שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול טיול - בתרונות רוחמה

טיפוס לתל חסי ולתל נגילה, נסיעה מהירה בשבילי צפון הנגב ופריחה מדהימה בשמורת טבע מיוחדת. אלה חלק מהחוויות של מסלול בעבירות קלה, עם קטעי טיפוס ומעברים בעבירות בינונית, בין השדות והנחלים המנקזים את אזור הבתרונות של רוחמה לעבר הים.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך מפורט ונוח לניווט. מצורף קובץ NAVIGUIDE להורדה אליכם למחשב ול-GPS.

נקודות ציון לאורך המסלול:

o תל חסי o נחל שקמה o תל נגילה o שמורת פורה o קניון נחל סד o בתרונות רוחמה o חרבת מרשן

נקודות ציון לאורך המסלול:

בתקופה היבשה המסלול בעבירות קלה ואף לא נדרש הילוך כוח (בקטעי הטיפוס נדרש לבחור את ציר הטיפוס הנכון). לאחר הגשם הופכים חלק מהשבילים להיות מעט בוציים ובעיקר חלקים – היזהרו ונהגו בהתאם, צאו לטייל לפחות עם שני כלי רכב(שלאחד מהם הילוך כוח – LOW) וציוד גרירה תקני. סעו בזהירות והפעילו שיקול דעת! מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים מספר 13 (מישור חוף הנגב). המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה''ל ואפשרי לכל ימות השבוע. אורך המסלול כ-40 ק''מ. ניתן לנסיעה רצופה של 5 שעות בקצב בינוני או יום שלם של טיול משפחתי באופן רגוע יותר עם עצירות לתצפית, רחצה במעיינות וכמובן קפה ואוכל.

שיטת הניווט:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי ומבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח שחלקם מסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים (סימון על עצים/סלעים ו/או בצידי הדרכים של קו קטן בצבע של המסלול שמצידיו שני קווים לבנים). כשכתוב בסיפור הדרך ''השביל המסומן באדום'' - הכוונה היא לשביל המסומן בסימון שבילים אדום (שני פסים לבנים ובניהם פס אדום). בשיטת הניווט הזו יש לנסוע ישר ובשביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בנקודות החלטה בהן צריך לפנות, לרדת מהשביל או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון - GPS. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. בסיפור דרך זה ''דקורות'' 23 נקודות ציוןGPS והמרחקים בין איפוס לאיפוס קצרים על-מנת להגביר את הביטחון העצמי אצל המנווטים לאורך סיפור הדרך. שימו לב שבאזורים חקלאיים יכולים להתווסף או להימחק חלק מהשבילים המשניים בהתאם למשטר עיבוד השדות באזור . מומלץ להשתמש במפה המתאימה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח אך לא תמיד סימון השבילים מתאים למפה (לפעמים משנים את תוואי השביל בטרם עודכנה המפה). אם תשתמשו גם במכשיר GPS ו/או במחשב כף יד או נייד ועליו תוכנת מפות, תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי בניווט עצמאי בשטח גם אם אין לכם ניסיון רב. ובכול זאת יש לנווט בזהירות שכן מכשירי הניווט הם לעולם לא תחליף למפת נייר!


קישור לכתבות הניווט באתר השטח הישראלי

שיטת הניווט:

נהיגה בשטח:

o סעו בקצב המתאים לרכב ולנוסעים. o היזהרו מתנועה נגדית בשבילים /או בחציית שיא גובה - ''לא רואים - לא נוסעים!'' o אל תיסעו לבד - לשטח יוצאים עם מינימום שני רכבים (ובמיוחד בחורף). o שמרו מרחק מהרכב שלפניכם ואפשרו לו את מרווח התמרון הדרוש לו לצדדים ולאחור. o חגרו חגורות בטיחות - החגורות מצילות חיים ומעבר לכך - מאפשרים לנהג לתפעל את ההגה במקצועיות ולנוסעים יתר נוחות. o תדלקו בטרם הכניסה לשטח - כך נושא הדלק לא יטריד אתכם. o הצטיידו בציוד חילוץ וגרירה תקני המתאים לרכב שלכם (שווה לבדוק זאת לפני ''רגע האמת''). o מפה ומצפן הם מינימום מתבקש. מכשיר ניווט לוויני -GPS, מסייע ומגביר את הביטחון העצמי. o לא לשכוח טלפון סלולארי, טעון ו/או סוללה נוספת. o קחו אתכם כמות מים מספקת - בהתאם לעונות השנה וגם קצת מזון לא יזיק (השטח כבר יעשה אתכם רעבים).


קישור לטיפ שטח - הדרכת נהיגה כתובה באתר השטח הישראלי

נהיגה בשטח:

תחנות דלק:

לאלו המגיעים מצפון – תחנת סד''ש בניר בנים או תחנת פז בצומת מסמייה (בצד המזרחי של הצומת, יש הנחה לחברי המועדון של אתר השטח הישראלי). לאלו המגיעים מדרום – תחנת פז בצומת בית קמה (יש הנחה לחברי המועדון של אתר השטח הישראלי).

תחילת המסלול:

על כביש 40 מדרום לקריית גת, כ-6.5 ק''מ דרומית לצומת פלוגות. לאלו המגיעים מצפון לקריית גת יש לעבור את דרומה את צומת פלוגות, את צומת קריית גת דרום ואת צומת הכניסה למושב איתן שממערב (מימין) לכביש 40. בצומת הפנייה למושבים שלווה/נועם/אבן שמואל. לאלו המגיעים מדרום (מכיוון באר שבע) יש לחלוף על פני צומת בית קמה ולהגיע עד צומת הכניסה למושבים שלווה/נועם/אבן שמואל ולפנות בפרסה (תחילה יש לפנות ימינה לכיוון המושבים) חזרה דרומה על כביש 40. נ.צ. 1 – צומת הכניסה למושבים שלווה/נועם/אבן שמואל

מאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה על כביש 40, לאחר 1.4 ק''מ פונים מערבה-ימינה לדרך כורכר כבושה המסומנת בסימון שבילים אדום (לפניכם בהמשך כביש 40 שלט של ''מועצה אזורית לכיש''). שימו לב כי החל מ-1 ק''מ על כביש 40 יש להאט, לאותת לפנייה ימינה ולנסוע בזהירות על השוליים – גם כדי לא לפספס את הפנייה והירידה מהכביש הראשי וגם כדי לא להפתיע את הרכבים הנוסעים מאחוריכם (שדבר אחרון שעובר להם בראש שאתם מהמשוגעים היורדים לשבילי עפר בצדי הדרכים). נ.צ. 2 – תחילת השביל האדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים על השביל המסומן באדום חוצה לאחר 500 מטרים רצועת צינורות (צינורות דלק וגז ראשיים של מדינת ישראל) ובהמשך כניסות ללולים גדולים מדרום ומצפון. לאחר 1.9 ק''מ שביל הכורכר פונה ימינה לכיוון הפרדסים ואילו אנחנו צריכים להמשיך ישר לעבר חורשת האיקליפטוס עם השביל המסומן באדום (הסימון האדום חלש ולא ברור). לאחר 2.3 ק''מ (מצטבר) השביל מתעקל ימינה, חוצה ערוץ נחל קטן ועובר מימין לחורשת האיקליפטוס ומשמאל לשדרת ברושים שלצד פרדס. לאחר 2.4 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים על השביל הימני לאורך שדרת הברושים שלצד הפרדס. לאחר כ-3 ק''מ (מצטבר) רואים לפנים ומשמאל את תל חסי שלפניו ערוץ נחל שקמה המלא בקנים (אז מה ההבדל בין קנה לבין סוף - אפשר למצוא במסלול הטיול לירקון, מצורף קישור). לאחר 3.6 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה. לאחר 3.8 ק''מ (מצטבר) עיקול חזק שמאלה. ולאחר 3.9 ק''מ (מצטבר) צומת. נ.צ. 3 - צומת


