גביע פורמולה סופה יוצא לדרך ומציע מטרה אליה יכולים לכוון בעלי אמצעים מוגבלים, הרוצים להתחרות במרוצי הניווט, אך מפחדים להתמודד עם האריות
מאת: רני פלג
22/07/07
ספורט מוטורי הוא עניין לבעלי אמצעים. למעשה, פרט לשיט ולטיסה, ספורט מוטורי יכול בקלות להתמודד על תואר הספורט היקר ביותר, שכן ההשקה הנדרשת לש ההשתתפות בו עצומה, ואין זה משנה באיזה אופן מתחרים. אפילו במדינת ישראל, בה רשמית אין ספורט כזה, התרחש בשנים האחרונות מרוץ חימוש, במסגרתו השקיעו המתחרים המובילים מאות אלפי שקלים ברכישה ובבניה של מכוניות מרוץ לכל דבר ועניין. ובתנאים שכאלה, אנשים בעלי אמצעים מוגבלים פשוט לא נכנסים אל הספורט.
אנשי עמותת הראלי רייד, המאגדת את העוסקים במרוצי הניווט, בשיתוף עם אתר ג'יפולוג, מציעים כעת גביע עממי, אליו יכולים לכוון מתחילים, או בעלי אמצעים מוגבלים. אגב, בכוונה נבחר הכינוי ''בעלי אמצעים מוגבלים'', על פני ''תפרנים'', משום שבכל קונסטלציה, עדיין נדרשים אמצעים לשם השתתפות בספורט, הגם שאלה מוגבלים בהשוואה להשקעה של המובילים בתחום.
הרעיון העומד מאחורי פורמולה סופה הוא תחרות בתנאים זהים, בה כלי הרכב הוא בסיסי ואחיד, כדי לאפשר תחרות הוגנת, בה הכסף אינו מקנה יתרון. כלי הרכב שנבחר לארח את הפורמולה הוא ג'יפ סופה – גם זמין, גם תוצרת הארץ וגם זול. כלי הרכב המשתתפים יאובזרו בציוד בטיחות, על פי תקנוני ליגות הניווט והשיפורים המותרים מינוריים, כלמשל מערכת המתלים צריכה להישאר סטנדרטית ולשמור על קפיצי העלים. לטענת מארגני הפורמולה, תקציב העמדת כלי לתחרויות הוא כ-60,000 שקלים – סכום נמוך ביותר בהשוואה לאפשרויות אחרות כיום.
מתחרי פורמולה סופה יוכלו לקחת חלק בכל אחד ממרוצי הניווט המתקיימים בישראל (ליגות ראלי-רייד ומסע מעולם אחר), כאשר הניקוד המחושב לגביע הוא הניקוד הנצבר ב-75% מהארועים, כלומר אפשר לבחור באילו ארועים לא להשתתף, כדי לחסוך בתקציב. הניקוד בפורמולה הוא לצוות, כלומר יכולים להשתתף צוותים המחליפים נהגים בין ארועים (שוב, מתוך מחשבה על בעלי תקציב מוגבל, החולקים בכלי הרכב).
רעיון פורמולה סופה הוא מבורך, משום שהוא יכול למשוך דם צעיר וחדש לתחרויות הניווט אצלנו ומשום שהוא מנמיך את סף הכניסה לעיסוק בספורט המוטורי בתחום השטח. הרישום לפורמולה סופה נערך על ידי אתר ג'יפולוג, בו תוכלו למצוא גם את כל פרטי הפורמולה.
פורמולה סופה באתר ג'יפולוג
0 תגובות
תגובות