שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר בישראל

ראלי חרמון אילת הוא מסע הניווט הארוך ביותר בישראל. בסוף השבוע הקרוב ייערך המסע בפעם הרביעית

כתב: רני פלג

למרות שיש האומרים כי הגודל לא קובע, ישנם יתרונות בלתי ניתנים לערעור לעצם היותך הגדול מכולם. מרוץ דקאר הוא הגביע הקדוש של חולי השטח בעולם, ראלי חרמון אילת הוא הגביעון הקטן והפרטי של חולי השטח בישראל. מסע השטח הארוך והנחשק מכולם, נערך זו השנה הרביעית בסוף השבוע הקרוב. הראלי מוקדש לזכר סמל דורון לב, שנפל בפעילות מבצעית בעזה. לדברי יקי שקרל, מארגן הראלי, בארוע יקחו חלק 84 צוותים – גידול של כשליש לעומת המתחרים אשתקד – המסמנים את הראלי כארוע השטח הבכיר של ישראל. הצוותים יזנקו אור ליום ו', 30/6, ממבואות החרמון וינסו להגיע לאילת לאחר שני קטעים תחרותיים באורך מצטבר של 590 ק''מ ועוד 96 קילומטר של צמד קטעי קישור.

חלק מבין הצוותים הינם צוותים רשמיים המייצגים יבואנים של כלי רכב לישראל. בקרב הטרקטורונים והאופנועים יש ייצוג נכבד לחברת אבניר, יבואנית אופנועי סוזוקי וטרקטורוני בומברדייה. בקרב המכוניות, היבואן שלקח את העסק ברצינות הגדולה ביותר הוא סובארו. נועם ושגיא הימן ינהגו בפורסטר טורבו שהוכן לתחרות ומקווים לרשום השג טוב לכבישביל העדין מול כל רכבי השטח הקשוחים. מכונית רשמית אחרת היא דווקא אתנחתא קומית בארוע. און יעקובסון וערן סדן ינסו לתקל את הארוע המפרך ב...פיאט פנדה. און מספר כי הרעיון היה לסיים את הארוע בעזרת רכב השטח הכי זול במדינת ישראל. לאחר מאמצי שכנוע מרובים נאותו אנשי פיאט, הרימו את הכפפה והצוות יתחרה בסיוע מלא של היבואן. הפנדה החיננית קיבלה צמיגי ראלי על חישוקי פח, שקצת מגביהים את הגחון. הגחון קיבל פלטות אלומיניום של אספיר שירחיקו את המכלולים הרגישים מאבנים זדוניות.

ברכת אתר השטח הישראלי שלוחה בזאת לאנדרדוג המוחלט של הראלי, אבל ליבנו נמצא כמובן עם צוות 501, שולי מויסף ורענן קיסר, אנשי אתר השטח הישראלי. אפשר לעקוב אחרי הצוות, כמו אחר שאר הצוותים, באורח מדויק און-ליין, באתר הראלי בקישור המצורף.

תגובות

1 תגובות

1

ilan4x4

30 ביוני 2006 ב 08:11

שולי - לא משנה באיזה מקום תסיימו

העיקר שתביאו גביע :) ב-ה-צ-ל-ח-ה - מחחקים לכם אצבעות! אילן אשל וכל הצוות