שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מלך ה DRIFT

ממש כמו בחו''ל ובעיקר כמו המקור, יפן, תרבות ה-DRIFT, נהיגה על הצד בסחיפה, מתקיימת גם אצלנו

בית הספר לנהיגה מתקדמת ''אלטרנתיבי'' החל בטיפוח תרבות מוטורית חדשה וארגן את תחרות ה-Drift הישראלית. אין צורך להכין פיסת נייר גדולה כדי לרשום את המצרכים הנדרשים לשם קיום התחרות. כל מה שצריך למעשה הוא כלי רכב עם הנעה אחורית. נקודה. טוב, אם מתעקשים אפשר להוסיף לרשימה גם דלק וצמיגים. מצב הרוח הטוב וההתלהבות יבואו בטבעיות, יחד עם שאון המנועים ועשן הצמיגים.

הנעה אחורית כמעט ונעלמה מעולם הרכב ומה שהיה טוב ונפוץ עד לשנות ה-70 של המאה הקודמת, הפך פאסה וכבר שני עשורים ויותר שיש בלעדיות מוחצת להנעה קדמית ולהנעה כפולה. מצב עגום זה מגביל ביותר את הנגישות לתחרויות הדריפט ולמשיכה אל התחום. תחרות הדריפט של אלטרנתיבי התקיימה במגרש ההדרכה שבקיבוץ רמת הכובש, אליו התקבצו 9 משתתפים, אשר הגיעו במגוון מכוניות, מעין מוהיקניות מודרניות בעידן של הנעה קדמית. היו שם מאדה MX5 , ב.מ.וו, טרנס אם מדהימה, ואפילו פורד סיירה ישנה. המכוניות ונהגיהן הגיעו ברמות שונות של הכנה, ידע וטכניקה, גיוון שהוסיף עניין וצבע לתחרות והוסיף לאותנטיות הארוע הראשוני.

הרעיון הכללי בתחרות היה לנסוע במסלול מוגדר על ידי קונוסים, כאשר התנועה במסלול המעוקל הייתה צריכה להערך בסחיפה פוטוגנית ואקוסטית ככל האפשר. אפשר גם לנסח זאת ככלל התנהגות: סעו כמה שיותר על הצד, שרפו צמיגים (וקלאט'ץ) ורק אז תגיעו לנחלה. בסוף התחרות וכחלק שהוא ''שואו'' לקהל (החסר) היה תחרות ה-FREESTYLE. משטח נקי מקונוסים ומקום חופשי לביצוע הדריפט הקרוב ללבך. אין ספק שתחרות זו הרשימה ביותר ומאחר ורוב המשתתפים שחררו לצורך העניין את הרגל היותר כבדה לתחרות זו ואת היצירתיות שבהם. במסגרת הפריסטייל נראו דריפט שמתחיל בנהיגה לאחור, דריפט עם אחיזת ההגה ברגליים בלבד, דריפט עם הגה נוסף ועוד.

יש מקום ראוי לתחרויות כאלו בארצנו - כל עוד הם במגרשים המיועדים לכך ועם ההשגחה הנכונה. זהו צעד קטן להתקדמות התרבות המוטורית בארצנו. לא ליפנים בלבד!


לתמונות נוספות - הקליקו כאן , תצלומים: אדיר טובי

תוצאות - מלך ה DRIFT

1. תום סדובסקי - מאזה MX5 2. אלכס ספודרוב- ב.מ.וו 3 3. ניב סודבסקי - מאזה MX5 4. בני הרניק - ב.מ.וו 3 5.גל גובסי - פונטיאק טרנס M

תוצאות - מלך ה DRIFT

תוצאות FreeStyle

1.ניב סדובסקי


לאתר אלטרנתיבי - הקליקו כאן

תוצאות FreeStyle

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

28 באוגוסט 2007 ב 20:22

טעות כתיב - סודובסקי במקום סדובסקי


בתוצאות מלך הדריפט, מקום שלישי ...

2

egomer

28 באוגוסט 2007 ב 23:35

אילן - כל הכבוד !

אתה דואג להיות בכל המקומות החשובים, הלוואי והיו עוד כמוך בארצנו הקטנה !
חזק ואמץ !

ערן גומר - מועדון STI