סובארו תחשוף מנוע דיזל ראשון בתערוכת ז'נבה, הנערכת בחודש הבא. נתוני המנוע ומועד ההגעה לאולמות המכירה עדיין תחת ערפל כבד
מאת: רני פלג
08/02/07
מנועי דיזל הם כבר תקופה ארוכה הבון-טון של יחידות ההנעה הקונבנציונליות. מרוץ החימוש החל לפני שנים מספר עם יישום טכנולוגיה ההזרקה במסילה משותפת ומאז נחשפות בכל שנה כמה יחידות הנעה חזקות, גמישות, לא מזהמות וחסכוניות. בתוך הזרם הזה עמדה עד כה סובארו בפרץ, ולא נכנסה למשחק, עקב תקציבי פיתוח נמוכים למדי.
בתערוכת ז'נבה, הנערכת בחודש הבא, תחשוף סובארו – לא רגע אחד מוקדם מדי – את מנוע הדיזל שלה. עד כה שוחרר רק מידע כללי על החשיפה ותצלום אחד, אך הנתון החשוב הוא שלמרות שסובארו נעזרה בטויוטה בפיתוח, היא לא וויתרה על הסמל המסחרי – תצורת הבוקסר. יהיה זה מנוע הבוקסר טורבו-דיזל הראשון בעולם וכמו מנועי הבנזין, תצורה זו תאפשר מרכז כובד נמוך ואיזון בסיסי טוב של פעולת המנוע, כך שאין צורך במערכות איזון הבולעות כוח ומשקל. למעשה, משקל הדיזל הזה יהיה דומה למשקל מנוע בנזין מקביל – הישג הנדסי מרשים.
המגזין הבריטי AutoExpress מפרסם היום פרטים על האימפרזה הבאה, שתגיע לאולמות התצוגה ב-2008. על פי האיור שפורסם, נראה כי תמו ימי הכיעור של המשפחתית של סובארו והדגם הבא, בתצורת האצ'בק בלבד יהיה נאה וקרבי למראה. על פי AutoExpress מנוע הדיזל יהיה בנפח 2.2 ליטר והגרסה הראשונית שלו תייצר 150 סוסים.
לידיעה על האימפרזה החדשה
0 תגובות
תגובות