שטח 4X4 > כתבות > נותנים בגז

היה ג'יפ?

טיול שטח בלי אוטושטח הוא חוויה פוקחת עיניים, המומלצת גם לאדוק שבג'יפאים. אחרי שמתרגלים לשקט אפשר להתחיל להבין שרכב שטח הוא רק אמצעי בדרך למטרה נעלה הרבה יותר -טור אישי מהלב של חוזר בתשובה

יכול להיות כי לא אחדש לכם דבר, אבל אני נושא עימי חוויה מרגשת והכרה שבאה בעקבותיה, אשר רציתי לחלוק עמכם. יושבים? אז אפשר לכתוב את זה: לטייל בשטח ללא רעש של מנוע בעירה פנימית שמנסר לכם בראש זה דבר מגניב לאללה. רגע אחד, הייתכן כי אני מנסר ברגעים אלה את הענף עליו אני יושב? האם אני יורק לתוך הבאר ממנה אני שותה? האם באמת אני הולך לנסות לשכנע את קוראי הנאמנים (כל השלושה) כי הדרך הנכונה לטייל בשטח אינה ממונעת ובכך לחרב את מטה לחמי? לא ממש.

העיניים הפרטיות שלי נפקחו בעקבות טיול רגלי בן יומיים שערכתי בשבוע שעבר בסביבות נחל מרזבה שבערבה. קל להפוך לחוזר בתשובה אחרי שמעבירים יומיים בלי טרטור של מנוע ובלי רגשי האשמה הנלווים אצל אדם בעל אג'נדה ירוקה המטייל באופן רכוב בשטח. וכמו אצל פלג מגדלי הפאות בקרב החוזרים בתשובה, גם אצלי אפשר היה לשהות מראש את חיפוש הדרך שאפשר לבסוף לצוד את נשמתי.

החזרה בתשובה צמחה על קרקע פוריה – קילומטרים רבים גמאתי במדבר ברגלי בנערותי, גם מאופנים לא משכתי ידי בעבר וכמובן רצתי לספר לכם, אבל הפעם מדובר על משהו אחר. אין זו חוויית נעורים, אלא התאהבות בוגרת. אין זה מסלול בן כמה שעות על אופנים, אלא גיחה עמוקה ללב המדבר עם ציוד רב על הגב. ולאחרי גיחה זו אני יכול להביט על הקשיים – נסו להיכנס אל המדבר כאשר את כל ציוד הבישול, הלינה, המים, האוכל והאוהל סוחבת בהמת משא מזן מיוחד, אתם – ולדעת כי כל גרם של קושי שווה עשרות מונים בהנאה.

ומה כה נפלא בטיול רגלי במדבר? קודם לכל ומעל לכל יש את השקט המדברי, שאינו מופרע על ידי מתקפת הדציבלים שמנחית עליו רכב מנועי. בהעדר רעשי מנוע, מתלים, צמיגים ומרכב, הרעש החזק ביותר סביבכם הוא קול רגליכם הנעות על מצע אבנים בערוצי נחלים. חוץ מהשקט הפיזי יש גם שקט נפשי. הידיעה כי נכנסתי אל המדבר עם המינימום ההכרחי של ציוד ומזון, ללא עודף מכל סוג שהוא וללא הותרת עקבות כלשהן, עשתה לי טוב על הלב והנשמה. בקיצור, חוויה מומלצת, עליה אספר בעתיד מעל דפי האתר (אם ימשיכו להעסיקני). אבל די ללהג, כי צריך לקום מוקדם ולצאת לשטח כדי לצלם רכב שטח חדש, נוצץ ומזהם (אבל גם מהנה ביותר. גם לחוזר בתשובה).


אפשר לטייל גם עם אופנים

תגובות

8 תגובות

1

גלעד4X4

06 בדצמבר 2007 ב 09:39

רני אתה מתחזק ?

רני לרגע ממש התחלתי לדאוג שמה באמת חזרת בתשובה.
אבל בסוף הכתבה נרגעתי, אל תעשה לי את זה יש לי לב חלש.
אבל עכשיו ברצינות כן זה כיף גדול לטייל בטבע ברגל רואים ושומעים דברים שלא רואים מהרכב.
יופי של כתבה.

2

Ogash Ofer

06 בדצמבר 2007 ב 10:29

איזה חנונים אתם!

מה קורה שתיתם יותר מידיי סולר? מה זה ההתלפלפות הזאת?
ללכת ברגל זה נחמד, לרוץ זה עוד יותר כייף אבל אין כמו לתת בגז!
ואם יש לכם בעייה עם הרעש - אתר השטח יספק אטמי אוזניים.

3

אלדד מ. פורום

06 בדצמבר 2007 ב 11:07

אטמי אוזנים???????

עופר מה קרה טרואמה מהטיול אופנעים בירדן???????????
מה קרה ח'ברה חזרנו לתקופת תנועת הנוער???????
ברגל ???????
איפה נסים את הפיוקה ?????
את הבשר???????
את הגחלים והמנגל??????
אני חושב שרני צריך איזה שבוע גמילה על גבי H1 דחוף!!!!!!!!!!

4

גלעד4X4

06 בדצמבר 2007 ב 12:57

אני יודע מה קרה

אחרי כמה שעות של מחשבות אני חושב שאני יודע מה קרה לרני.
הרי לפני כמה חודשים הוא נפרד מהרינג' שלו ועבר לפורסטר, כנראה שעד עכשיו הוא היה בהקחשה ורק עכשיו הוא מתחיל לעכל וזאת אחת מתופעות. (^_^)

5

רני פלג

06 בדצמבר 2007 ב 13:34

יש דיאגנוזה

לדעתי זו התפרצות חמורה של סכיזופרחה אקוטית. גלעד צודק, באמת שבר אותי הקטע של למכור ריינג' ולקנות סטיישן של כוסיות עם חצי מהצילינדרים וחצי מהבנזין. אני צריך טיפול גמילה דחוף. למישהו יש איזה בלייזר V8 בנזין בשביל התרפיה?

6

ilan4x4

06 בדצמבר 2007 ב 16:29

פעם ב...

מתאים טיול רגלי ( אבל ברגוע).
מסע רגלי מצריך מנועי איכות ולא לכולם יש.

7

גיל אוחיון

08 בדצמבר 2007 ב 17:54

פולקסווגן דבל קבינה ירוק בתמונה 2

האם לנתק קשר עין מהפולקסווגן דבל קבינה הירוק של שאולי...
רני , באמת זה לא קצת מסוכן באיזור הזה ?

8

אלדד מ. פורום

08 בדצמבר 2007 ב 22:29

רני

2 מפצלצות יגמלו אותך מהר ואם לא אתה צמיד מוזמן לסיבוב בנוואדה(: