שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ טכני

התנהגות בזמן תאונה (לא עלינו)

גם אם הנושא לא נעים, תמיד עדיף להיות מוכנים למקרים מצערים כמו תאונות דרכים. קצין הבטיחות אהרון טרייסטמן מסביר מה לעשות במקרה של תאונת דרכים כדי למנוע פגיעה נוספת וכדי להתמודד עם הצרה הזו באופן הטוב ביותר

היום, נלמד קצת על ההתנהגות הנכונה בעת קרות תאונת דרכים (לא עלינו). ראשית, נתחיל בכך שאת רוב תאונות החזית-אחור ניתן למנוע בצורה פשוטה מאד רק על ידי כך שנקפיד על ריכוז בנהיגה בלבד ולא נעסוק בכל מיני עיסוקים אחרים תוך כדי הנהיגה, כמו: פלאפון, סיגריות, רדיו דיסקים, GPS, קריאת ספר / עיתון בפקק ועוד עיסוקים שונים ומגוונים שכולנו חוטאים בהם תוך כדי נהיגה. שמירת מרחק מלפנים ומאחור תועיל מאד ובמיוחד לקראת החורף המתקרב ובא – שמירת תקינות הרכב, הצמיגים, הבולמים, הבלמים הימנעות מפניות חדות ועצירות פתע יעזרו גם הם.

אבל,אם למרות הכול נכנסנו חלילה ברכב שלפנינו, או חלילה נכנסו בנו מאחור נקפיד על מספר כללי בטיחות, כדי למנוע נזק נוסף לזה שכבר קרה והם: אם אין נפגעי גוף ברכבים המעורבים, לפני צאתנו מכלי הרכב נדאג ללבוש את האפוד הצהוב שלנו, נשתדל לפנות את המכוניות המעורבות אל שולי הדרך בצורה שלא תסכן אותנו ו/או את המשתמשים האחרים בדרך. נדאג להציב משולש אדום במרחק סביר מאחורי הרכב האחרון בצורה בולטת, אך יחד עם זאת שלא תפריע לתנועה הזורמת.

לאחר שווידאנו כי פינינו את ציר התנועה, עלינו להחליף פרטים עם הנהגים האחרים המעורבים. הפרטים אותם חובה עלינו למסור הם: שם ושם משפחה של הנהג, ת.ז. של הנהג, מס' הרישוי של הרכב, שם חברת הביטוח, מס' הפוליסה התקפה של הרכב. לעצמנו, נדאג לציין את שעת האירוע, המקום המדויק בו התרחשה התאונה, נצייר לעצמנו תרשים של מקום התאונה ואת מיקום כלי הרכב המעורבים. בשום מקרה, לא נחתום על שום הצהרה מסוג: ...''אני מאשר כי נכנסתי ברכב...ואני אשם''... הצהרות אלה עלולות לגרום לחברת הביטוח לא לשתף פעולה...בלשון המעטה.

אם חלילה ישנם נפגעים באחד מן הרכבים המעורבים, אזי אין להזיז את המכוניות עד להגעת שוטרים למקום או לחלופין בוחן תנועה משטרתי. כמובן שלפני הכול נדאג לפינוי הפצועים או בהגשת עזרה ראשונה ככל הנדרש. במקרים אלה יש לעשות הכול כדי להבליט את מקום התאונה – הן ע''י מס' משולשים אדומים, הפעלת הבהוב החירום ברכב האחרון (במידת האפשר), לבישת אפודים זוהרים, פינוי כל האנשים מאזור התאונה אל השוליים או מעבר למעקה הבטיחות אם קיים כזה באזור התאונה.

לאחר שהסתיים האירוע, אנו עומדים בפני תיקון הרכב הפגוע. בכל מקרה כדאי לבדוק בשבע עיניים את המלצות חברת הביטוח לגבי מוסכי הסדר!!! ברוב המקרים כל ההסדרים האלה הם ברובם לטובת חברות הביטוח והמוסכים וגרועות מאד לגבינו המבוטחים. עמדו על זכותכם לבחור את השמאי המתאים לכם מתוך רשימת השמאים המאושרים על ידי חברת הביטוח, אל תהססו להכניס את רכבכם למוסך שאינו בהסדר עם חברת הביטוח, גם במחיר אי הנחה בהשתתפות העצמית!!!!!! טיב התיקון והשימוש בחלפים מקוריים עדיפים תמיד על פני הנחה כזו או אחרת בעלות ההשתתפות העצמית..

בברכת נסיעה בטוחה וללא תאונות

הכותב הוא קצין בטיחות בתעבורה שהיה מיוזמי הסדרי המוסכים בחברות הביטוח בתחילת דרכם של הסדרי המוסכים




עצות של אהרון לנהיגה בכביש רטוב

תגובות

0 תגובות