שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

10 דברים שצריך לדעת על יציאה לשטח בג'יפ בחורף

דצמבר הגיע, ירד כבר גשם קטן, אפשר לומר שהגיע החורף – סוג של חורף. אתר השטח הישראלי מגיש לשרותכם 10 פריטי מידע חיוניים על התקופה היפה ביותר בשנה

קר

לא לצחוק בבקשה. ישראל היא מדינה חמה, אבל אנחנו ממש איננו מגיבים טוב כאשר הטמפרטורה יורדת מ-20 מעלות צלזיוס. קר לנסוע בג'יפ פתוח, או לרכוב על טרקטורון או אופנוע בחורף. קר לישון בשטח, קר מאוד לטייל בשלג (כאשר זה יורד). אבל, ויש כאן אבל גדול, אין זעה מטרידה, האוויר הקפוא כה צלול בחורף והפרדסים מכים בכם עם ריח משכר שזה ממש פשע להסתגר בדלת אמותינו.

קר

מים, מים בששון

מצב הרוח הלאומי בישראל הוא שיקוף מדויק של כמות המשקעים וכמות המים במאגרים. אצלנו, באגף השטח, אין שמחה גדולה יותר מטיול עתיר מעברי מים, אשר משפריצים אל על וגורמים לנו לחייך. אז צאו לטיול בנחלי הצפון, צאו לצפות בשטפונות, צאו לחצות שלוליות בשרון.

מים, מים בששון

מים שקטים חודרים לבלוק

מצב הרוח הלאומי זה משהו אחד, אבל להרטב עד לשד עצמותינו במהלך טיול זה דבר אחר לחלוטין. אז כדאי לזכור שלמים יש גם צדדים פחות חיוביים. כיף להשתעשע במעברי מים, אבל יש לזכור לא להעמיק מדי, באופן שיגרום למנוע שלנו לטעום מהשלולית – מה שמייצר נעילה הידרוסטטית וגומר לנו את המנוע. קחו איתכם תמיד בגדים יבשים להחלפה – זה טוב אם ישנים באוהל ויורד גשם, זה טוב אם נרטבתם בנסיעה בג'יפ הפתוח, זה טוב אם יש לכם עוד 100 קילומטרים לרכוב ואתם ספוגי מים, כי אם לא תחליפו יהיה לכם קר (עיינו בסעיף מס' 1).


הוראות בטיחות לציד שטפונות

מים שקטים חודרים לבלוק

בצבוץ נעים

בוץ הוא ידידו הטוב ביותר של הג'יפאי. מדהים כמה תענוג אפשר להפיק ממסלול נהיגה בן כמה מאות מטרים, בכל מקום בארץ, ברגע שהקרקע נרטבת והופכת בוצית. כל מטר נסיעה הופך לאתגר, כל הפניית הגה הופכת למבוא למחול מודרני, כל טלפון יכול להקפיצכם להרפתקאת חילוץ מטורפת, שתשבור לכם את האמאמא של השגרה.

בצבוץ נעים

כדי שהבוץ ימשיך לקרוץ

בוץ עשוי להיות האויב הגרוע ביותר שלכם. הטלפון שהקפיץ אתכם לעזור לחבר עלול להתדרדר לכדי אודיסיאה מזוויעה של שקיעות, נזקים מכאניים, אובדן ציוד, רכוש וגאווה (והכל בשלולית הנמצאת ממש מטר מהבית). כדי שזה לא יקרה, התייחסו תמיד לבוץ בכבדהו וחשדהו, אחרת יחסיכם עימו יהפכו לשנאה תהומית, אחרי שתשקעו עד האזנים, תשברו ציריות, תשרפו מצמדים ותאלצו להיפרד מסכומי כסף ניכרים כדי לתקן את תוצאות ההשתובבות, או הפילנטרופיה.


צרור עצות לנהיגה במים ובוץ

כדי שהבוץ ימשיך לקרוץ

פריחה בנגב

מדהים באיזו מהירות הופכות כמה טיפות את מרחבי הנגב בחרב של סוף הקיץ, לגן עדן מעוטר בזיפים ירוקים. עכשיו זו בדיוק התקופה בה כל גבעה מאובקת בנגב הופכת לאחו ירוק ורענן. הפקעות שנאחזו בחגווי סלע מצמיחות תרנים ירוקים של צמחים חדשים, בתרונות רוחמה הולכים ומתכסים במרבדים צבעוניים וכל יציאה לשטח הופכת מתגמלת לעין שיעור.

פריחה בנגב

שלג ברמה

נכון, שלג הוא מצרך נדיר אצלנו, אבל כאשר הוא מופיע על תקן של אורח לרגע, יש לעזוב הכל ולזנק כדי לפגוש אותו. העמיסו קצת מזון ופק''ל קפה על האוטו, לבשו עוד איזו שכבה או שתיים, הכינו בגדים יבשים להחלפה (עיינו בסעיף 3) וצאו לעבר יער אודם, הר בנטל, או סתם לעבר חגיגת הג'יפאים הגדול בהרי ירושלים. עברו בנחת על פני מחסומי המשטרה המרחיקים את המכוניות ''הרגילות'' והיכנסו לעולם קום, השמור רק לכם הג'יפאים.


