אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

תומקאר - לכל מקום ובחזרה

לקחנו את רכב השטח העברי, תומקאר, למבחן מזרה אימה בהרי ירושלים וכרגיל נהנינו עד השמים. האם העובדה שמצאנו גם תרוץ הגיוני לרכוש אותו מלמדת על פגיעה בשיקול הדעת שלנו?

חיוך גדול על הפנים. זוהי התגובה האוטומטית, הבלתי רצונית והבלתי מתווכת, או נמנעת. מעין רפלקס ראשוני הטבוע בכל גבר, אישה, ילד וחתול, אשר פוגשים לראשונה תומקאר. אומרים שאין לשפוט לפי מראה עיניים וזו טעות, אבל מצד שני אומרים – וכאן אני חייב להסכים - כי דברים טובים באים באריזות קטנות. אז אחרי שמפסיקים לחייך בתגובה לבאגי החמוד, נכנסים לתוכו ומתחילים לנסוע ואז מתחילים לחייך באמת – חיוך גדול, רחב, כזה שרק גדל.

תומקאר נמצא עימנו כבר משהו כמו עשור וחצי, ולאחר שבילה בשנים האחרונות במרכזי הערים כרכב פינוק לילדים שיש להם הכל, הוא הפך כבר לנדוש. טוב, אז התרוץ הרשמי למפגש היה רצון לתת בראש לכמה מעמיתי (ועל כך תקראו בהזדמנות אחרת). אבל כאשר קפצתי לבקר במפעל תומקאר בגבעת השלושה, הבנתי שכרגיל האבולוציה המרשימה של הדגם נמשכת ושיש לי עוד 200 דברים לספר עליו, אז העמסתי צידנית עם בקבוקי מים קרים בארגז המטען, שמתי ידיים על ההגה ויצאתי למסלול הבא: מגבעת השלושה להרי ירושלים ובחזרה בשטח, מבלי לעלות על כל כביש.

מה זה תומקאר?

תומקאר הוא רכב שטח ישראלי, המשמש למטרות עבודה, פנאי וביטחון והוא כיף של מכונה. מבנה קשיח ופשוט, מרווח גחון של SUV וחצי, בולמי זעזועים ארוכי מהלך ומשקל קל, הופכים את תומקאר למכונת טיולים מוסמכת, שיכולה לקחת אתכם – כמאמר ססמת הפרסום האנגלית של תומקאר – לכל מקום ובחזרה.

מה זה תומקאר?

כמה חידושים מצאתי בדגם שלקח אותי להרי ירושלים. מנוע הקוהלר (אחד משלושה מנועים המוצעים בתומקאר) קיבל הזרקת דלק ממוחשבת, אשר מכניסה אותו לשנות ה-2000 וגורמת למנוע לעבוד חלק ונקי גם בשיפועים חריפים, שהיו גורמים למנוע הקודם לגמגם. המנוע, שנמצא מאחורי הנוסעים מעביר כוח לגלגלים דרך תמסורת וריאטור ושרשראות טבולות בשמן. שני חידושים היכו בי כאן, יחס העברה נמוך לתנועה בשטח קשה ונעילה מכאנית לדיפרנציאל, אשר משדרגים את היכולת של תומקאר בשטח טכני עשרות מונים.

אמרנו אבולוציה ואכן כל המוכר מתומקאר עדיין איתנו, כלומר באגי חסון וצנום ממדים, עם הנעה אחורית וארבעה מתלים נפרדים ארוכי מהלך ומרווח גחון המספיק לשיוט בשדה בולדרים ברמת הגולן. החוסן גם הוא נשאר, כך שאם אתם ממצים את זוויות המרכב המעולות ואת מרווח הגחון, תומקאר לא יתרגש אם תחבטו אותו בסלע תורן, או אם תחליקו את הגחון החלק שלו על מכשול בלתי עביר לג'יפים עדינים.

