ב.מ.וו מציגה גרסת M ספורטיבית ל-X5 המחודש, אך מעדיפה במקרה זה קוסמטיקה על פני מכניקה
מאת: רני פלג
02/06/07
מרוץ החימוש בין יצרניות היוקרה מגרמניה – ב.מ.וו ומרצדס – נראה מהצד כמין מרוץ עכברים קדחתני, הגורם לכל יצרן להציג כלי חזק ומופרך יותר ממתחרהו. למרצדס יש את חטיבת AMG המנפחת את שרירי מכוניותיה ולב.מ.וו יש את חטיבת M-Sport, המסוגלת לנטול מכונית סלון סולידית כמו סדרה 5 ולהפוך אותה למרכבתו של פרנקנשטיין עם מנוע V10 ו-507 כוחות סוס.
האם ב.מ.וו הרימה ידיים במרץ והחליטה להתלפלף? זוהי מסקנת ביניים מהצגת גרסת M לרכב השטח הבווארי המחודש, X5. בניגוד למתבקש כרגיל מסמל M המחייב בחזית המכונית, הפעם לא נשתל מנוע אימתני בחזית, אלא מקצה השיפורים התרכז בצד הקוסמטי. ליפיוף הבווארי נוספו ערכת ספוילרים (שתעזור בוודאי במעלה עשוש), מושבי ספורט, גלגל הגה עם סמל M וחישוקי 19 אינץ' (לקוחות נלהבים במיוחד יכולים לבחור בתוספת של אינץ' לאזור חשוב זה).
למרבה הבושה מסתבר כי המנוע המשרת את גרסת M הוא אותו מנוע המצוי בגרסה הבכירה של X5. ל-V8 בנפח 4.8 ליטר יש 355 סוסים באורווה, המסוגלים להזניק את המכונה ל-100 קמ''ש תוך 6.5 שניות. אין מדובר בגרוטאה חס וחלילה, אך בהשוואה לגרסת ML63 של מרצדס עם 510 סוסים בריאים, אנשי ב.מ.וו צריכים לעמוד בפינה ולהתבייש.
0 תגובות
תגובות