אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

קשה באימונים, קל בקלאב

לא כדאי להגיע לא מוכנים לחופשת הסקי שתיכננתם, אבל הבעיה היא כי קצת חסר אצלנו שלג. מה עושים? לוקחים טרקטורון, מחברים אליו חבל של סקי מים ויוצאים אל הדיונה הקרובה

מדינת ישראל, מה לעשות, אינה מעצמת סקי. אבל חול דווקא יש לנו בשפע, כמו גם שטחים פתוחים לרכיבה על טרקטורון. אז עזבו רגע את הקיטורים על החום, על אתר הסקי היחיד בישראל הפתוח ריאלית 20 יום בשנה ועל העדר תרבות הגלישה ותראו מה אפשר לעשות באמצעים הקיימים מתחת ליד.

הרעיון נצנץ במוחי לפני מספר שנים, אך הייתי עסוק מדי, אז שלחתי כתבת חטובה לדיונה של ניצנים ביום הכי סוער של השנה. בסיבוב הנוכחי התנדבתי אני לסכן את שלמות אברי. אביב פרנקל מחדשות ערוץ 10 נדלק מיד, מסתבר כי האיש הוא חובב אדרנלין לא קטן ובעבר אף תיעד עצמו גולש בחול, אך בשיטה המעייפת יותר - ללא טרקטורון. עדיין היינו צריכים מישהו שבאמת יגלוש כמו שצריך, ואז גויס לפרויקט (כמו גם בפעם הקודמת) מר טרקטורון הישראלי יובל שרון. יובל רוכב פחות או יותר לאחר שהתחיל ללכת וראה שזה קשה. גם חול לא זר לו – הוא מפעיל אתר טיולי טרקטורונים בחולות ניצנים ובעל ניסיון רב בגלישה בחולות.

הבעיה הייתה שאת סשן הצילומים קבענו דווקא לאחד מהחמים בימי הקיץ, מעין אנטיתזה לקור שבדרך כלל מלווה סקי. רווה תבורי גייס לעניין צמד קאן-אם אאוטלנדר, האחד מדגם 800, השני 650 מקס דו-מושבי וצמד חבלי סקי. בהתחלה עוד ניסינו לשמור שהחול לא יחדור לכל נקב וחריץ בגוף, אבל מהר מאוד הבנו כי הקרב אבוד והתחלנו פשוט להנות בלי חשבון. ההתחלה מעט מייאשת, אבל לאחר שעוברים את השלב הקשה אפשר להתחיל לזרום, לגלוש במהירות ואף להשפריץ חול בצורה פוטוגנית.

העסק יותר קשה ממה שנראה בתמונות ובסרט המצורפים. תנוחת העמידה על סנו-בורד אינה מותאמת לגרירה, אלא להסתמכות על חוק הכבידה. בנוסף, הקוליס העמוקים שמותירים כלי רכב בחול מפריעים לגלישה ועל דיונות בתוליות אסור לנוע עם כלי רכב. והבעיה האמיתית מתחילה ברגע שאתם כבר בתנועה, מרגישים מלכי העולם וחושבים שזהו, אתם על הגל – או אז מגיעה הנפילה האימתנית מכל, עם ראש שננעץ עמוק בחול ומקבע את החיוך על הפנים בעזרת מילוי יעיל של כמות מסחרית של חול בפה.

צרור עצות לגולש החול המתחיל:

1. רצוי לבחור בטרקטורון גדול, כבד, חזק ועם הנעה כפולה. 2. מומלץ לגלוש בחורף, כאשר מזג האוויר קריר והחול מהודק. 3. בטיחות: ציוד רכיבה ומגינים מלאים לרוכב ולגולש, חבל גרירה באורך 20 מטרים לפחות, פקחו עיניים והיזהרו מכלי רכב אחרים הנעים בחולות.


לכתבה של אביב פרנקל

צרור עצות לגולש החול המתחיל:

בעצם, העסק אמור לעבוד טוב גם על שלג. מי בא?

תגובות

0 תגובות