מסלול הטיול בנחל הירקון בו מוסבר ההבדל בין קנה לבין סוף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת במטרה לטפס על תל חסי, כי אנחנו כאלו שאוהבים לטפס גבוה... לאחר כ-200 מטרים מתחיל הטיפוס ניתן לבחור בשביל הימני שמטפס בקלילות או בשביל השמאלי – האתגרי יותר. בכל מקרה כדאי לשלב הילוך LOW ולהוריד מכוון קרקעי שיעמוד בסוף העלייה.

תל חסי

חוקרים טוענים שתל חסי היא העיר עגלון המקראית. המקום היה מיושב מאז התקופה הכלקוליתית (כ-4,000 שנה לפני הספירה), בתקופת הברונזה הקדומה והמאוחרת (3,000 עד 1,500 לפנה''ס) הייתה כאן עיר מבוצרת ובתקופת המלוכה נכבש המקום על-ידי סנחריב מלך אשור (701 לפנה''ס). שרידי הישוב האחרונים נמצאו מהתקופות הפרסית (500 לפנה''ס) וההלניסטית - יוונית (כ-300 שנים לפני הספירה). התל העשוי שכבות-שכבות של היסטוריה והחפירה המסודרת הראשונה במקום בוצע בשנת 1890 ע''י הארכיאולוג פלינדרס פיטרי אשר הפריד בין השכבות ותיארך כל אחת מהם ע''פ כלי החרס וכלי העבודה המאופיינים כל תקופה. בתצפית לכיוון צפון מערב ניתן לראות את העיר אשקלון (בולטת בזכות הארובות של תחנת הכוח).

תל חסי

לאחר טיול רגלי על התל חוזרים לרכב ויורדים מזרחה לכיוון נחל שקמה. הירידה חדה וקצרה ומומלץ לשלב הילוך LOW ולרדת בזהירות שאת תחילת הירידה לבצע באמצעות הבלמים. בתחתית הירידה פונים שמאלה (מי שימשיך ישר ייפול לנחל וכדאי לו להפעיל וישרים (מגבים)) לאחר כ-50 מטרים ירידה נוספת ממשיכים להקיף את התל מצפון ומטפסים לכיוון מערב לאחר 400 מטרים (מצטבר) צומת בו פונים ימינה וחוזרים לנקודת ציון מספר 3 סה''כ כל הסיבוב של הטיפוס והירידה מהתל הינו 500 מטרים.

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת וממשיכים לנוסע על השביל המסומן באדום לאחר 400 מטרים צומת-מזלג בו ממשיכים על השמאלי לאחר 1.1 ק''מ (מצטבר) השביל מתעקל שמאלה ומימין מתחבר שביל נוסף לאחר 1.5 ק''מ (מצטבר) השביל נוסע לצידו של נחל שקמה לאחר 2.5 ק''מ (מצטבר) צומת בו עמוד חשמל והסימון האדום פונה ימינה נ.צ. 4 - צומת עמוד חשמל

נחל שקמה

אחד מהנחלים הגדולים המנקזים את הרי חברון, השפלה וצפון הנגב לעבר הים התיכון. לפני השפך שלו לים הקימה מקורות סכר לשיקוע והחדרת המים לאקוויפר החוף. נחל שקמה נקרא כך על שם עצי השקמה הנטועים סביבו. עדות למעשה ידי אדם, שכן העץ אינו עץ אופייני למזרח התיכון.