הדרכת נהיגה בשלג

שלג ברמה

כלכלת בחירות

פעם, כאשר הגיפים היו עשויים מברזל והגג עשוי מבד, חורף הייתה העונה היחידה בה באמת כדאי לקנות ג'יפ. היום לכולם יש חימום וגג אמיתי, אבל עדיין ג'יפאים לרגע נוטשים את העגלה (תרתי משמע) בחורף, אז מחירי רכבי שטח יורדים בעונה זו. באגף האופנועים והטרקטורונים ירידת המחירים ניכרת יותר. אז אם אתם מהססים לרגע, זכרו שאין בישראל יותר מארבעה ימים רצופים של גשם, ורכיבה בבוץ ובאוויר הנקי לאחר כזו מתקפת חורף, שווה כל רעד של הגוף, או כל הצטננות קלה שתופיע לאחר רכיבה מהנה שכזו.

כלכלת בחירות

מסוכן בכביש

כבישי ישראל מסוכנים מספיק גם בקיץ. התשתית מחורבנת, הנהגים איומים. אם תוספיפו לעניין כמה טיפות גשם ומייד תבחינו בניקוז דל, היוצר שלוליות, ערימות סחף וסתם הלפ כללי בכל האוחזים בהגה. זכרו כי הדרך אל השטח הופכת מסוכנת שבעתיים. זכרו כי אתם נוהגים בכלי רכב גבוהים, לא יציבים ובעלי צמיגים המיועדים לאחוז בוץ ולא כביש.


טיפים לנהיגה בטוחה

מסוכן בכביש

שקט מדברי

למרות קיץ מעיק ומהביל, מעט ג'יפאים יוצאים אל השטח בחורף. לכן, חורף הוא הזמם הטוב ביותר לצאת אל המדבר, להנות מכולו לעצמכם ולנקות את הראש עם כמות מרוכזת של שקט מדברי, נוף קדומים, אוויר צח וכר נוח במיוחד לגידול מחשבות חיוביות. אז יאללה, עזבו כבר את מסך המחשב וצאו להרטב, להתבצבץ, לנשום, לחשוב, לחלץ ולחיות.


מסלול טיול לבתרונות רוחמה

שקט מדברי

תגובות

6 תגובות

1

eyali0001

03 בדצמבר 2007 ב 15:29

זה לא חדש

ידוע שרני תותח על ! ! !

2

Beni‎ Aroh

03 בדצמבר 2007 ב 17:46

אחלה כתבה

גם בחורף שעבר התמונה הראשונה הייתה ראשונה וככבה לי על המסך עד הקיץ..
אין מה לדבר.. כמה שאני לא סובל את החורף מבחינת לבוש וקור וגשם..
גיחב לשטח לכמה שעות מידי שבוע גורמת לכול המחשבות להשתנות.. ולאהוב את החורף..

3

גלעד4X4

03 בדצמבר 2007 ב 18:37

אין כמו החורף

יופי של עונה החורף כיף להתבצבץ.
יופי של כתבה רני.

4

אורח/ת

03 בדצמבר 2007 ב 22:02

נהיגת חורף לטרקטורונים

כבעל גיפ וטרקטורון אני מברך את רני על יוזמתו. כל מילה אמת לאמיתה.אנדב עצות לבעלי טרקטורונים.בתקופה זו תמיד לקחת ביגוד לגשם(שיהיה בתיק)בשלולית על דרך אין לחשוש להכנס אך בשדה עם אדמה שחורה לא להעיז. צ
תמיד לשמור מרחק מהמוביל(אם הוא ישקע אפשר להוציאו ולא כולם אחד בתחת של השני)להכין מראש רצועה קשורה לוו גרירה(אם שקעת במים עמוקים לך תכניס ידייםבמים ותגשש...)והעיקר לא לפחד כלל.... זאב.

5

אורח/ת

03 בדצמבר 2007 ב 22:15

נהיגת חורף לטרקטורונים

ממשיך . בוץ שמתייבש בגלגל קדמי גורם לחוסר איזון. רצוי לפני עליה לכביש להסיר הבוץ עם חתיכת קרש.בוץ עוברים עם מהירות גלגל גבוהה ורצוי לשלב 4x4 (לא הילוך כח) בגרירה של חבר שוקע יש לשלב לlow כדי לא לשרוף רצועה ועמ שתהיה אחיזה טובה יש להושיב כמה חברה כולל על הסבל הקדמי(לא לשכוח 4x4 שתהנו, zeevsh

6

Rodibest

09 בדצמבר 2007 ב 03:55

כתבה מתוך אהבה

אהבתי :)