תומקאר לא השתנה רבות, אך חוקי הרישוי והמיסוי דווקא כן. העיוות המקומי שהפך את תומקאר לקומבינה לילדי עשירים הסתיים וכעת ההגדרה טרקטור משא מרחיקה אותו מזרועות בני ה-16 (אלה, בעלי רישיון טרקטור יכולים לנהוג בו רק בשטח חקלאי). מי שהרוויח הם בעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי, אשר יכולים לנוע בתומקאר בכל דרך שאינה מהירה, כלומר יכולים לרכוש אותו לצרכי תחבורה עירונית כרכב שני במשפחה. מחיר התענוג נע בין 81,000 שקלים לבין 104,000 שקלים שתשלמו עבור גרסה חזקה ורחבה יותר.

דברים טובים באים באריזות קטנות

באישון בוקר התיישבתי ליד ההגה המוכר של תומקאר. הכל מוכר, חביב וידוע, ההבדל היחיד הוא ידית ההילוכים שקיבלה מצב L חגיגי ומימינה ידית לנעילת הדיפרנציאל. בניגוד לכלי רכב בני זמננו, כל סביבת הנהג עשויה מתכת וכך את שתי הידיות לתפעול מערכת העברת הכוח מתפעלים ביד חזקה ובזרוע נטויה, מה שנותן לי לפחות הרגשה שיש לי עסק עם כלי רכב אמיתי ולא צעצוע מלופלף ומפלוסטק שיישבר ברגע שאכנס לשטח.

דברים טובים באים באריזות קטנות

מעט מאוד פלסטיק אפשר למצוא בקבינה הפתוחה של תומקאר ומה שבכל זאת נמצא עושה רושם של חומר עמיד בפני ירי. בכלל, נראה כי אפשר להשליך את התומקאר מצוק ולאחר מכן לנגב את האבק מהכיסא, להתניע ולנסוע. המנוע שנמצא אמה וחצי מאחורי ראשי קיבל אמנם הזרקת דלק ומערכת ניהול ממוחשבת, אבל הרעש נותר מוחשי ביותר. אם המטרה היא סיבוב קניות בעיר, החן הטרקטורי של המנוע דווקא עובד טוב, אבל אם אתם רוצים לטייל יום שלם בשטח, מומלצים אטמי אזניים.

תנועת יד החלטית משלבת הילוך קדמי, לחיצה על המצערת ויאללה לדרך. מותר לתומקאר לנוע על כביש, אבל אנחנו בחרנו בדרך המהנה יותר להגיע מגבעת השלושה לשער הגיא – בשטח. התפתלנו קצת בתוך נחל שילה, עקבנו אחרי קו מתח 400, חלפנו על פני תל חדיד, שתינו קפה במצפה מודיעין, זגזגנו בין עבודות התשתית סביב מודיעין לעמק איילון, העפלנו לנווה שלום ומקץ שלוש שעות של טיול חביב (ופנצ'ר אחד) הצטרפנו אל מדריכי אתר השטח הישראלי, שטרם מיצו את פטפטת הבוקר בשער הגיא.

לשטח נולד

תומקאר הוא מכונה מופלאה לטיולים בשטח, עובדה זו ידועה לנו מכבר. נסיעה בקבינה פתוחה היא הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות למען הנשמה, כאשר צינת הבוקר מאווררת את המחשבות והריחות והטעמים של כל מה שסביבכם חודרים עמוק אל תוככם. המתלים ארוכי המהלך מגהצים היטב כל מכשול, או מפגע בדרך, מאפשרים לנוסעים להרגיש בנוח גם בטיסה בגובה נמוך, אשר הייתה מפרקת לגורמים כל SUV. לכך יש להוסיף את תא המטען מאחור ומקבלים את אחד מכלי הרכב הטובים ביותר לטיול בן כמה ימים במדבר.

לשטח נולד

אבל אנחנו היינו בדרך להרי ירושלים, כדי לבדוק מה יודע תומקאר לעשות בשטח טכני. טיפוס מעלות אינו זר לחלוטין לבאגי העברי, רק שבעבר, ללא הילוך כוח, טכניקת הנהיגה בו הסתמכה בעיקר על החוסן הכללי ועל יכולת הפרונט הקל לספוג חבטות (מה שלא הפריע לתומקאר שכזה לצלוח את מסלול הרוביקון המיתולוגי, מוכיח לאמריקנים נדהמים מה יודעת לעשות עגלת גולף עברייה). כיום, עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל, אפשר לזחול על סלעים מבלי לשרוף את רצועת הווריאטור ומבלי לסחרר יותר מדי צמיגים.

