טויוטה הציגה בדרום אפריקה גרסה עדכנית ללנד קרוזר המיתולוגי. בניגוד לטויוטה בעל שם דומה הנמכרת אצלנו, הדרום אפריקנים נהנים מרכב שטח ספרטני אמיתי
מאת: רני פלג
16/04/07
השם לנד קרוזר הפך עם השנים למנטרה מעוררת בכי של התרגשות אצל חובבי רכבי השטח האמיתיים של פעם. מילוי מטלות מפרכות בפינות נידחות של העולם ירו לטויוטה שם של רכב שטח שאינו נרתע מדבר ולכן קנו את מקום הכבוד בלבבות של אנשי שטח רבים. אצלנו הפך השם בשנים האחרונות לשגור גם בפיהם של שוכני פרברים, שאינם יורדים לשטח לעולם ולכן חל פיחות מה באותה התרגשות שנלוותה לרוב לשם.
טויוטה הציגה בדרום אפריקה גרסה עדכנית ללנד קרוזר, שהיא בעצם מתיחת פנים ללנד קרוזר 70 ובתצורות סטיישן וטנדר. אם נשפוט על פי התמונות, הרי שמדובר בכלי רכב המיועד באמת ובתמים לנסיעה בשטח ולא בשוכן פרברים מצויץ. את המסר הפשוט מעבירים הקווים הישרים של המרכב, המייצרים דמיון חשוד ללנד קרוזר 60, אשר ייצורו הופסק אי שם בשנות ה-80. בתוך תא הנוסעים נמשך מראה הרטרו, עם פלסטיק פשוט, פח חשוף וקווים ישרים, אשר ביחד יוצרים מראה אה-לה-יונדאי גלופר – כלומר עתיק.
לדגם הרטרו של טויוטה מנוע דיזל עתיק יומין, נטול טורבו, בנפח 4.2 ליטר, המספק 128 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא ידנית, עם חמישה יחסי העברה. תיבת ההעברה מספקת כמובן גם יחס העברה נמוך. כדי לנוע במקומות עליהם אפשר לחלום כאשר בוחנים את המראה החיצוני, יש ללנד קרוזר שתי נעילות דיפרנציאל בשני סרניו החסונים.
כלי רכב שכזה מככב בחלומות הרומנטיים של שועלי שטח. מעניינת מאוד העובדה כי גם כלי רכב שכזה נמדד לבסוף בשיקולי עלות ותועלת. עם תג מחיר הנמוך בשליש מזה של הלנד קרוזר המוכר אצלנו, (במונחים מקומיים אפשר להמר על 200,000 שקלים), העסק נראה לי לפחות כעסקה מושכת. מקורותינו בדרום אפריקה העבירו ביקורת על המראה מיושן, על החומרים הפשוטים ועל ביצועי המנוע – מסתבר שגם אגדות נמדדות לבסוף באופן רציונלי, זו הסיבה מדוע הן נשארות לבסוף כאגדות.
7 תגובות
1
אלון הלוי
16 באפריל 2007 ב 16:43
לא בארץ
כנראה לא יגיע לארץ
אולי רק למשרד הבטחון
2
גלעד4X4
16 באפריל 2007 ב 19:46
מה צריך לנסוע עד דרא"פ
אני רוצה כזה, לא ימכרו כאלו בארץ ?
3
אלדד מ. פורום
16 באפריל 2007 ב 21:16
שני דברים חשובים לגבי טיוטה
אחד ניתן להביא גם משם יבוא אישי תיקונים זה לא בעיה גדולה
שתיים ה100 בדרך חדש דנדש עם שרות ואחריות יבוא סדיר
ועוד דבר הכול עניין של לחץ על היבואן זה הכול כמה שנציק יותר יש סיכוי שהם יקשיבו
4
tuvia
17 באפריל 2007 ב 20:57
מומלץ
כבעל לנדקרוזר 73 נעילה קדמית ואחורית ואותו "מנוע מיושן" אני ממליץ בחום על
רכב זה שמכלוליו משאית ויתרונותיו ברורים בתכלית למי שבאמת רוצה לעלות על כל בולדר או תלולית. טוביה
5
אוריתנהרי
18 באפריל 2007 ב 13:39
גם אני רוצה כזה!!!
חבל שהיבואנים לא חושבים ששקיות הסופר יראו טוב גם ברכב הזה....
6
צלי רשף 80
24 באפריל 2007 ב 07:48
לנד קרוזר בדרום אפריקה
אשר צור ואני התפרענו בקרואטיה עם אחד כנ"ל (גיא ודרור נסעו בפוראנר).הטויוטות 80 שלנו טובות יותר - היגיע זמן שיתחילו ליבא טויוטות 80 -עדין מייצרים אותם בונצואלה-כך נשפר את היחסים עם הוגו.
חג עצמאות שמח,
צלי רשף.
7
אורח/ת
20 באוגוסט 2007 ב 09:29
ליבא לארץ ומהר
תגובות