתיד לרכבי עבודה טהורים כמו הדיפנדר, ולכן אין טעם להשקיע בו.
אך נראה כי הדרישה היציבה מצד הלקוחות (25 אלף מכירות מדי שנה) הביאה בכל זאת את החברה לשקול דברים מחדש: השבוע הוכרז כי הדיפנדר יעברו מקצה שיפורים נרחב לקראת שנת הדגם 2008, שיפורים שיוצגו באביב 2007.
עוד הודיעו, כי הייצור יימשך לפחות עד שנת 2010. בשלב זה לא פורסמו פרטים לגבי השיפורים המתוכננים, אך סביר להניח שמדובר בין היתר בהחלפת המנועים המיושנים במנועים מודרניים יותר מפס הייצור של פורד.
לדברי נציגי החברה, מעבר ל-2010 הם לא שוללים אפשרות לדגם עבודה חדש לחלוטין, קשוח כמו קודמו. ההחלטה תיפול בסופו של דבר בהתאם לביקוש, שמגיע בעיקר מכיוון של ציי רכב מוסדיים, כמו צבא, כוחות הצלה וכו'. ובכל זאת לא נשללת אפשרות שהדיפנדר החדש ''יפזול'' גם הוא לכיוון הכביש, בדומה לדגמים האחרים של לנד רובר.
בנוסף, שוקלים בחברה דגם חדש לחלוטין, קטן יותר מהפרילנדר, שייתכן שייבנה סביב הפלטפורמה של הפורד פוקוס.
השם דיפנדר נמצא בשימוש רק מאז 1990, לפני כן נקראו הדגמים האלה פשוט לנד רובר. מאז תחילת הייצור, בשנת 1948, נבנו כ-1.8 מיליון יחידות, כשני שליש מכלי הרכב האלה עדיין נוסעים. בתקופה מסוימת השליטה של לנד רובר בשוק רכבי השטח היתה כה גדולה, שהמפגש הראשון עם כלי רכב של כ-60 אחוז מתושבי כדור הארץ - היה עם לנד רובר!
קישור לכתבות: חמישה דיפנדרים - חמש גישות שונות
0 תגובות
תגובות