שטח 4X4 > כתבות > שטח

רכב שטח עד 100K - עד מאה פלוס עשרים

איך להיכנס לשטח עם תקציב של 100,000 שקלים? אתר השטח הישראלי ימצא לכם ג'יפ (או ג'יפון), כתבה שלישית בסדרה

אתם ממש רוצים רכב שטח והצלחתם לגרד תקציב של עד 100,000 שקלים? עכשיו אפשר להתחיל לדבר. אחרי שבשתי הכתבות הראשונות בסדרה עסקנו בתקציב מצומק ובתקציב מוגבל ביותר, היום נדון בתקציב סביר. מידת הסבירות של הבוחטה שאספתם בעמל רב היא כבר עניין הזוכה לפרשנויות שונות ומנוגדות. ישנם אנשי שטח היכולים להסתדר היטב גם בתקציב של רבע מאה, אחרים יגדירו את רף הכניסה באזור רבע המיליון (עם ניסן פטרול, למשל, בו נעסוק בכתבה אחרת). קחו בחשבון בכל רכב שטח בן כמה שנים, שסכום הרכישה עלול להוות רק הפתיח להרפתקאה והכינו עצמכם להוצאות נוספות בדמות יישור קו ושדרוגים למיניהם, התואמות את כותרת הכתבה.


רכב שטח בתקציב עד 25,000 שקלים
רכב שטח בתקציב עד 50,000 שקלים

שטח, משפחה, או שניהם

אין זה משנה מהו התקציב העומד לרשותכם, תמיד קודם לרכישה יש להגדיר את הצרכים. הרומנטיקנים שתמיד רצו לנד רובר דיפנדר מדוגם היטב, אך עקב אילוצים מאלצים את נשותיהם לנהוג בו לעבודה, ימצאו עצמם ללא דיפנדר וללא רומנטיקה. גם הבוחרים בטנדר היילקס קופצני כרכב עיקרי למשפחה עשויים לשגות באופן מהותי. עבור רובנו קו הבחירה הוא משפחה, או שטח ואיני מדבר על סתם שטח, אלא על רכב השטח, בה' הידיעה.

שטח, משפחה, או שניהם

ניחשתם נכונה. אם את הסקירה הקודמת סיימנו בלנד רובר דיסקברי, את זו נפתח בדיפנדר. אחד מרכבי השטח האמיתיים האחרונים שנותרו בעולם (גם לאחר השדרוג שעבר לאחרונה) הוא הכי שטח שאפשר. הנדסת האנוש היא בדיחה, כוח המנוע הוא טרגדיה, הרעש הוא קקופוניה ואיכות החיים פשוט לא הגיעה היום להופעה. אבל - וזהו חתיכת אבל – הקסם של המכונה הזו אינו יכול להימדד במונחים המקובלים לגבי מכוניות מן השורה. אפילו אין צורך לרדת לשטח, מספיק לנהוג בכביש, מכסה מנוע מגודל בגובה מכסי המנוע של האחרים, מרכב מתנדנד בהעדר מוטות מייצבים, טרטור של טרקטור ואושר על הפנים. ובשטח? תענוג צרוף.

מי שמשלב בהצלחה משפחה עם שטח הוא כוכב הסקירה הקודמת, הדיסקברי. לדיסקו יכולת לאכלס עד 7 נשים, גברים וטף, להם מציע האנגלי האציל תא נוסעים מהודר ומרווח, שדה ראיה רחב ופינוקים מקובלים. באגף השטח זוכה הדיסקו בתואר רכב השטח המשפחתי הטוב מכולם בזכות שלדה גמישה, מתלים מעולים והרבה מהגנים הטובים של הדיפנדר. מעל הרף התחתון של הסקירה אפשר למצוא דגמי Tdi300 משנת 1997. באזור הרף העליון אפשר למצוא אפילו דגמי TD5 משנת 2000, הנהנים ממוניטין אמינות טוב מקודמיהם וממערכת בקרת משיכה יעילה. באמצע אפשר למצוא כלים משופרים ומתוחזקים ביד אוהבת, שהם אופציה ראויה ביותר.