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר לשביל ללא סימון, השביל מתעקל ופונה צפונה לאחר 300 מטרים פונה השביל ימינה, חוצה את הנחל ונכנס לתוך חורשת האיקליפטוס לאחר 400 מטרים (מצטבר) יוצאים מתוך החורשה ומגעים לצומת נ.צ. 5 - צומת בקצה החורשה

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לצד החורשה (שמשמאל שדה מעובד) לאחר 1 ק''מ חוצים ערוץ שמשמאל לנו שדרת ברושים ומימין נחל מלא קנה ממשיכים על השביל הראשי שמשמאל שדרת ברושים ומימין שדה מעובד לאחר 2.2 ק''מ (מצטבר) השביל נכנס לתוך החורש לאחר 2.7 ק''מ (מצטבר) השביל יוצא מהחורש ואנו ממשיכים שמימין החורש והנחל לאחר 3 ק''מ (מצטבר) מתקרבים לשני קווים של מתח גבוה ונוסעים דרומה שמימין הערוץ של נחל שקמה לאחר 3.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לעמוד חשמל של קו מתח גבוה ולשילוט של רצועת הצינורות (להזכירכם גז ודלק) נ.צ. 6 - צומת הצינורות

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה-דרומה ונוסעים לאורך שביל השירות של הצינורות (נכון לאוקטובר 2006 קו צינור הגז פתוח ובעבודה) לאחר 1 ק''מ מגיעים לגדר המקיפה את הערוץ שלפנינו (צינורות הגז והדלק ממשיכים ישר ויכול להיות שהגדר תהיה פרוצה) אנו פונים שמאלה ומקיפים את הגדר והנחל במטרה להיכנס לתוך הנחל משער הנמצא ממזרח. לאחר 1.2 ק''מ פונים ימינה, עוברים דרך שער בגדר, ויורדים לתוך הערוץ. אם השער בכניסה סגור - נא להקפיד גם לסגור אותו נ.צ. 7 - חציית הגדר