צריך לזכור גם כי תומקאר הוא בעל משקל קל, מרכז כובד נמוך וחיבור נפלא של הנהג לקרקע, כך שהפוטנציאל בהחלט גבוה – נותרה רק הבדיקה המעשית. ואת זאת ערכנו כאשר מסביבנו ערב רב של רכבי שטח משופרים במידה זו או אחרת. קשה היה לקלף את הלסתות של עמיתי לאתר השטח הישראלי, אשר נשמטו בתדהמה, עת דילג לו החרגול הצהוב במעלה משל''ט 21. תומקאר לא הזיל אפילו אגל זיעה אחד במקומות בהם דרשו כלי הרכב המגודלים נעילות, בניית מדרגות וכיוון קרקעי מדויק.

כאשר תכננתי את המסלול לתומקאר, התרחיש היחיד ממנו פחדתי הוא המצב המסוכן ביותר בנהיגת שטח – עלייה שנכשלה. מצב זה מסוכן לכל כלי רכב, אך כאשר כל המשקל מרוכז מאחור מלכתחילה וללא אפשרות לבלימת מנוע (בגלל הווריאטור), הסיכון גובר. כאשר נקלענו למצב שכזה במעלה נורי האימתני (מסיבות מגוונות, אשר ישמשו בוודאי תחמושת לירידות הדדיות במפגשי המדריכים הבאים), תיקנו את המצב בקלילות מעוררת גיחוך: ארבעה גברים חסונים הרימו את חלקו הקדמי של התומקאר, סובבו אותו על צירו והוא דילג מעדנות לקרקע בטוחה.

תומקאר ובעיית הגרעין

תומקאר הוא כלי רכב מקסים ושובה לב. זהו ייעוד וזו תכליתו בחיים. בניגוד לקופסאות הלוקחות אתכם לעבודה, תומקאר אינו צריך להציע שימושיות, או לשרת איזשהו היגיון קר ותכליתי, אלא רק לגרות אתכם לאחוז בהגה ולצאת לבלות. וכאשר תא הנוסעים פתוח לכל רוח, אין צורך להרחיק נדוד כדי לבלות, כי האושר יכול להימצא מטר מעבר לאספלט. ולאחר תוספות הילוך הכוח ונעילת הדיפרנציאל אפשר להפליג הרבה מעבר לאספלט.

תומקאר ובעיית הגרעין

מדענים רבים מסכימים על הסברה כי לאחר הפצצה הגרעינית, בעלי החיים היחידים שישרדו יהיו המקקים. מבלי שמץ של רצון להעליב בהשוואה שכזו, נראה כי כלי הרכב הראשון שימעך מקק, עשוי להיות תומקאר, כי הוא מין סוג של חרק משוריין ועמיד בפני כל פגע. כך צריך להיות רכב שטח – חסין, עמיד ומהנה ולא נוצץ ופגיע. כיום, כאשר הגה התומקאר זמין גם לבעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי, אפשר בהחלט לשקול רכישתו כרכב שני במשפחה, היכול לשמש לתנועה עירונית. עם בונוס של יכולת לתור כל פינה בארץ, הופך העסק גם למשהו שמעורב בו גם היגיון ולא רק אמוציה.