מלוכסן מיפן

למרות חיבתי העזה לאצולה הבריטית (לפחות בצד המוטורי של עולם השטח), עדיין מירב אנשי השטח, כמו שאר עמישראל, בוחרים יפן. כלים נאים אפשר למצוא במסגרת התקציב שלנו היום. ראשון מביניהם הוא אלוף המכירות במשך שנים רבות – ניסן טראנו – אשר ממשיך להציע תמורה טובה לשקל. גם איסוזו טרופר כיכב במצעדי הלהיטים והוא כבר מציע יותר מקום, יותר יכולת בשטח, יותר מנוע ויותר גיר אוטומט. איסוזו מציעה עוד קנדידט, רודיאו, אשר לימד את כל המבינים כי גם רכב שטח עם מנוע בנזין יכול להימכר יפה. הוא גם זול מעמיתיו ובמסגרת גבולות התקציב אפשר למצוא רודאו משנת 2002.

מלוכסן מיפן

עם כל הכבוד לצמד הנ''ל, הקרב האמיתי בין היפנים על לבבות אנשי השטח היה בין מיצובישי פג'רו לטויוטה פראדו. פג'רואים אפשר למצוא בגבולות התקציב מכל שנות הדור השני (94-99 יובאו לישראל) ואפילו את הבציר הראשון של פג'רו קינג (השם הישראלי של פג'רו דור שלישי). טויוטה פראדו זוכה למעמד איתן (יש כאלה שיגידו מנופח) בשוק הישראלי. גבולות התקציב מאפשרים בקושי הכנסת פראדו לסקירה ואת הלקוחות לא מעניין העדרו של מזגן אחורי, או בעיות בדיפרנציאלים קדמיים, דש בורד מתפרק ועוד.

קצוות מנוגדים

משפחה שונה לחלוטין היא משפחת הטנדרים, בה מולך טויוטה היילקס. דגמי טרום 98 זוכים לסגידת המסוקסים, בזכות הסרן החי מלפנים. היילקס פוסט 98 זוכה לאהדת השאר בזכות הנוחות של המתלים הנפרדים והכוח שהוסיף מגדש הטורבו. הרבה יותר אוטו ומשנים חדשות יותר מציע מיצובישי מגנום, אשר כבר ב-98 הציע 100 כוחות סוס, תיבת הילוכים אוטומטית ותא נוסעים שממש התחיל לעשות נעים לשוכניו. מלך השוק באופן מספרי היה איסוזו איפון והתמורה הטובה ביותר לשקל היה ונשאר מזדה B2500.


מזדה B2500 משומש במבחן

קצוות מנוגדים

אל מול סוסי העבודה הקשוחים הפציעה במחצית השניה של שנות ה-90 קטגוריית הרכרוכיים. ראב 4 המציא את הנוסחה של רכב שטח רך, המציע בעיקר שימושיות ותדמית, אבל תואם את הצרכים של רוב מי שנוהג ברכב שטח רק על הכביש. העולם אהב את הנוסחא ושאר היצרנים מיהרו לטפס על העגלה. מזדה הייתה מהאחרונות להצטרף עם טריביוט, זה הגיע לארץ במספרים קטנים ביותר ואם תצליחו למצוא תקבלו אוטו טוב במחיר מציאה. כלי הרכב הטוב בקטגוריה, כמעט בכל מבחן שנערך לאורך השנים, הוא סובארו פורסטר – למרות המראה האנמי. לפורסטר שלדת אימפרזה מעולה ומערכת העברת כוח יעילה ובטוחה. בתקציב הנדון אפשר למצוא גם דגם טורבו משנת ייצור 2000 ולהנות מאחת מיחידות הכוח המתוקות ביותר שאנו מכירים.