מאפסים מד אוץ

נוסעים מערבה לאורך הנחל ומצפונו שמימין לנו הגדר לאחר 650 מטרים שביל קטן משמאל/דרום לנו - שימו לב השביל פונה בחדות שמאלה ויורד לתוך ערוץ הנחל לאחר 700 מטרים (מצטבר) פונה השביל ימינה, חוצה את הנחל, ומטפס לגדה הדרומית לאחר כק''מ (מצטבר) עץ דקל וחמוקיים לבנים מימין לצד מעיינות בתוך נחל שקמה - מקום מצוין להפסקת בוקר! ממשיכים על השביל ולאחר 1.9 ק''מ (מצטבר) מתחברים לשביל הראשי המגיע משמאל ופונים איתו ימינה. לאחר 2.1 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר על השביל השמאלי לאחר 2.3 ק''מ (מצטבר) שער בקר מימין אפשר לראות את תל נגילה עליו עוד נטפס בהמשך המסלול נ.צ. 8 - שער בקר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים מזרחה לעבר השרידים של גשר הרכבת מעל לנחל שקמה לאחר 100 מטרים פונים ימינה ומיד שמאלה שמימין לנו הגדר. שמגיעים לצד הגשר מומלץ לעצור להחנות בצד הצד וללכת ברגל אל הגשר שחיבר בימי שלטון הטורקים את באר שבע לצפון. ממשיכים ולאחר 650 מטרים (מצטבר) סיבוב פרסה חד ימינה לאורך הגדר. יוצאים מתחום הגדרות ולאחר 1.1 ק''מ (מצטבר) צומת בו אנו ממשיכים על השמאלי לאחר 1.2 ק''מ (מצטבר) פונים ימינה-דרומה ונוסעים לצד החורש נוסעים על השביל הראשי המקיף את היער ומתעקל פעמים רבות לאחר 3.2 ק''מ (מצטבר) צומת שמשמאל לנו (ממזרח) כביש 40 נ.צ 9 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וממשיכים בנסיעה על השביל שמקיף את החורש לאחר 200 מטרים צומת T (עם שלט לחרבת פורה) פונים ימינה בצומת וממשיכים לאורך השביל המסומן בשחור לאחר 250 מטרים (מצטבר) צומת בה ממשיך שביל חוצה ישראל ימינה ואילו אנו ממשיכים על השביל השמאלי המסומן בשחור פונים שמאלה עולים על הסוללה ומתעקלים עם השביל הכחול דרומה חוצים את הסכר שעל נחל שקמה לאחר 500 מטרים (מצטבר) בסיום הסכר פונה השביל ימינה ומיד שמאלה לצד חורש (יש שולחנות של פיקניק) לאחר 650 מטרים (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר על שביל לא מסומן לאחר 1.65 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה עם השביל נ.צ. 10 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר 250 מטרים חוצים את קו הצינורות לאחר 500 מטרים (מצטבר) פונים שמאלה ויורדים לנחל לאחר 700 מטרים (מצטבר) באר בערוץ הנחל השביל פונה ימינה לכוון צפ-צפ-מע, חוצה את הערוץ, ואז פונה שמאלה מערבה וממשיך דרומה, שמשמאלו חורש, חוצה את הנחל ומטפס למעלה לאחר 900 מטרים (מצטבר) מתעקל השביל ימינה לצד הגדר ומתחיל לעלות בכיוון צפון (שמימין הגדר) לאחר 1.3 ק''מ (מצטבר) עוברים בין גדרות לאחר 1.85 ק''מ (מצטבר) צומת בו השביל הכחול פונה שמאלה ואילו השביל הירוק ממשיך ישר נ.צ. 11 - צומת כחול - ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר על השביל הירוק שמולנו תל נגילה לאחר 300 מטרים פונים ימינה בין עמודים נמוכים ומטפסים מעלה על התל (שימו לב שזו הכניסה השנייה שבין העמודים, השביל המטפס מעלה מהכניסה הראשונה - מסוכן!!!) מומלץ לשלב LOW טרם תחילת העלייה לאחר 400 מטרים (מצטבר) מגיעים לעץ אשל בראש התל עם תצפית מדהימה על האזור יורדים מהתל לכיוון צפון-מזרח (כדאי להישאר בהילוך LOW) לאחר 700 מטרים (מצטבר) למרגלות התל פונים שמאלה לאחר 750 מטרים (מצטבר) פונים שוב שמאלה ומתחברים לשביל הראשי באזור לאחר 1 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T נ.צ. 12 - צומת T

מאפסים מד אוץ

תל נגילה

השם העברי דומה לשם הערבי של המקום - תל נגי'לה, שפירושו תל העשב. במלחמת העצמאות נשלט התל ע''י חטיבת הפלמ''ח ''יפתח'' אשר אבטחה ממנו את מנחת המטוסים ''אבק 1''. אבל ההיסטוריה של התל קדומה יותר ומגיעה מהתקופה הכלכולתית, בה נהגו להשתמש בכלי חרס, טרם השימוש בברזל למיניו (כ-4,000 שנה לפני הספירה), דרך התקופות בהן ישבו מאחורי חומות וסלולות, ועד התקופה הרומאית (לפני כ-2,000 שנה). בשיאו של התל עץ אשל בן 400 שנה. שלידו מספר בורות חפורים על-ידי גנבי עתיקות ומחפשי אוצרות...

תל נגילה

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומיד שמאלה ונוסעים לאורך הגדר לאחר 950 מטרים צומת בו פונים שמאלה על השביל המסומן בכחול לאחר 2 ק''מ (מצטבר) נוסעים לצד נחל סד - קניון מקסים לאחר 3.1 ק''מ (מצטבר) צומת של שבילים המסומנים בכחול ובשחור נ.צ. 13 - צומת כחול שחור

נחל סד

שווה לעצור את הרכב וללכת ברגל לאורכו של הקניון המיוחד של נחל סד. לא אין כאן מה לקנות וגם לא מקבלים כרטיסי אשראי אבל בנחל סד, שהוא נחל קטן באורך של כ-8 ק''מ במישור חוף הנגב, קיים קטע קניוני מקסים המתחתר בתוך סלע הגיר לאורך כמה מאות מטרים בדיוק באזור שאנו נוסעים במקביל אליו.

