שטח 4X4 > כתבות > חדשות

נוסעת על אוויר

מכונית האוויר של MDI: עתיד קרוב, או התרפקות על חלום טוב?

למרות שכולנו יודעים כי על דברים טובים בחיים צריך לשלם, פעם בכמה שנים פורץ לתודעה איזשהו פטנט על, המבטיח לפתור את כל בעיות האנרגיה של המין האנושי. אין מדובר רק בשטויות איזוטריות, דוגמת המצאת האנרגיה של מרידור, משנות ה-80, שהתגלתה כבלון ואפילו לא נפוח. לפעמים קופצים לתודעה גם שמות חמים יותר, המתגלגלים מתחת לכל לשון תורנית בעולם הרכב, דוגמת ''תא דלק'', למשל, אשר לעניות דעתי לא הוא זה שיביא את המזור לחשבון הבנק שלכם, או להמסת הקרחונים.

הרעיון התורן נשמע לא פחות הזוי ממכונית שנוסעת על מימן ופולטת רק מים. המכונית העירונית שהציגה MDI – חברה אירופית הפועלת בלוקסמבורג, צרפת וספרד – נוסעת על אוויר דחוס, שיעלה עשירית ממחיר בנזין ותדרוש החלפת שמן, אחת ל-50,000 קילומטרים. מכונית האוויר צריכה להסתמך על תשתית של תחנות למילוי אוויר דחוס, אך מצוידת גם במדחס קטן מידות, המתחבר לרשת החשמל ויכול למלא את המיכל תוך 3 עד 4 שעות.

איך זה עובד?

מכונית האוויר בנויה משלדת צינורות מודבקת (גם שלדת ההאמר מודבקת, אגב) וגוף פיברגלאס קל משקל. מיכל האוויר מכיל 90 קוב של אוויר דחוס, אשר מניע את המכונית לטווח מינימלי של 200 קילומטרים ולמהירות מרבית של 110 קילומטרים לשעה. למנוע יכולת מגובה בפטנטים עולמיים לשמור על דחיסה גבוהה ויש לו יכולת מדהימה לפעול גם על אוויר דחוס וגם על דלק סטנדרטי!

איך זה עובד?

חברת MDI מציעה ארבעה דגמים, כולם שוקלים 750 קילוגרם, המיועדים לשימוש עירוני, מסחרי, מונית, טנדר. מנוע שעובד על אוויר הוא רק חלק מהחידושים בהן, בין השאר יש את כל האלקטטרוניקה השימושית והבידורית, אך גם חיווט מתקדם ומשדרים אל חוטיים להפעלת אורות הבלם והמאותתים, למשל. היצרן מבטיח כניסה קרובה לייצור סדרתי, בקצב של 3,000 יחידות בשנה בשלב ראשון. למי שחושש מבליעה מהירה של הרעיון במרתפי ענקי הרכב, או הנפט, מדווחים אנשי MDI על הסכם לשיתוף פעולה עם ענק הרכב TATA מהודו.

האם זה ייתכן?

בניגוד להמצאה ההזויה שמרידות הבטיח שתאיר את רמת גן באנרגיה של נורת ליבון אחת, נראה שמכונית האוויר יכולה להחזיק מים. כמו בכל רעיון מהפכני, גם במקרה זה יישרפו מיליארדי ליטרים של דלק מאובנים, עד שנראה מכונית שכזו זמינה לכל פועל, וזאת אם הרעיון לא ייקבר היכן שהוא לאורך הדרך. הרעיון לכשעצמו מעניין, אך מעניין האם מבחינת צריכת אנרגיה והשפעה אקלימית, הוא עדיף על הפתרון שנראה כעת מקובל לעתיד הקרוב – מכונית חשמלית.

האם זה ייתכן?

תגובות

0 תגובות