שטח 4X4 > כתבות > שטח

חילוץ בשעת ערביים

מה קורה שהמחלץ הקבוע נתקע בעצמו והכל בגלל מעלה אחד,
אלדד גפנר המחלץ הנצחי של אתר השטח הישראלי רואה את הצד השני של הכבל

שישי אתגרי. נועם הבטיח אתגרים באזור הרי ירושלים אז כולם מתייצבים. שבעה ג'יפים פותחים את הבוקר עם קפה בתחנת הדלק, אוספים עוד חבר'ה מתלהבים ולא מתוכננים מנקודת המפגש ומתחילים במשלט 21. בקלילות...מה זה הכל? לא אצל נועם שבשלב הזה מציין בסיפוק שאנחנו מקדימים את הלו''ז המתוכנן בחצי שעה. המשמעות, חומוס באבו גוש מוקדם מהמתוכנן...

ממשיכים כמתוכנן. עולים, יורדים, סלעים, נוף מקסים ממשלט 16 (מתקשר חזק ליום הזיכרון/עצמאות) ונכנסים לאזור מעלה נורי (כן, כן, בדיוק במקום שהטוארג מהכתבה הקודמת ויתר...) נועם מרכז את הנהגים ומתחילים לעלות את המעלה ברגל לקבל הסברים ולצפות בעיות...נותן הנחיות – פה לבוא מימין, שם לטפס משמאל – אני לא מתרשם. אולי עם ג'יפ קטן או עם טנדר מיצובישי אבל עם הנבאדה שלי יש רק גירסה אחת של נסיעה – ישר, ישר וישר. אחרי הכל, הנבאדה (למי שלא מכיר, דמיינו רחב, ארוך וכבד) מזמן קיבלה את המינוי של רכב החילוץ בכול הטיולים בארץ וגם בחו''ל.

מתחילים לעלות וסוף סוף עם הרכבים. ג'יפ ראשון מטפס...הרבה עבודות מע''ץ, אבנים מימין וגם משמאל, נסיון ראשון וגם שני. אחריו אודי עם טנדר מאזדה, נלחם כמו אריה ומצליח לעלות. גם קרלינסקי עולה וגם המלולים עם הפג'רו הקצר כבר למעלה ואז מגיע תורי. מוותרים על עבודות המע''צ וסומכים על הכוח של הרכב וזאת למרות שהנבאדה היא הכלי היחיד ללא נעילה בכל החבורה.

מדרגה ראשונה – piece of cake, שניה – גם לא אתגר מי יודע מה, הגענו לשלישית. נסיון ראשון ואני מתישב על הביצה (בקקס). טוב, רוורס ונסיון נוסף. נועם מכוון. נסיון שלישי ורביעי. לא הולך...בנסיון הרביעי, מבין ענני האבק רואים את נועם תופס את הראש ואומר את המשפט הבא: ''שברת מוט הגה''. מי שובר? מה שובר. זה טנק זה לא ג'יפ... טוב, יורד מהרכב מסתכל על הצמיגים וכמו ילדים הפוזלים ביסודי, ככה נראית הנבאדה שלי. שני הצמיגים הקדמיים מסתכלים אחד על השני...לא נעים. זוכרים את ההתחלה? שישי בצהריים, חם. אמצע מעלה נורי, ארבעה ג'יפים כבר למעלה, עוד שלושה אחריי ממתינים לתורם. מה יהיה?

החבר'ה לא מתרגשים. נכנסים מתחת לרכב, מוציאים ערכות כלים, מרימים את הרכב באמצע המעלה, בשיפוע עם ההיי ליפט ומתקנים כמיטב יכולתנו בסיוע אמצעים לא קונבנציונליים כמו מסקינגטייפ (!). במקביל, אני מתחיל להפעיל חמ''ל. מתקשר לחבר טוב, גלעד מ''דרך השטח'' (זוכרים: שישי בצהריים?) אולי היבואן עוד פתוח? אבל לא. עוד טלפון...הפעם לעודד מ''גתוס''. גם חבר וגם נוהג על נבאדה כמו שלי. עודד, ב-מ-ק-ר-ה, מחזיק ברכב תפוחי הגה..והוא במקרה גם מאוד קרוב אלינו ......יש אלוהים! גלעד מהמוסך מוזנק עם כלי עבודה, יני מוקפץ מחיפוש מטבחים לאיסוף תפוחי ההגה ואת הנבאדה מושכים למעלה עם כננת ומכפיל כוח משלוש גרירה ועוד רצועות , רכב מושך ורכב נוסף לרתימה של הרכב המושך ( כי אחד זה לא מספיק כדי להעלות את הנוואדה).

200 מ''ר לסיום המעלה,מיציתי את עניין הכננת הנבאדה ממשיכה לבד עם שלושה גלגלים והגלגל הרביעי מושך לכיוון אחר לגמרי. אנחנו למעלה. שלוש רכבים שלמטה מחליטים לפרוש מהמשך הדרך לאור ההתפתחויות. הם לא רגילים לראות נבאדה נגרר וחוששים לגורל הטויוטות שלהם... למעלה פותחים מחצלת וערכת קפה וממתינים לצוות המוקפץ. גלעד ויני מגיעים, ביחד עם קרלינסקי מפרקים את החלק השבור, מרכיבים את החדש, מאזנים פרונט, מיישרים הגה...20 דקות עבודה והנבאדה שוב כשירה לנסיעה. אין עליכם, חברים.