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל אדום במקום בו שביל ישראל פונה שמאלה. לאחר 1 ק''מ צומת אדום - שחור - כחול. נ.צ. 14 - צומת שחור אדום

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים על השביל הכחול לאחר 1.5 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ומטפסים לכיוון עמוד החשמל לאחר 1.9 ק''מ (מצטבר) עוצרים בתצפית על בתרונות הכורכר (שימו לב לא לחצות עם הרכב את העמודים הנמוכים) חוזרים לשביל המסומן בכחול פונים שמאלה וממשיכים מערבה לאורך קו המתח לאחר 2.8 ק''מ (מצטבר) צומת T פונים שמאלה עם השביל המסומן באדום נוסעים על השביל הכבוש (בעל גוון צהבהב) לאחר 3.6 ק''מ (מצטבר) שביל צר פונה ימינה (שימו לב כי כ-50 מטר לפניו שביל כורכר פונה שמאלה) נ.צ. 15 - צומת עם שביל קטן

מאפסים מד אוץ

בתרונות רוחמה

שמורת טבע בה ניתן לראות שרידים מרכס הכורכר של רצועת החוף בארץ ישראל - סלע משקע שנוצר ביבשה בתהליך של מיליוני שנים. מסביב לו אדמות לס שהגיעו ממדבר הסהרה באמצעות הרוח ושקעו באזור מישור החוף בגלל הלחות שהם ספגו מהאוויר.

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל ומטפסים לגבעה יורדים מצידה השני ומגיעים לגדר ההיקפית של קיבוץ רוחמה פונים ימינה ונוסעים על השביל שלצד הגדר לאורך כ-50 מטרים ואחר נפרדים מהגדר לאחר 500 מטרים צומת בו פונים ימינה - צפונה לאחר 1.9 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה, יורדים מהשביל הראשי ונוסעים בשביל שבין שדות שתחילתו אינה ברורה. נ.צ 16 - צומת ירידה לשביל בין שדות

קיבוץ רוחמה

היישוב היהודי הראשון שהוקם בצפון הנגב הוקם בשנת 1943, על חורבות חוות חקלאיות שניסו להיאחז במקום ולא הצליחו בגלל האקלים והמצב הביטחוני. כבסיס חשוב להתיישבות היהודית בנגב, בעיקר משום שהיתה בסיס צבאי חשוב להגנה ולפלמ''ח. במלחמת העצמאות עמדה במצור ממושך וחולצה רק במבצע ''אבק''. בתוך הקיבוץ ניתן לראות רצפת פסיפס של כנסייה ביזנטית מהמאה ה-5.

מאפסים מד אוץ

לאחר 1.6 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה לכיוון דרום לאחר 2.1 ק''מ (מצטבר) צומת נ.צ 17 - צומת המגדל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים 1.65 ק''מ עד לצומת T נ.צ 18 - צומת T

מאפסים מד אוץ

בצומת T ממשיכים ימינה (צפונה) 400 מטרים ופונים ימינה במזלג. לאחר 500 מטרים (מצטבר) ממשיכים ישר. לאחר 850 מטרים (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה לכיוון מערב. לאחר 1 ק''מ (מצטבר) צומת V נ.צ 19 - צומת V

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על המסעף הימני של השבילים לאחר 1 ק''מ חוצים ערוץ ויוצאים לשטח פתוח לאחר 1.5 ק''מ (מצטבר) נכנסים לתוך חורשת איקליפטוס ובהמשך נוסעים בין שדרת סברס לאחר 2.4 ק''מ (מצטבר) חוצים גדר, חבית וגלגל משמאל ומגיעים לצומת T נ.צ 20 - חבית וגלגל משמאל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים מערבה בשביל המסומן בכחול לאחר 150 מטרים פונים שמאלה וממשיכים לטפס לאחר 400 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת T מהצד השני של חרבת מרשן נ.צ. 21 - צומת T