תומקאר TM25JH

מנוע: בנזין, V2, 725 סמ''ק זינוק ל-100 קמ''ש: נשבעים שלא בדקנו מהירות מרבית: על כורכר, או על בולדרים? תיבת הילוכים: תמסורת רציפה הנעה: אחורית !!!, נעילת דיפרנציאל, LOW, בקרת משיכה ויציבות (סתאאאם, בצחוק) אורך: 282 ס''מ רוחב: 165 ס''מ גובה: 162.5 ס''מ בסיס גלגלים: 205.2 ס''מ משקל: 610 ק''ג מרווח גחון: 31.7 ס''מ מחיר: 90,910 שקלים

תומקאר TM25JH

תגובות

42 תגובות

1

אורח/ת

21 בספטמבר 2007 ב 12:26

חומר למחשבה השור הזועם

נהג שטח צריך לדעת עד כמה עדין השטח עלו הוא נוסע כמה כוח הוא יכול לספוג לפני שהוא מתפרק . לכן נהג שטח צריך להיות עדין . נהג עדין ורגיש נחשב בעניי לנהג טוב . עדין במובן שהוא יודע כמה כוח צריך והוא שולט בו .ולא הרכב בנהג .

2

אורח/ת

21 בספטמבר 2007 ב 13:47

יופי של כלי

באמת יופי של כלי, ביצועים מרשימים היה יפה מאוד לראות אותו בשטח
מעניין איך הוא נוסע בבוץ.(בטוח שהנהג והנוסע לא יוצאים נקיים)

3

סוזוקאי

22 בספטמבר 2007 ב 13:00

ככה הוא נוסע בבוץ

התמונה אומרת הכל.

4

אורח/ת

22 בספטמבר 2007 ב 14:48

יופי של כלי- אבל יקר מדי. האלטרנטיבה?

אין מילים. אין כמו כלי מחודד שמכוון למטרה ועושה את זה כמו שצריך. אבל באמת שהמחיר מוגזם לרכב בעל טווח שימוש כה צר.
את 75K השקלים שהיו לי מסרתי תמורת ג'ימני 04, אשר זכה להחלפת בולמים/קפיצים ומיגון יסודי.
מה אומר ומה אוסיף, הוא עלה את משלט 21 כמו גדול. בלי נעילות (גם יגיעו) ועם צמיגי סקטבורד 50/50 צ'וקו (גם יוחלפו).
במקביל, הוא משמש ככלי יומיומי לכל דבר ועיקר, עם רמת נוחות ופונקציונליות בעשרות מונים גבוהה מזו של התומקאר.
בקיצור, זו אינה רכישה כדאית, אלא אם כן ממש הכסף נוזל מכל החורים.
שיצליחו בכל מקרה!

5

סוזוקאי

22 בספטמבר 2007 ב 15:50

מה שנכון נכון

אתה צודק ב - 100%. בלי קשר גם אני חולם על טויוטה FJ. התומקר מתאים כרכב שני למשוגעי שטח בלבד (ויש הרבה כאלה)  שיוצאים הרבה לשטח. בתומקר מבחינת מבנה ומכלולי שטח הכל כלול. לדוגמא: עובד הייטק חובב שטח שמוצמד לו רכב כגון מזדה 3 בכדי להינות בשטח צריך לרכוש ג'יפ אמיתי עם סעיפי הוצאה גבוהים לביטוח, דלק, רישוי ושיפורים למיניהם. (למרות שאת רכבי הליסינג אני רואה מדי פעם בשטח מעזים לעשות את מה שאני לא מעז עם ג'יפ). הפלוס של התומקר ביטוח חובה כ-1,600 שח רישוי כ-400 שח לשנתיים. ולסיום עוד תמונה אחת ששוה אלף מילים.

6

יפוני

22 בספטמבר 2007 ב 16:21

למה פקקי אוזניים?

כי הוא רועש. קרא את הכתבה

7

eyali0001

22 בספטמבר 2007 ב 19:08

רני תעשה לי ילד

:-))))))

8

רני פלג

23 בספטמבר 2007 ב 08:06

איילי, אני מסמיק

9

2Kings

23 בספטמבר 2007 ב 12:57

Whare can we rent Tom Car for the Day ?

10

2Kings

23 בספטמבר 2007 ב 13:01

You could leave the video running for th

You could leave the video running for the other Jeeps that join you on this trip
Just for comperison - some of the clims seem very riscky .... with the TOM car
can we download the non-editted video with all the cars ???
Thank you for a great site !!!

