סיום קודר ליומו השני של הראלי. לכל המשתתפים הישראלים שלום
מאת: רני פלג
30/04/07
מוות הפך כבר לשגרה עצובה, אליה מורגלים העוקבים אחרי תחרויות הראלי המדבריים, במיוחד הדקאר. אך כאשר המוות מכה כה קרוב, במישהו בו התחככת שעות ספורות קודם לכן, נוצקת משמעות מוחשית למונח המבהיל. המוות היכה בראלי הפירמידות, לקראת סיום ה''ספיישל'' השני, ביומה השני של התחרות. לוק פרננדז מצרפת התרסק עם אופנוע הב.מ.וו הקשיש שלו, לקראת סיום קטע התחרות השני, שחתם יום מתיש של כמעט 400 קילומטרים של רכיבה בשטח.
בתדריך הערב סיפר פנווי על מותו של פרננדז, כשהוא משתדל לא לפרוץ בבכי. התאונה התרחשה בקילומטר ה-60 של הספיישל שחתם את היום ואין יודעים כיצד התרחשה. ג'ילו, חברו של פרנננדז ואיש הפקת הראלי, סיפר כי לוק היה חבר אישי שלו ושל פנווי, שהשתתף במרוצי מדבר רבים. פנווי אמר בתדריך כי לוק פרננדז עצמו התמודד בעבר עם מות חבר קרוב בתחרות ואז ביקש להמשיך להתחרות, כך שלמרות הצער הרב, התחרות תימשך.
יום התחרות היה מתיש אפילו יותר מהמצופה ממסלול בן 400 קילומטרים. קטע ה''ספיישל'' הראשון, באורך 76 קילומטרים היה מהיר וזורם, עם חול מהודק ומעט מאוד קפלי קרקע בוגדניים. ההתשה החלה בקטע הקישור, שבא מייד לאחריו. כאשר קוראים בספר המרוץ כי לפנינו קטע קישור באורך 202 קילומטרים, אפשר לחשוב כי מדובר בנסיעה בכביש מהיר, המקשר אל הספיישל הבא. זו טעות. קטע הקישור הנ''ל היה נסיעה מייגעת בשטח, על שבילים משובשים, שהתישו את המתחרים ואת מלוויהם.
אבל ההתשה הייתה רק פתיח לקטע הספיישל השני, בו החליפו שבילים מפותלים על קרקע קשה וזרועת אבנים, את החול המהודק של הבוקר. תנאים אלה היו קשים במיוחד לרכב הליווי של הקבוצה (טנדר מאזדה מאוד לא משופר), אך לא הטרידו את רוכבי הטרקטורונים, פרט לאחד. במהלך קטע זה נפרד שלום בוארון ממיכל הדלק המשני, שנתלש מתושבות הגומי שלו בזנב הטרקטורון. שלום נאלץ להתעכב דקות מספר, כדי לסדר את צנרת הדלק ומיד לאחר מכן הגיע רכב הסיוע, תדלק את הטרקטורון ושלום המשיך והגיע לקו הסיום של הקטע במקום השלישי בקבוצה, לאחר בן רובינשטיין ואלי אוחיון, הממשיכים לרכוב יחדיו וחולקים את המקום הראשון בקטגוריה ואת המקום השני בדרוג הכללי. דני קושמרו, הרוכב בקטגוריית ''רייד'', הלא תחרותית, רכב כל היום בצמד עם שלום בוארון והצליח להקדימו בקו הסיום, לאחר התקלה של שלום.
דיונות חול אימתניות ממתינות מחר למתחרים, עת יוזנקו אל הספיישל הראשון בים החולות הגדול, באורך 105.5 קילומטרים. המתחרים הוזהרו מפני ''סכינים'' בדיונות, מהם עלולים ליפול נפילה ארוכה וכואבת. בתום הספיישל הראשון יוזנקו המתחרים ל''גרנד פרי חולות'' בשפתו הציורית של מארגן הראלי – שלוש הקפות של מסלול מסומן באורך 10 קילומטרים.
סופו של היום השני לראלי הוא זמן טוב להזכיר את כל הגופים, אשר סייעו לאנשי הקבוצה להתחרות בראלי. נותני החסות הם: עופר אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן אם, מלון הרודס רזידנס אילת, קסדות shoei, אדרי מדיה גרופ, רמגל ציוד טכני, טריפ טרקטורונים, נירב, נצר אלקטרוניקה.
4 תגובות
1
ilan4x4
30 באפריל 2007 ב 12:07
אם כבר אז כבר...
רני, אוהבים אותך!!! :)
2
יפוני
30 באפריל 2007 ב 14:29
בטח שאוהבים את רני
ואם המאזדה תתקשה לתפקד בים החולות -
שאל את דניאל והטקסי שלו מה כדאי לעשות.
"Alert General"
3
משה-
30 באפריל 2007 ב 18:36
בהצלחה לדני קושמרוב ולשלום בוארון
בהצלחה לדני קושמרוב ולשלום בוארון ולכול המיתחרים הישראלים מחזיקים לכם הצבעות ממישפחת מלול
4
rsade
01 במאי 2007 ב 10:43
rally pyramids
לרוכבים שלנו במדבר
בהצלחה רבה ושובו בשלום לארץ המובטחת.
רן
תגובות