שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בלי ידיים, בבקשה

ניצחון ל-GM באתגר הרכב האוטונומי של משרד ההגנה האמריקני. הקבוצה המנצחת של פולקסווגן נדחקה למקום השני

כלי רכב אוטונומי אינו נחלת סרטי מדע בדיוני בלבד – הוא נמצא כאן, בקרבנו. טוב, לא ממש בקרבנו, אלא בעיקר בתחרויות השנתיות שמארגן DARPA, זרוע המחקר של משרד ההגנה האמריקני. לאחר שאתגר השטח הגדול של דרפה נופץ לפני כשנתיים על ידי פולקסווגן טוארג של אוניברסיטת סטנפורד, השנה היה על כלי הרכב האוטונומיים (כן, ללא נהג) לנוע במסלול מוגדר בסביבה עירונית, ביחד עם מכוניות אחרות, תוך כדי מתן פרשנות מדויקת לחוקי תנועה, תמרורים וכדומה.

שורה מכובדת של צוותים מאוניברסיטאות ומכוני מחקר מובילים לקחו חלק בארוע השנה, כדי להתחרות על הפרס הראשון בסך 2 מיליון דולרים (מיליון למקום השני, חצי מיליון לשלישי). ברור כי הפרס הכספי הוא כסף קטן בהשוואה לתקציבי המחקר הנכבדים שיכולים ללוות זכיה שכזו, שכן משרד ההגנה האמריקני משקיע ממון רב בפיתוח כלי רכב אוטונומיים, כחלק מראיה בלתי מאוישת של שדה הקרב העתידי. במאמר מוסגר אפשר לספר כי כלי רכב אוטונומיים הם סחורה חמה ביותר ברחבי העולם וגם בישראל עוסקים בפיתוחם, בין השאר חברת אלביט השתתפה במרוץ ב-2005 עם כלי רכב על פלטפורמת תומקר.

מעניינת בחירת כלי הרכב שהשתתפו השנה במרוץ. לאור ההגדרה של הארוע כמרוץ עירוני הופיעו בו לראשונה רכבי כביש, אפילו הנבחרת של סטנפורד, אשר זכתה ב-2005 בעזרת טוארג בשם סטנלי, המירה אותו השנה בפאסאט. מהעבר השני השתתפה משאית אושקוש מגודלת, אך גם סובארו פורסטר, דיסקו 3, פורד F250, פורד אסקייפ ועוד. את המקום הראשון בתחרות קטפה קבוצת טרטן, אשר לצורך הקמתה איחדה כוחות של אנשי אוניברסיטת קרנגי מלון, ג'נרל מוטורס, קטרפילר, קונטיננטל ועוד. כלי הרכב לקח את כל החיישנים והמחשבים עד לקו הסיום הוא שברולט טאהו. חברת שברולט הודיעה כי היא השתתפה בארוע למען פיתוחים עתידיים שיעזרו להגביר את בטיחות הנהג. מעניין מתי נראה את הפירות?


קישור לאתר התחרות

תגובות

0 תגובות