שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדיפנדר של ישו

מסתבר כי היבשה אינה מספיקה ללנד רובר דיפנדר. חבורת בריטים בלתי שפויים (כנראה) מתכוונת לחצות בעזרתו את מצרי ברינג, כחלק ממסע של רבבות קילומטרים מאנגליה לדרום אמריקה

יצא לנו בעבר להתפעל מיכולותיו ומאופיו של המוהיקני האנגלי, לנד רובר דיפנדר. אבל על העסק הזה בוודאי לא חשבו המהנדסים בסוליהול כאשר תכננו את הלנד רובר אי-שם בשנות ה-40 של המאה הקודמת. משלחת של חקלאים בריטים חובבי הרפתקאות מתכוונת לעשות את הבלתי ייעשה ולחצות את מצרי ברינג, בדרכם מרוסיה לאלסקה, כאשר כלי השיט שלהם הוא דיפנדר 110, המחובר לזוג מצופים.

גם אם נשים רגע את כל העסק האמפיבי הזה בצד, חברי המשלחת מתכוונים לנוע דרך ערבות סיביר בשטח קשה מאוד לתנועה, אשר מהווה אתגר גדול לכשעצמו. וזה רק חלק מהמסע, אשר מתכוון להמשיך דרומה מאלסקה עד לקייפ הורן, השפיץ הדרומי של יבשת אמריקה. ובהתייחס לחלק האמפיבי, הרי שגדולים וטובים כבר נכשלו במשימה הזו. משלחת של חברת פורד ניסתה לחצות את מצרי ברינג ב-1993 וכלי הרכב שלה טבעו. כך גם בניסיון של חברת פיאט שלוש שנים מאוחר יותר.

חבורת הפסיכים עובדת כבר זמן רב על הפרויקט. את הרעיון לחבר לדיפנדר זוג מצופים, הצוות מפתח כבר כמעט 4 שנים. את הרעיון הם קיבלו מחברת לנד רובר, אשר הראתה לעולם שלנד רובר יכול לשוט בשנת 1989, כחלק ממסע הפרסום שליווה את הצגת הדיסקברי. חברי הצוות פיתחו גם מערכת זחלים, אשר תשמש לתנועה בשטחים קשי עבירות במיוחד. הזחלים והמערכת האמפיבית הוצגו בעבר בקרנבל לנד רובר השנתי בבילינג ומשכו תשומת לב רבה.

כאשר רוצים לחצות את סיביר ואת מצרי ברינג, אפילו רכב השטח הטוב בעולם צריך גיבוי. לצורך זה רכשו אנשי הצוות האגלנד BV206, בעל עבר צבאי. כלי הרכב הזחלי יגבה את הדיפנדר המוסב בערבות הקרח של סיביר וינסה לחצות ביחד עימו את מצרי ברינג. האגלנד הוא רכב אמפיבי, אבל דווקא הדיפנדר המוסב מפגין כישורי שיט טובים יותר. אנו נחזיק אצבעות לחבורה ונעדכן על התקדמותה.

תגובות

1 תגובות

1

ilan4x4

31 בינואר 2008 ב 14:26

אכן תמונות קשות!

פסיכים אמיתיים.