11

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2007 ב 13:27

עכשיו אני חייב להגיב (עם חיוך)...

vchayon כתב/ה:
"You could leave the video running for the other Jeeps that join you on this trip
Just for comperison - some of the clims seem very riscky .... with the TOM car
can we download the non-editted video with all the cars ???
Thank you for a great site !!!"
זו הרמה להנחתה שלא מאפשרת לי שלא להגיב אז: יקומו הצלמים והנהגים ביום הזה ויספרו נא לקהל הגולשים - מי הרכב הגיבור שטיפס באלגנטיות את מעלה נורי?  

12

אלדד מ. פורום

23 בספטמבר 2007 ב 16:08

הלנד קורזר 73 ? (:(:(:

תיראה מכיון שלא ההיתי אני מנחש (:
אם אתה רוצה עד אמין תזמין(:

13

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2007 ב 16:16

אני רוצה שרני או אילן יענו

עד אז תישאר במתח

14

אלדד מ. פורום

23 בספטמבר 2007 ב 16:21

התשובה ידועה

קיבלתי מודעין שדה כמו שאתה יודע מעלה נורי הוא המקום היחיד שהנואדה אמרה די
זה מעלה טהור לנעילות דיפרנצאל ומכיון שאם אני לא טועה יש לדיפנדר שלך איזה 2-3 כאלה אז... למרות שברצוני לציין שאת המדרגה הראשונה ששמעתי שגם לך לא היתה קלה ללא מעץ הנוואדה טיפסה בקליללות מופלאה רק לחאר מכאן שנשבר תפוח ההגה זה קצת גמר את הסיפור

15

eyali0001

23 בספטמבר 2007 ב 16:22

הג'ימני שלי

:-)))))

16

רני פלג

23 בספטמבר 2007 ב 17:40

הגזרה מתחממת

כפי שציינתי, תומקאר לא עלה במעלה נורי עקב בעיית נהג ועקב החלטתי לחדול את התרגיל מטעמי בטיחות ושלום הכלי. אם הגורמים המעורבים רוצים, אחשוף את כל הפרטים. נכון, היה שם איזה אוטו מוזר שאני לא זוכר את שמו שעלה למעלה, אבל מעניין האם היה מצליח להחלץ בקלות מבעיה כמו שעשה התומקאר?

17

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2007 ב 17:47

אני ארענן את זכרונו של רני

הדיפנדר הגיבור שלי טיפס את המעלה הקשה באלגנטיות. לא היה קל (ובוא לא נשכח כי החור הזה הוא המצאה של מר נועם בנדל) אבל גז קבוע ומבט מאיים לסוף העלייה העלה את הדיפנדר למעלה בשלמות.

18

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2007 ב 17:48

ועוד משהו קטן

 דיפנדר טוב לא נכנס לצרה שתום קאר יוצא ממנה בקלות

19

רני פלג

23 בספטמבר 2007 ב 17:54

התכוונת לצרה כזו?

והיזהר כי יש לי עוד חומר מפליל עליך

20

גלעד4X4

23 בספטמבר 2007 ב 18:15

אתם שוכחים את הנסיך שלי

להזכירכם גם הנסיך (דיסקברי) שלי עלה את נורי די בקלות אני מקווה שיש תמונות

21

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2007 ב 18:25

הם מחרישים את התמונות

מכיוון שהתמונות אצל רני ואילן הם שומרים אותם קרוב לחזה. ובמקום זה מעדיפים להכות תחת החגורה עם תמונות ממקומות רחוקים - מקומות כאלו שרני היה צורך שנורקל, לנוסעים ולא רק לרכב, כדי לצלוח אותם.

22

ilan4x4

23 בספטמבר 2007 ב 19:09

לומר תאמת...

ובכן, הסיבה היחידה שלא כל החומר (הצילומי)  נחשף לשידור, כולל העלבון של התומקאר שכשל לעלות את מעלנ נורי ולמרות ההצהרות של רני - היא מאחר ויש כתבה נוספת בדרך שנקראת יום מדריכים במשלטים שתעלה עוד השבוע. לגבי מי שכן עלה והכי באלגנטיות... אני יכול לומר שהיה זה לנד רובר דיזל, נעול היטב - ולא זה לא הדיפנדר של עופר. לצערי, המצלמה שלי הייתה בתיקון (בגלל מסע אחר) וכל החומר אצל רני. ולסיכום... זה המעלה ששבר וריסק ת... לכמה חברים. המשך יבוא.

23

אלדד מ. פורום

23 בספטמבר 2007 ב 21:03

אי חשיפת חומר צילומי(:

בעיה ידועה באתר יש מאגר סודי ולא מפורסם של צילומים סודיים של טיולים - למשל ירדן(:

24

אורח/ת

24 בספטמבר 2007 ב 00:39

מידע נוסף....

איך הוא בדיונות? מאיזה שנה יש לתומקאר נעילה?איזה מחלות יש לו?איך התומקאר עם הארבעה מושבים?

25

רני פלג

24 בספטמבר 2007 ב 03:22

לא תאמינו איזה חומר גנוז אצלנו בכספת

אולי יום אחד נחשוף חלק ממנו
נעיהל יש לדעתי בשנה האחרונה. בדיונות תומקאר נוסע מצוין כל עוד שומרים על תנועה רציפה. אם מתחילים לחפור במקום הווריאטור מתחמם. איני יודע לגבי מחלות. הדגם הארבע מושבי הוא כלי חמוד לטיולים רגועים. כדאי לבחור בדגם עם מנוע חזק יותר

26

אורח/ת

26 בספטמבר 2007 ב 11:24

מנוע מחוזק ל 1200

רני,מכיר אם קיימים דגמים יותר חזקים מה 725 בעלי גיר ידני ..

27

סוזוקאי

26 בספטמבר 2007 ב 19:25

קיימים

קיים מודל עם מנוע 1000 סמ"ק קירור מים כולל תיבת תמסורת גדולה מה"תומקר" שעליו נעשתה הכתבה. הדגם הוא TM27C.

חג שמח.

28

יוסיפון77

30 באוקטובר 2007 ב 10:47

לא צריך הילוך כח זה תלוי בנהג!!!

אני מקווה שרני יקרא את ההודעה הזאת גם כי אני גר נורא קרוב למשלט 21 וברשותי תומקאר בלי הילוך כח ובלי נעילת דיפרנציאל ועליתי את זה בלי בעיה אם יש לך משהו יותר מאתגר באזור תודיע לי מתי אתה כאן וניסע יחדיו

29

רני פלג

30 באוקטובר 2007 ב 13:41

יוסיפון היקר

ברור. ידעתי שתומקאר מסוגל, אבל הייתי צריך להבטיח עצמי כאשר אני מופיע מול אנשי 4X4. עם נהג טוב שמבין את השטח ואת הרכב, תומקאר רגיל יכול לנסוע בכל מקום

30

יוסיפון77

30 באוקטובר 2007 ב 18:49

סבבה לגמרי.

אשמח אם תודיעו לי שתהיו פה באזור בפעם הבאה בכדי ללמוד מהמקצוענים.

31

yoni_0000

31 באוקטובר 2007 ב 00:52

איך קוראים??

איך קוראים לשיר שבהתחלה ובסוף?

32

אורח/ת

23 בנובמבר 2007 ב 10:46

כמה עולה דבר כזה??

מעניין אותי לדעת כמה עולה דבר כזה ואיזה ראשיון צריך בישביל זהה

33

אורח/ת

04 בינואר 2008 ב 19:46

אין כמו הריינג'ר שליי 4X4 עם נעילה

התומקאר הוא צעצוע לעומתו, ואת זה בדקתי עם חברי בעל התומקאר

34

אורח/ת

15 בינואר 2008 ב 18:20

ל-33, תשובה!