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וממשיכים עם השביל הראשי לכיוון מערב לאחר 600 מטרים פונים ימינה (שלט של רצועות צינורות) (יכול והשביל בערוץ נסחף ויש לחפש מעקף) לאחר 2.8 ק''מ (מצטבר) חוברים לשביל ראשי שלצידו קו מתח וקו טלפון נ.צ. 22 - חבירה לשביל הראשי

מאפסים מד אוץ

נוסעים 1.1 ק''מ לאורך הנחל עד לכביש מספר 232 נ.צ. 23 - כביש 232 (מצומת גבעתי וצומת חלץ לצומת איבים)

סוף המסלול

ימינה - צפונה לצומת חלץ ולצומת גבעתי (לאזור המרכז) שמאלה - דרומה לצומת איבים ולשדרות שימו לב - רגע לפני העלייה הכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בזהירות הביתה.

נקודות הציון ברשת ישראל הישנה

צפוניות מזרחיות מספר 1108826 127123 1 1107620 127403 2 1106273 124266 3 1104397 125309 4 1104501 125602 5 1103340 127441 6 1102333 127716 7 1101304 127384 8 1100664 128401 9 1100002 127524 10 1101038 126784 11 1101361 126960 12 1101020 125889 13 1101511 125144 14 1100738 122686 15 1102265 122681 16 1102248 120800 17 1102552 119308 18 1103390 118841 19 1105441 118056 20 1105236 117767 21 1105876 115444 22 1106551 114657 23

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE. לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

יש ללחוץ על הקישור ולשמור את הקובץ אצלכם במחשב (מומלץ בספרייה יעודית לקבצי הניווט) יש לפתוח את הקובץ באמצעות תוכנת NAVIGUIDE אפשר לטעון את קובץ הנקודות למכשיר GPS ו/או לשמור את קובץ הנקודות במחשב כף היד שמסוכרנן למחשב ועליו תוכנת NAVIGUIDE

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

תגובות, הערות וסיפורים שלאחר המסע יתקבלו בברכה ולבטח יסייעו לאלו שיטיילו בעתיד

תגובות

15 תגובות

1

דני השמן

10 בינואר 2007 ב 22:25

מומלץ

2

אמיר

20 בינואר 2007 ב 20:03

היית שם בשבוע שעבר - הבוץ הכריע אותי

היינו שם ביום שישי לפני שבוע. לא הצלחנו לחצות את ערוץ נחל שקמה. יותר מידי מים....

3

kokotall

21 בינואר 2007 ב 21:36

לא מצאנו את הדרך

היינו בשבת בבוקר-20.01 , מעברי מים די גבוליים, בטוח שאחרי הגשם של שבת אחה"צ אין מצב לעבור.
הגענו עד נ.צ 6 לא הצלחנו למצוא את המשך הדרך לנ.צ 7 גם אחרי שנסענו 2.5 ק"מ דרומה לאורך קו הגז/נפט.
עם מישהו יודע אולי שיכתוב באתר- יעזור לאחרים - מבאס להפסיק מסלול באמצע

4

דני השמן

23 בינואר 2007 ב 22:28

מסלול יפהפה סיפור דרך ברור ומדויק

בין נק6 ל7 שלולית גדולה ישנו מעקף מומלץ להשתמש בו.בין נק14 ל15 השביל כחול וכבר לא אדום מומלץ בחום (38 מעלות) לסיים בחמי יואב

5

avi4runner

29 בינואר 2007 ב 13:57

טעות

עופר, הנ.צ שמוזנים בכתבה אינן נכונים ולא תואמים לאלה בקובץ ההורדה ל- NG.
אבי

6

Ogash Ofer

30 בינואר 2007 ב 10:23

אכן טעות - תוקן - תודה

נקודות הציון כפי שהופיעו בגוף הכתבה היו של מסלול אחר והם תוקנו למסלול הנכון - תודה למי שהעיר את תשומת ליבי לעניין.

