חברת מיצובישי מנסה לסגור פער טכנולוגי ומודיעה על שילוב מנועי דיזל נקיים בדקאר. המתחרים כבר שם, עבור מיצובישי יהיה זה רק בשנה הבאה
מאת: רני פלג
12/12/07
ספורט מוטורי חייב לשמור על קשר הדוק עם העולם המסחרי בתוכו הוא חי. לחברת מיצובישי יש קלף מנצח במרוץ השטח החשוב בעולם, הדקאר, אך הקלף הזה מאבד קשר עם המציאות. פג'רו איוו הוא מכונת מרוצים עתירת יכולת והשגים, אך המנוע הוא בנזין – דבר גס כמעט בעידן הפסאודו ירוק בו נמצאת תעשיית הרכב. מסתבר כי גם בספורט המוטורי חייבים להצהיר על מחויבות ירוקה ולשרוף בנזין באמצע המדבר כאילו אין מחר זה ממש חוסר תרבות, אשר תתבטא במכירות מתישהו.
פולקסווגן וב.מ.וו, היריבות המרות של מיצובישי על תהילת הדקאר, מנסות כבר כמה שנים לקחת את הכתר מעל ראש המלכה, אך ללא הצלחה. הקרב בו שתי הקבוצות מנצחות ללא מאמץ הוא הקרב התדמיתי, שכן שתי הקבוצות מריצות כבר תקופה ארוכה מנועי דיזל, אשר נחשבים למזהמים פחות. זו הסיבה מדוע הכריז מנכל מיצובישי (בהתנצלות מסוימת, אני מניח) כי בשנה הבאה, כלומר בדקאר 2009, ישרת מנוע דיזל נקי את מכונת המדבר האגדית, הצפויה לנסות אז לכבוש את הדקאר בפעם ה-14 (בהנחה שהניצחון השנה – שיהיה השמיני ברציפות – כבר מונח בכיסה).
אז למרות נחיתות תדמיתית קלה, נבחרת מיצובישי ערוכה לחלוטין לציד הקרקפות השנתי שלה במדבר, בו היא מתמודדת ומנצחת יריבים חזקים ומשומנים. כדי להתכונן היטב סיימה נבחרת מיצובישי אימונים מפרכים בטוניס ובמרוקו וערכה שינויים טכניים מפליגים במכונות המרוץ, כדי להתמודד עם מגבלות תקינה דרקוניות, שהקטינו את קוטר הרסטריקטור (פתח כניסת האוויר למנוע) וחייבו מעבר לתיבות הילוכים עם 5 יחסי העברה במקום 6.
0 תגובות
תגובות