בשביל לנסוע כחוק וכדין על תומקאר בכבישים ובשטח, כעיקרון אתה צריך רישיון לרכב (מגיל 17) וגם ביטוח חובה שהוא עולה משהו כמו 1600 שקל לשנה. זהו.. אתה צריך רק רישיון רכב ביטוח, להיות מעל גיל 17, ואתה מסודר. דרך אגב,בחישוב גס ההוצאות על תומקאר לשנה עם ביטוח חובה צד ג', טיפולים תקופתיים (כל 100 שעות מנוע) והוצאות רישוי, כל זה לא יעלה על סכום של 2500 ש"ח.
בהצלחה!

35

אורח/ת

24 ביולי 2008 ב 03:58

רציתי-וויתרתי

אני בן 16 וחצי עכשיו.
מגיל 15 אפילו טיפה לפניי,אני חופר להורים שלי שאני אעשה רישיון לזה ושיקנו לי את זה וזה.
שהגעתי לגיל טיפה לפני 16 רציתי להרשם לקורס והכל ואז הבנתי שזה לא שווה לי.
פוזה והכל,"אוטו" אם אפשר לקרוא לזה ככה או אתם מעדיפים ניידות,אז ניידות והכל,
אבל יקר. במחיר של תומקר חדש - ונגיד 65 אלף לצורך העניין,שזה לפני הביטוחים ולפני הרישיון,ולאחרי הכל זה יוצא באיזור ה70 אלף.
במחיר הזה אני עושה רישיון,מביא לי איזה אוטו 2005-6,ואני אהיה מאושר בחיים ועם ראש שקט תרתי משמע.
ככה שזה מתאים או לעשירים,או לכאלה שגרים רחוק מהמקומות שהם צריכים ויש להם עדיין את האפשרות לקנות.נסעתי בזה עם חברים,גם בריינג'ר,זה תענוג,אבל התענוג לא שווה את הכסף הזה למי שאין לו אפשרות לממן את זה,ובוא לא נשכח דלק,וטיפולים.בשורה האחרונה-השקעה מיותרת בהחלט.

36

eyali0001

24 ביולי 2008 ב 09:04

זה בהחלט מותרות

ובדרך כלל מי שרוכש את הכלי הזה הוא פריק רציני של שטח או מבוסס טוב.   נ.ב. מה שבטוח הכלי שווה כל שקל  

37

yariv79

31 בינואר 2009 ב 07:55

אתמול 30.1.09 עליתי את נורי עם תומקר

אמנם עם הכוונה קרקעית ובעיקר הרגעה נפשית (בכל זאת חדש לחלוטין בטיפוס איטי, מכיר רק את שיטת הגז וגמרנו) אז תודה לחברים שכיוונו ונתנו לי את הבטחון.

התומקר שלי גם נעול עם LOW אבל 2x4 כמובן עלה את נורי.

רני תשאל אותם איזה רוטב הם רוצים עם הכובע.

38

yariv79

01 בפברואר 2009 ב 12:19

ותמונות של התומקר בנורי

אני ביקשתי שהחבר'ה יחזיקו רצועה עד שאני אלמד איך לשלוט בו שלא יתרומם (משקל מאחור עם LOW ונעילה יכול לגרום להתרוממות החלק הקדמי). הרצועה נתנה לי את הביטחון ולדבריהם כלל לא היה בה צורך.

39

yariv79

01 בפברואר 2009 ב 12:25

ותראו איך זה נראה עם ג'יפ

במבט ראשון כשהוא עלה אמרתי שאין מצב שאני עולה, התומקר הפתיע ובגדול.

40

אתר השטח 4X4

01 בפברואר 2009 ב 14:36

סחתן

כל הכבוד!
התמונה של הצהוב שמקפץ כל רגע .... מזכירה בהחלט את המבחן שעשינו לו.
שיחקתם אותה
אילן

41

אורח/ת

30 במאי 2011 ב 21:28

מהירות של תוםקאר

מהי המהירות המרבית של התומקאר על אספלט?וגם על כורכר?

42

אורח/ת

12 באוקטובר 2011 ב 10:37

מהירות של תוםקאר

90 קמ''ש גג ומותר לילדים מגיל 16 לנסוע בכביש אם כשאתה מוציא רישיון על טרקטור משא אתה עושה איתו 8 שעורים בכביש