שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ביקור האלוף הצעיר

פטר סולברג, נהג הראלי של סובארו ואלוף ה-WRC לשנת 2003, ביקר בישראל, כדי להראות לנו עד כמה מצבנו עגום וכדי שנבין כי השגים של ממש לא חייבים להיות מחוברים לאגו הוליוודי

חברת סובארו בישראל משקיעה ממון ואמצעים רבים כדי לקדם את המכונית המשפחתית החדשה שלה, הדור הנוכחי לאימפרזה, הנקרא בישראל B3. לצורך המטרה הנכבדת גויס פטר סולברג, הנהג המוביל של סובארו באליפות העולם בראלי, בעל תואר אלוף הסדרה מ-2003. סולברג הגיע לישראל לביקור קצר והספיק לבקר בירושלים, להיפגש עם עיתונאים ולערוך מופע ראווה לקהל הרחב ברמות הכובש.

היות וישראל היא מדינה נחשלת בכל הקשור לספורט מוטורי, יש צורך לתת מידע נוסף על גודל המעמד. סולברג הוא אחד מהפופולריים ביותר בין נהגי הראלי (בזכות מזגו הכובש והקשר החם שלו עם אוהדיו, שזיכו אותו בכינוי ''הוליווד''). ביקור של איש ברמתו של סולברג בכל מדינה אחרת היה זוכה לכותרות קטנות אך במקצת מביקור של הספורטאי המגה-סלב, דיוויד בקהם, או להבדיל כמו ביקור של האיש האהוד ביותר בספורט המוטורי, ולנטינו רוסי. אבל אצלנו סולברג הגיע בצנעה ועורר מעט מדי התרגשות – בסך הכל הרי ספורט מוטורי נחשב עדיין להתנהגות עבריינית בישראל הנאורה.

פטר סולברג הצדיק את כל המוניטין הנפלא שלו במפגש העיתונאים בו נכחתי. הוא נולד לפני 32 שנים בנורווגיה, בילדותו טיפל במכוניות המרוץ של אביו, היה אלוף נורווגיה במכוניות שלט בגיל 13 ונמצא כבר שנים ארוכות בחזית העולמית של נהגי הראלי. מעניין כי האיש שנחשב לגיבור לאומי בנורווגיה, אשר מקבל טלפון מהמלך ו-SMS מראש הממשלה של נורווגיה לפני כל מרוץ, הוא איש צנוע, חביב ולבבי, אשר מוכן לענות על כל שאלה, גם כזו שביקשה לתהות על הרגליו המיניים לפני מרוץ - ''כנראה שהמאמן לא מקבל מספיק סקס לפני משחק, אם הוא אוסר על השחקנים'', ענה סולברג לשאלה המוזרה.

לשאלתי על השגרה שבחיי נהג ראלי ענה סולברג כי מה שנראה מהצד כמו חיים מושלמים ומלאי הנאה הוא בדיוק כך. יחד עם זאת הוסיף סולברג כי חיי נהג ראלי מוביל כרוכים בנסיעות רבות (260 ימים בשנה, אצל סולברג), במשטר אימונים קפדני ובהשתתפות בארועים רבים שאינם קשורים לנהיגה – כמו הארוע בו נפגשנו. בנימה אישית אני יכול להוסיף כי המפגש הקצר העביר אותי מיידית לשורת אוהדיו של הנורווגי החביב, אשר הוכיח כי אלוף עולם אינו חייב להיות בעל אישיות קפריזית. כעת נותר רק לחכות שסדרת WRC תגיע לישראל ולקוות שיהיה זה כאשר סולברג עדיין ינהג במכונית מרוץ ולא בקלנועית.

תגובות

1 תגובות

1

רני פלג

09 באוקטובר 2007 ב 21:50

אוליביה פיטוסי, עבור סובארו

ותגיד לאורי שאפשר לחלוק במבה