שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מדבר מערבי - מצרים

סרט מהמסע מדבר מערבי - חורף 2007

חבורה קטנה מאתר השטח יצאה למסע מיוחד בים החולות הגדול, במדבר הלבן של המדבר המערבי, שדחס לתוכו את המרחבים האין סופיים ל-5 ימים של נסיעה ללא הפסקה עם הרבה מאוד הרפתקאות בדרך.

צילם: יורם קראוס, הוביל והדריך: עופר אוגש.

הנהיגה והניווט במרחבים האין סופיים של מדבר הסהרה ובים החולות הגדול הם חוויה מיוחדת. צילם: יורם קראוס ודני רימוני ערך: אילן אשל


לכתבות נוספות מהמדבר המערבי - הקליקו כאן

תגובות

10 תגובות

1

אורח/ת

01 ביוני 2007 ב 12:04

מגניב ביותר

2

אורח/ת

02 ביוני 2007 ב 17:30

מה זזה בושה וחרפה מה הגיפים האלה

צריך פגירו קינג מלך השטח צריך ללכת במאגנום סאם טיוטה האמר לא רכב משנה השבעים מה זה בושה וחרפה

3

Ogash Ofer

02 ביוני 2007 ב 17:36

האם הרכב שלך קופץ כך?

היופי (והכייף) ברכבים האלו שהם חוצים את ים החולות הגדול ובהצלחה (וגם שיש נהג מתאים וצלם ליד אפילו קופצים וממשיכים הלאה...)

האם הרכב שלך עושה זאת? (אני בספק)

(חוץ מזה שהם רק נראים ישנים כי הם דגמי "אפריקה" ובפועל והם רכבים מתחילת שנות ה-90 ועד 2006 - הטויוטות הארוכות/לבנות)

4

אורח/ת

02 ביוני 2007 ב 17:50

למדבר המערבי עם רכבים מישראל

אולי תארגנו מסע למדבר המערבי עם רכבים מישראל (ואז נראה מה הם שווים...סתם)

אני בא!

5

Ogash Ofer

02 ביוני 2007 ב 20:45

מסע למדבר מערבי עם רכבים מישראל

יש לחץ בכיוון והרבה שואלים ולכן בסופו של דבר נארגן מסע שכזה.
יש לכך שתי בעיות:
1. צריך אישור מיוחד להכניס רכבי 4X4 למצרים דרך סיני (יש לארגן ארוע בינלאומי במצרים כדי לקבל אישור מעבר וגם כך מתבחבשים יום שלם במעבר הגבול). וזאת בנוסף על האישור המיוחד לחציית ים החולות בחלק הגבוה שלו.
2. מצב הרכבים - יש להגיע עם רכבים טובים ובדוקים (שכן זו משימה מכובדת להוציא רכב מהשטח ועוד יותר מכך להיגרר איתו חזרה הבייתה)

וכמו שכתבתי בהתחלה הרצון קיים ולכן בסופו של דבר נצא גם עם רכבים מישראל.

6

אורח/ת

03 ביוני 2007 ב 12:51

רק הערה ..

הגרירה בסרט היא בלתי בטיחותית בעליל..רצועה גרירה סטנדרטית במהירות שנראית לפחות כ 50 קמ"ש ...(מבחינת שמירת מרחק של הרכב הנגרר ) לא יודע אם היו לכם אופציות אחרות ,לפחות אפשר היה לחבר מספר רצועות כדי ליצור מרחק בטחון יותר טוב

7

אורח/ת

03 ביוני 2007 ב 15:13

A real adventure

Wow. This is unbelievable.
?By the way, who is the person with the yellow hat/bandana
I really could see that he tried to bland with the desert (stylish)

8

Ogash Ofer

08 ביוני 2007 ב 15:08

גרירה עם רצועה של 9 מטרים

לגרירה יש מספר כללים והוראות בטיחות המאפשרים גרירה עם רצועה של 9 מטרים גם במהירות גבוהה יחסית.
(בעתיד נצרף "טיפ שטח" לאתר בנושא גרירה בטוחה)

9

carmi339

31 במרץ 2008 ב 19:50

מדוע לא לגרור עם מוט גרירה?

בגרירה עם מוט 2 הרכבים נעשים יחידה אחת ואין הבעיה של רפיון הרצועה
ומתיחתה,הגורם גם לגורר וגם לנגרר מכות מיותרות.לרכב הניגרר נשאר רק לכוון את ההגה.
בברכה כרמי ברגמן.

10

Ogash Ofer

31 במרץ 2008 ב 19:54

מוט גרירה טוב למשטח ישר

בשטח חולי, טרשי או בכל משטח שאינו ישר זה מאוד לא נוח לגרור עם מוט גרירה ולכן אנו משתמשים ברצועה המאפשר גמישות בכול הכיוונים. על כביש או שבילי כורכר אכן נוח ומהיר יותר לגרור עם מוט.