הטיול נמשך. אכלנו באבו גוש...חצינו את נחל שורק המוצף בביוב וחבל...וגם ''החזרתי'' טובה ליאני על העזרה כשפגש את הבור באמצע הנחל באמצע הלילה ונתקע בזווית מאיימת בתוך הנחל הזורם וכמובן הנוודה חזרה לתפקידה הקבוע של המחלץ וגם את הטויוטה של יאני היא חילצה (בגלל הלילה החשוך אין תמונות) מגיעות תודות ל: גלעד מ''דרך השטח'' על היותך ושנחלצת לעזרה (למרות הפוליש), לעודד מגתוס טוב לדעת שיש חברים גם בקטעים כאלו – תחי הנוואדה!, לליאור קרלינסקי, משה מלול, אודי, נועם המדריך הגדול מכולם ולכל שאר המטיילים שגילו סובלנות ברגעים קשים (: לפני חודש היתה כתבה באתר בנושא ציוד חילוץ חובה לרכב אז יש לי תוספת חשובה חברים טובים והרבה מזל. להתראות בטיול הבא. אלדד שרון ומיכל עם הנוואדה

תגובות

12 תגובות

1

אלדד מ. פורום

12 במאי 2007 ב 11:52

דיפנדר ???? מה קיבלתיתואר מכונאי ??????

דיפנדר מה קיבלתי תואר מכונאי ????
קניתי קמעות מזל??????????
(:
לא לדאוג אני עוד יחזור למעלה נורי והוא יכבש (:
והסתבר שמה שנשבר זה תפוח הגה שמאלי ועכשיו יש סט ברכב אז כמו שנועם תמיד אומר
סע סע סע תן גז תן גז תן גז

2

ליאור קרלינסקי

12 במאי 2007 ב 14:00

אלדד כששרון רוצה להנהוג לא מסרבים!!!

3

ליאור קרלינסקי

12 במאי 2007 ב 14:01

אלדד כששרון רוצה להנהוג לא מסרבים!!!

4

אויר - טואלית

13 במאי 2007 ב 15:23

אלדד כל הכבוד!!!

אחלה כתבה מעניינת מאד... השארת טעם של עוד אבל בבקשה על נושאים אחרים!!!
שלא נתקע שוב בשטח...
אילן אנחנו עוד זוכרים את התפילות בירדן...
ולכן אנחנו מאד מרוצים מהנבאדה (גם אם לפעמיים היא רוצה קצת לנוח...)
למרות שבמקרה הזה כמו כל אישה טובה (מכונית...) היא לא היתה האשמה !!!!

5

אלדד- מנהל פורום

13 במאי 2007 ב 16:56

מיכל אם לא הרכב אז מי כן?(:

כמו שאת יודעת שנתיים לא נתקענו רק חיצנו את יודעת צריך גם לאחרים קצת" פרנסה"
כמו שהוגדר "צוות בידור" - נתתי לך קצת חופש לא טוב ?(:
אבל רק רגע אם טוענת ש"האישה" לא היתה אשמה אז את רומזת ש????????????
?(:

6

אויר - טואלית

13 במאי 2007 ב 18:32

מאמי אני לא רומזת ...

אני כותבת מפורשות... היא באמת לא היתה האשמה !!!!
ההתרגשות מהמעלה... אולי הוא האשמה...(-:
הנבאדה בכל מקרה קבלה מחמאות שאנחנו מרוצים ממנה וגם מהנהג שלנו שהאמת מוכיח כל טיול שהוא יודע לנהוג...
עכשיו נועם צריך לאתגר אותנו לטיול של יוני...

7

אלדד מ. פורום

13 במאי 2007 ב 19:23

מה שנקרא לצאת "בשן ועיין" (:

8

ilan4x4

13 במאי 2007 ב 20:58

תשמע .... מלחמה מבית..

אין מה להוסיף!
הרכב לא אשם ....
מישהו לחש, שניסית בכוח להוריד סלע.
זו לא הדרך!

9

אלדד מ. פורום

14 במאי 2007 ב 00:11

סלע חוצפן!!!!!!!!!!!!!

עד היום נתנו הסלעים כבוד וזזו או שהוזזו בקליליות
האמת כמו שניתן לראות בתמונה לא היה כול כך איפה לעבור הנוואדה ישבה עם הביצה על הסלע והדרך היחידה היתה דרך סלע שלרוב לא מזיז לרכב הזה אך כנראה שיש עיפות החומר מה לעשות כנרראה שמתכת זה כבר לא מספיק - אתה רואה אילן אפילו בבית אין תמיכה מוראלית מכבסים את הכביסה בחוץ - ואתה רצית לאמץ הא????????(:

10

אויר - טואלית

14 במאי 2007 ב 14:30

אלדד יקירי מזל טוב

איזה כבוד !!!!

כל הכבוד על המינוי החדש...

11

אויר - טואלית

14 במאי 2007 ב 14:32

יש משהו שפספסתי???

אלדד אתה רוצה לספר לי משהו על האימוץ????

אילן????

12

אלדד מ. פורום

14 במאי 2007 ב 22:25

???אימוץ?