תערוכת המכוניות בפריז נערכת בימים אלה. אילו דגמי שטח יערכו את הופעת הבכורה שלהם בתערוכה?
כתב: רני פלג
מאת: רני פלג
22/09/06
אחת החגיגות היותר ססגוניות בעולם הרכב נערכת אחת לשנתיים בפריז. תערוכת מכוניות אירופית עוסקת בעיקר בצד הרציונלי של עולם הרכב וחוץ מדגמי קונספט קשה למצוא שם הפלצות מופרזות כמו אצל האמריקנים. מסיבה זו מכוניות שטח של ממש נדירות בפריז. המון מכוניות כביש חדשות יוצגו בפריז, ובקרב מכוניות הקונספט לא יפקד מקומם של קרוס-אוברים שישלבו יכולת שטח של סובארו אימפרזה, עם שימושיות של מיניואן ויכולת להשפיל פורשה במסלול מרוץ.
נאמנים לתפקידנו, חפרנו מתחת לפודיומים המלוקקים כדי למצוא בכל זאת כמה דגמי שטח, או כאילו-שטח. באזור המכוניות שיודעות להתמודד עם אבק נמצא את הונדה CRV החדש ואת ניסן קשקאי, עליו סיפרנו לכם בעבר. לעומת הקשקאי החדש לחלוטין, אצל הונדה מדובר בדור השלישי של המיניואן שטח השימושי שלהם. בשני כלי הרכב אין בשורה לאנשי שטח, אלא שכלול של הקונספט ה...שימושי ויעיל של מוביל משפחתי שיודע לנוע בכבישים מושלגים ואולי בשטח רך ומציע המון פטנטים, אה...שימושיים כדי להנעים את החיים.
פולקסווגן טוארג זוכה למתיחת פנים ומקבל את ערימות הניקל המפארות בימים אלה את חרטומי מכוניות העם. הטוארג מקבל עוד כמה נגיעות עיצוב, עדכונים קלים ליחידות הכוח ועוד כמה אבזרי נוחות. וכרגיל עוד המון אלקטרוניקה בשרות הנהג כמו ABS משופר, עזרה לבלימה בגשם וכו'. גם ניסן פאת'פיינדר זוכה לכמה עדכוני אלקטרוניקה, עם מערכות סיוע ירידה תלולה, או לזינוק בעליה. גם פאת'פיינדר כמו הטוארג מקבל מסנן חלקיקים למנועי הדיזל כדי לשמור על הסביבה שהוא יכול לרמוס בגלגליו. ויש עוד: מיצובישי תציג את האאוטלנדר החדש (תאומו, פיג'ו 4007 דווקא לא יופיע בעיר האורות) וכמובן את הפג'רו החדש ואת הפג'רו איבו שינצח גם השנה בדקאר. אופל תציג את אנטרה – גלגול נוכחי לרודיאו של פעם, חברת גרייט וול מסין תציג איזה משהו שנראה כמו SUV ופולקסווגן תציג דגם קונספט של כובש מדבריות על בסיס המסחרית קרפטר. בכל אלה אין בשורות, אלא קישוטים של מכוניות שממילא לא נוסעות בשטח, באירופה לפחות.
כתר העניין הרב של אנשי השטח בתערוכה יונח, ללא כל ספק, על ראשיהן של שתי מכוניות שסביר להניח שיוצגו בצנעה. זה עניין של רייטינג ורווחים צפויים ולכן הדור הנוכחי של שני אהובי ליבנו, ג'יפ רנגלר ולנד רובר דיפנדר לא יוצגו במיקום מרכזי מדי. אצל קרייזלר דגמי הכביש המכוונים לאירופה יוצבו במרכז הביתן, אצל לנד רובר הקטנה, צפוי פרילנדר החדש שהוצג לאחרונה לעמוד במרכז הביתן. אז בואו ניתן להם כבוד, מגיע להם.
כבר סיפרנו לכם בעבר על הדיפנדר החדש, רק נזכיר כי הוא קיבל תא נוסעים משודרג, מנוע דיזל חדש, המשרת גם בפורד טרנזיט ותיבת הילוכים בת 6 יחסי העברה. בקרייזלר זוהי ההצגה האירופית הראשונה של רנגלר הנוכחי, בתצורת 2, או 4 דלתות ועם מנועי 2.8 ליטר דיזל ו-3.8 ליטר בנזין. מנוע הבנזין צפוי לשרת את גרסת ''רוביקון'' לה צמיגי 33 אינץ' ונעילות חשמליות לדיפרנציאלים. אנשי קרייזלר מכוונים את רנגלר לעבר אנשים שעד כה התעניינו ב...דיפנדר ויציעו להם דיזל אוטומטי וגג קשיח הניתן להסרה, אותם לא ימצאו בתוצרת הבריטית.
0 תגובות
תגובות