קובץ הנקודות להורדה היה ונשאר הקובץ הנכון.

7

Ogash Ofer

30 בינואר 2007 ב 10:30

הדרך בין נקודה 6 לנקודה 7

שימו לב שלאחר נקודה 6 יש לנסוע בדיוק 1 קילומטר ואז לפנות שמאלה לאורך הגדר (שבטח חלקה פרוץ בגלל העבודות על צינור הגז)
ורק אחר לחזור לתוך הערוץ שמדרום.
אפשרות אחרת במקרה והגדר פרוצה היא לעבור את הקילומטר הראשון ולרדת עם השביל של צינור הגז לערוץ הנחל (בין 100 ל-200 מטרים) ובערוץ לפנות ימינה ולהמשיך עם סיפור הדרך.
בכל מקרה בסיפור הדרך אין לחרוג מהסיפור ומהמרחקים שבו יותר מ-100 מטרים - אחרת קשה מאוד לחזור לסיפור הדרך.
שימוש במכשיר GPS יכול לעזור, לאפס את הנווט ולהחזיר אתכם להמשך סיפור הדרך בנקודה הבאה.
יש לדעת כי באזור של שבילים רבים הם יכולים להשתנות בקלות יחסית.

8

אורח/ת

02 ביוני 2007 ב 20:32

עדכון המסלול - מאי 2007

באדיבות אמיר שושני ששלח לי עדכונים מפורטים על המסלול - עודכן המסלול והותאם למאי 2007.
תודה רבה.

9

amosbar

01 בדצמבר 2007 ב 22:50

מומלץ

רצוי לנסוע במסלול בעת שאין גשם והאדמה מעט יבשה. אתרים יפים ורבים בשטח יחסית קטן עם תצפיות.

10

Nava

21 בפברואר 2008 ב 16:51

מצב הבוץ במסלול

האם מישהו נסע במסלול זה לאחר פרק הגשמים האחרון? אם כן עד כמה המסלול בוצי? האם יש מעברים עם סיכויי שקיעה?

11

Ogash Ofer

22 בפברואר 2008 ב 19:02

המסלול לאחר כמה ימי שמש

המסלול צריך להיות יבש לאחר כמה ימי שמש למעט מעברי הנחלים.
מומלץ לצאת עם שני כלי רכב ורצועת גרירה

12

fm13

13 באפריל 2009 ב 10:11

יש כניסה חדשה

תרדו בכביש 40 ל פ ו רה משם יש דרך חדשה וטובה למסלול .

13

moshea

07 במרץ 2011 ב 00:45

מסלול מדהים - ירוק מאופק לאופק

מסלול קליל ליום שמשי כל רכב כמעט יכול לעבור אותו אחרי מספר ימי שמש.
עשינו אותו ב- 5.3.11 . תנועה ערה לאורך כל המסלול אפילו של רכבים פרטיים.

מרחבי ה"ירוק" שראינו בשבת זו יספיקו לנו כנראה לעוד ימים רבים.

14

amirshir14

26 בינואר 2019 ב 18:52

טיילנו שם הבוקר עד פורה. היה נחמד ויפה עם מרבדי פריחת כלניות וגם קצת בוץ אבל לא נורא. מומלץ בחום. תודה לעופר.

15

Ogash Ofer

26 בינואר 2019 ב 19:12

amirshir14 כתב/ה:
"

טיילנו שם הבוקר עד פורה. היה נחמד ויפה עם מרבדי פריחת כלניות וגם קצת בוץ אבל לא נורא. מומלץ בחום. תודה לעופר.

"
תודה לכם על התגובה. שבוע טוב