סובארו פורסטר במבחן הזמן

קטן ונהנתן מיפן

בכתבת התפרנים (עד 25k) בחרנו בסיקס והיה זה ישר מהלב, כאשר הכפלנו את התקציב, קול ההיגיון השטחי שלנו גרם לנו לבחור בדיסקברי בנזין. עוד הכפלה של התקציב והבחירה תהיה הפעם לא בשמנו, אלא אולי בשם מי ומה שהיינו רוצים להיות: צעירים, רווקים ונטולי דאגות. אם רוצים להיכנס לשטח לבד, בלי משפחה ענפה, הכלי המקסים ביותר למטרה הוא סוזוקי ג'ימני. תקציב של 100 אלפיות ימציא לכם ג'ימני צעיר ומתוק, מודל 2006, יד ראשונה מסטודנטית שממש לא ראה שטח. העמיסו עליו את הדייט הנוכחית, ערכת קפה ומחצלת וצאו למדבר כדי לתפוס את גשם המטאוריטים הקרוב. ואם אתם לא כאלה, אולי כדאי ללכת על מרצדס ML משנת 99 ב-99 אלפי שקלים.

קטן ונהנתן מיפן

תגובות

12 תגובות

1

aviida

22 ביולי 2007 ב 10:12

ראב 4

ממש לא אהבתית הזלזול המופגן בכתבה זו לעניין היכולות של הראב 4 . אין כמעט דבר שלא ניתן לעשות איתו באמצעות נהיגה נכונה . אין כמעט מקום בארץ שלא ניתן להגיע אליו איתו. לעורך הכתבה אני ממליץ לצאת איתו לנסיעת מבחן.

2

אורח/ת

23 ביולי 2007 ב 09:08

רק סמוראי או ג'ימיני

רכב שטח אידיאלי - עושה הכול ומגיע לכל מקום.
הרכיבו נעילה אחרוית ויש לכם רכב שטח מנצח (לזוג ילד)

3

asafn

23 ביולי 2007 ב 14:27

פראדו 99' קצר - הג'יפ הטוב ביותר כאן.

4

אורח/ת

24 ביולי 2007 ב 16:49

דיסקו 97 עם EDC

רכב מעולה למשפחה ולשטח, נוחיות שאין במקבילים ויכולת שטח טובה מהם. אני מחזיק כזה כבר מעל 5 שנים ומאד מרוצה. מתמודד בשטח בקלות רבה יותרמהפג'ארו ודומיו למי שלא הולך ע"פ חוק העדר ואינו ניזון משמועות חסרות ביסו,ס הרכב מומלץ בהחלט

5

סמי אילת

25 ביולי 2007 ב 11:44

בכלל נדמה שחוות הדעת כאן

מתבססות על ניסיון אישי קצר.
אפשר לסכם שמעבר לנתוני היסוד של כלי הרכב, ההנהגות שלהם בשטח זו
פונקציה של נהיגה נכונה וניסיון הנהג.
נתראה בשטח.

6

אמנון

30 ביולי 2007 ב 22:52

ג'ימיני לא צריך יותר

כבעל ג'ימיני (עיזה פזיזה) בלי לחץ ובהתמדה עולה לכל פסגה

7

ronfel

05 באוגוסט 2007 ב 20:44

גראנד שירוקי Limited

משום מה החייה המדהימה הזאת לא מופיעה בסקירה שלכם.
החל משנת 99 קיבל הגראנד שירוקי מנוע אלומיום מדהים בעל 8 צילינדרים.
וגיר מדהים לא פחות. בשטח ובכביש לא הרבה גיפים מתקרבים לביצועים המהימים שלו. והמחיר אומנם קצת יותר ממאיה - אבל שווה כל גרוש.

8

avimazor

26 בנובמבר 2007 ב 17:11

מה דעתכם על ניסאן פטרול מעוניין לקנות

9

גלעד4X4

26 בנובמבר 2007 ב 18:09

ניסן פטרול רכב נהדר

רכב נהדר, מלך אמיתי, בעיקר בשטח וגם בסדר בכביש

10

אורח/ת

23 באפריל 2009 ב 20:59

??? ??? 4X4 ??? ??? ????? ????

?? ??? ?? ???? ????? ???..????????????

11

אורח/ת

23 באפריל 2009 ב 21:03

4X4 ???

????? ??? ??? ??????? ????

12

אורח/ת

23 באפריל 2009 ב 21:05

nessan teranno is the best