שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פולקסווגן גולף חוזרת לשטח!

בכורה עולמית בתערוכת לוס אנג'לס לבייבי טוארג מחזירה את גולף למקורות ומציגה לעולם שם מאוד מוזר

טיגואן. זהו השם שנבחר ליצור החדש שפולקסווגן חושפת לעולם בתערוכת לוס אנג'לס - השם מקרי ביותר, מקום החשיפה כלל לא. הייתי אומר שאללה יודע מהיכן שאבו הגרמנים את השם, אבל אלה עשו זאת בעזרת 350,000 קוראי מגזין ''אוטו-בילד'', שהתלבטו בין כמה חלופות ובחרו שם שהוא שילוב בין טיגריס לאיגואנה. שוין. למרבה המזל, העיצוב החיצוני לא נבחר בעזרת אותם קוראים וקיבלנו יצור נאה למראה.

לגבי מקום החשיפה, ברור ש-SUV קטן מידות, המבוסס על הגולף, הוא בדיוק מה שיחפשו לקוחות טוארג V8 אמריקנים, שיחפצו בכלי רכב שני, או שלישי למשפחתם. קהל נוסף שיתדפק על דלתות אולמות המכירה של פולקסווגן הם מצליחני עמק הסיליקון, צעירים בגופם, או בנשמתם, או מנותחים מספיק כדי להחשב לכאלה. הקונספט כבר הוצג בתחילת השנה בברלין, אך את הדגם הכמעט מוכן לייצור שמרו הגרמנים לתצוגה באמריקה. הדגם האמיתי יופיע בעוד כשנה באולמות התצוגה.

בפולקסווגן טוענים כי הכיוון הוא ''בייבי טוארג'', אך ברור כי בקטגוריית גודל ומחיר קטנה יותר, לא נקבל את קונספט הכל יכול של הטוארג, אלא SUV לשטח רך בלבד, ללא אופציות הילוך הכוח ומתלי האוויר של הטוארג. נקודה זו מובהרת היטב על ידי הכוונה לייצר את הטיגואן גם בגרסת הנעה קדמית בלבד ואפשר לנחש כי ההנעה הכפולה תהיה בעזרת מצמד האלדקס שיחבר את הגלגלים האחוריים בעת הצורך.

חוץ מעיצוב מרהיב וכוחני, טיגואן מציג גם את אחד ממנועי הדיזל הראשונים בשיטת ''בלוטק''. מדובר במיזם חדש, לו שותפות אאודי, דיימלר-קרייזלר ופולקסווגן, שיביא לעולם סדרת מנועי דיזל נקיים במיוחד, שיעמדו בתקנות הזיהום המחמירות ביותר, באופן טוב יותר ממנועי בנזין, בכל משתנה אפשרי. מיזם בלוטק מגיע לאמריקה בעת בה הצרכן האמריקני מתחיל לפתח מודעות למנועי דיזל, שעד כה נצרכו רק בתחום המשאיות.

SUV קטנים הם טרנד חם למדי בימינו, אך עבור פולקסווגן מדובר בחזרה למקורות. החברה הגרמנית, היא בעלת ניסיון רב בהנעה כפולה במכוניות נוסעים, בעיקר בעזרת המותג סינכרו שנולד ב-1985 בטרנספורטר. אותה טכנולוגיה של דיפרנציאל ויסקוזי, שימשה גם אצל גולף קאונטרי, שיוצרה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. הגולף המוגבהת וכפולת ההנעה יועדה, בדיוק כמו הטרנספורטר לאירופה המושלגת, אך מצאה בית אוהב אצל אנשי שטח ברחבי העולם, ואפילו בישראל יש דגם אחד כזה, לפחות.

תגובות

0 תגובות