שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

תקועים במדבר

הישראלים בראלי הפירמידות ממשיכים ללמוד שלמדבר חוקים משלו, אך מצליחים להגיע לקהיר – כמעט כולם

סופשבוע מאוד לא רגוע עבר על המשתתפים הישראלים בראלי הפרעונים. ארוע שהתחיל כמרוץ ''לייט'' לאירופים עשירים ומשועממים, הפך להרפתקאה מפרכת, עתירת חילוצים, הרוג, כמה בפוטנציה וחבורת ישראלים, שבילתה לילה במרכז ים של דיונות, ללא כל תוכנית חילוץ מתאימה. נכון לרגע כתיבת שורות אלה (במלון, בקהיר) הראלי כמעט והסתיים, לכל הישראלים שלום ורק איסוזו טרופר אחד, תקוע אי-שם בחולות, משהו כמו 400 קילומטרים מקהיר, במרכזה של אמבטיה טובענית במיוחד של חול.

ויש גם מרוץ

אז לפני שעבדכם הנאמן בילה לילה תקוע בשטח, זינקו המתחרים ליומו השביעי של הראלי, אשר הציע מסלול שמתחיל ברמה מפודרת היטב (כלומר, עתירת פודרה סותמת מסנני אוויר). משם עבר המסלול לשולי שרשרת הדיונות הגדולה ביותר במצרים, לנסיעה שאמורה להיות מהירה בטרוף. אבל זו הייתה רק ההתחלה, כאמור.

ויש גם מרוץ

בקטגוריית הטרקטורונים, בה מתחרים הישראלים, נותרו 6 כלים, לאחר פרישת הרוכב המצרי ולאחר פרישתו של ויקטור ברנס, עקב תלאות הגרירה הממושכת ביום החמישי. במרכז הספיישל, מצא עצמו בן רובינשטיין עם גלגל אחורי מפונצ'ר. טלפון לרכב הסיוע הבהיר לו כי יאלץ להסתדר בעצמו. בן לא היסס, פתח מבערים, ובמשך 150 קילומטרים דהר על הפנצ'ר, הצליח לעקוף את אלי אוחיון (שניהם על טיפות הדלק האחרונות) וסיים את קטע הספיישל במקום הראשון בדרוג הכללי.

דרמה התפתחה גם אצל צמד הרוכבים השני, שלום בוארון ודני קושמרו. שלום, למוד תלאות מצד רצועת הווריאטור בטרקטורונו, רכב בימים האחרונים לאט ובטוח, מנסה בעיקר להגיע אל קו הסיום. מרחק קילומטרים ספורים מסיום קטע הספיישל אכן נקרע הרצועה ושלום סיים את קטע התחרות, כאשר דני קושמרו גורר אותו אל קו הסיום.

אבל זה לא היה סיום יום התחרות. קטע מרוץ מאומץ, באורך 30 קילומטרים עוד המתין למתחרים ובהעדר חלקי חילוף עמד שלום בוארון להיות מודח מהתחרות. דיון קצר בטלפון הלוויני עם מנהל הקבוצה, רווה תבורי (שהיה עסוק בצרה אחרת), העלה את הפתרון – שלום ירכב בקטע התחרות על גבי הטרקטורון של דני קושמרו, אשר השתתף מחוץ למסגרת התחרות.

בקטע התחרות האמור נפצע אופנוען צרפתי וכן ארעה התנגשות בין שתי מכוניות, אחת התהפכה כתוצאה מכך. בהעדר מסוק תקין (שהושבת עקב מחסור בחלק חילוף כלשהו), פונה האופנוען מהשטח במכונית – דבר לא ממש טריוויאלי, כאשר מדובר בפגיעה פנימית ובנסיעת שטח של כמעט 80 קילומטרים. עקב בעיית בטיחות זו בוטל ספיישל המחרת, ולמעשה התחרות כמעט והסתיימה.

כוכב הצפון

על קורות המתחרים אני יכול להעיד רק ממקור שני, שכן עבדכם הנאמן היה תקוע באותו זמן במרחק 130 קילומטרים דרומה מנקודת הסיום של הספיישל. מנוע האיסוזו טרופר שליווה את אנשי קבוצת הרודס – קאן אם שבק חיים. ניסיון גרירה על ידי טנדר מאזדה, שהיה רכב הסיוע של הקבוצה, הסתיים לאחר 30 קילומטרים במרכזה של אמבטיית חול טובענית. לאחר שהבנו כי מארגני הראלי אינם מתכוונים לחלצנו משם הקמנו מאהל ללילה והתחלנו לקצוב את מעט המזון שהשאירה לנו קבוצת המטיילים הישראלית.

כוכב הצפון

זה בדיוק המקום להודות לעמית על קופסאות התירס, האפונה והטונה ולניר על הקפה המשובח שהשאירו לנו. הדרמה המשיכה למחרת עת האיסוזו המושבת ננטש בשטח, עם הבטחה מעורפלת של המארגנים לחלצו משם. נסיעה מדודה ביותר הוציאה את ארבעת התקועים, בתוך טנדר מאזדה עמוס לעייפה בכל ציוד הקבוצה, מרחק של מאות קילומטרים אל הכביש לקהיר.

סיבוב ניצחון

יומה האחרון של התחרות הוא ייצוגי בעיקר. המתחרים יצאו לסיבוב קצר בפאתי קהיר ולסיבוב ראווה, אשר ממש אינו יכול להשפיע על התוצאות. בעצם, כפי שראלי הפירמידות כבר לימד את כל המשתתפים, הכל עוד יכול לקרות. עדכון אודות התוצאות הסופיות של המרוץ וכמובן התמונה המתבקשת של רוכבי הקבוצה אוחזים בדגל ישראל על רקע הפירמידות, יופיע בהמשך היום באתר זה.

סיבוב ניצחון

תגובות

0 תגובות