לאחר חזרה מעייפת משבוע בבסיס אימונים טאקטיים בצאלים, חזרתי איך לא?? מהאמר צבאי לאיפון פרטי.
המשך סידרת הבדיקות והתחקירים של האיפון ששבועיים ברשותי העלה כי הצלב הקידמי בכניסה לדיפרנציאל שבור.
כל הגלילים יצאו מהכובע והחופש חוגג. אני שמעולם לא החלפתי צלב...
לאחר חזרה מעייפת משבוע בבסיס אימונים טאקטיים בצאלים, חזרתי איך לא?? מהאמר צבאי לאיפון הפרטי. בהמשך לסדרת הבדיקות שביצעתי עד עכשיו, מצאתי שהצלב הקדמי ( זה שקרוב לדיפרנציאל הקדמי ), שוחה בתוך חור האוזן של הדריישפט בגלל שבר בצלב. למי שאינו מכיר: הצלב מורכב מ 3 סוגי חלקים: הצלב עצמו, כובעונים שמתלבשים על כל גליל של הצלב, גלילים קטנים שמיקומם בתוך הכובע לאורכו ובעת הלבשת הכובע על הצלב, הם מאפשרים את סיבוב הצלב בכובע כמו מיסב. לאחר אבחון הבעיה נוכחתי לדעת שכובע אחד נשבר, וכל הגלילים נשפכו החוצה - מה שגרם לחופש. אני, שמעולם לא החלפתי צלב, התייעצתי עם חבר, קיבלתי הסבר מפורט, קניתי צלב ( 100 ש''ח ) ויצאתי לדרך. פרוק הדריישפט 20 - 10 דקות,4 ברגים + שיחרור הקרדן ( גלגל השיניים בדריישפט ) . והדריישפט עולה על השולחן. עכשיו, יש לחלץ את הצלב הישן החוצה. שיחרור צלב, מתבצע ע''י דחיפה של כובע מצד אחד, וכאשר הצד השני בולט יש לאחוז את הכובע ולשלוף. את אותה פעולה מבצעים בכל ארבעת הכיוונים ( למיומנים ניתן גם רק בפחות ). הבעייתיות הייתה כאשר כובע אחד היה בחוץ, ואי אפשר היה למשוך אותו. הכובע בולט בסה''כ 3 מ''מ מה שמקשה על האחיזה ובנוסף הוא היה תקוע. ולכן עם הרבה 40WD , הזזנו את הצלב הלוך וחזור בערך 6 פעמים עד שהוא השתחרר, הסיפור ארך בערך שעתיים. עכשיו, כאשר ניגשנו לשחרר את חלקו השני של הצלב, לא הצלחנו להזיזו אפילו מ''מ אחד. החלטתי שאין ברירה ויש להשתמש ב PRES ( ידני 15 טון לחיצה ), עם ה PRES קרעתי בקלות למדי את 2 הכובעים העקשנים. וללא ברירה עברתי למטאבו ( חברה שמייצרת כלים לעיבוד שבבי ), דיסק חיתוך הוכנס לחשמל, וחיתוך הצלב ( נזהרתי מאוד על האוזן ) לקח רגע. שאריות הצלב חולצו מאוזני הדריישפט. הדריישפט נוקה ביסודיות, וכמובן בדקתי שלא היו ונשארו גרדים מיותרים. רגע המדידה הפתיע, הכובע החדש גדול ב- 0.4 מ''מ מהחור , ולכן יש 2 אופציות: הראשונה: הצלב החדש אינו מתאים. השנייה: כניסת הכובע לתוך חור האוזן מבתבצת תחת לחץ. ערכתי השוואה בין כובע הצלב הישן לחדש והם אכן זהים. לאחר רגע מחשבה ותכנון, התחלנו בפעולה הפוכה. חצי שעה והצלב החדש בפנים - לדיוק והקבלה בלחיצה השתמשנו במלחצת. עוד כמה רגעים מתחת לרכב, ו.. הדריישפט במקום. הדריישפט מסתובב ממורכז, והחופש נסגר לחלוטין. סה''כ 4 שעות עבודה ( מהן 3 לאחר רדת החשכה ) , 40 - 30 דקות מתחת לרכב, וכל יתר הזמן פרוק והרכבת הצלב על השולחן. עלות 100 ש''ח. תודות לחבר מסגר (שהשאיל לי - כרגיל - את בית המלאכה שלו והלך ) ובאדיבותו המטאבו,ה PRES והמלחצת גדולה.
לכל מי שרוצה להחליף צלב, העבודה יכולה להיות קשה, יכול להיות שיידרש כושר אלתור, אך בכללי פשוטה ואינה מסובכת. כלי עבודה ( כרגיל יש מי שיחלוק ) חובה... מלחצת שולחן גדולה - לעבודה בלחץ מקביל ואיטי , בוקסות חזקות לעבודה במלחצת - רצוי בוקסות מסט ¾ , פטיש שאינו גורם נזק למתכת - כדי לא ליצור פטריות מאחר והמידות מאוד מדויקות , דיסק לחיתוך - למקרה חירום, מספר טלפון של מישהו עם ניסיון כשניתקעים או להגיע למוסך עם הדריישפט ביד....
אגב, עם סיום ההחלפה השבתתי שלא בכוונה את משאבת הקלאץ' התחתונה שהייתה בסוף ימיה, התיקון : 400 ש''ח משאבה, אבל זה כבר סיפור אחר.... מי שרוצה עצה או סתם לשאול מוזמן להתקשר או לשלוח SMS ואני אחזור... 366601-058 .
0 תגובות
תגובות