שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מבול ג'יפונים בתערוכת ז'נבה

אירופה מתאהבת ברכבי הפנאי - בתערוכת ז'נבה יוצגו שלל דגמים חדשים וחשובים בקטגוריה החמה והמתפתחת הזו

אחרי שנים מספר של שלטון בלעדי של מיניוואנים בצד הסקסי של תערוכות הרכב, הגיע זמן רכבי הפנאי לקבל את הבמה שלהם. לא פחות משלושה דגמים של רכבי פנאי חדשים ומשמעותיים יוצגו בתערוכת ז'נבה, שתיפתח בחודש הבא. ואין זו סנונית, אשר מבשרת על מגמה חדשה, אלא תגובה לטרנד קיים, חי ובועט, בו חברים פולקסווגן טיגואן וצמד רכבי הפנאי האירופים מבית פיז'ו-סיטרואן.

הוולוו הבטיחותית ביותר

על רנו קולאוס כבר סיפרנו לכם, מה שמותיר לדעתנו את החלק העיקרי בבמה לכבישטח-פנאי-קרוסאובר החדש מבית וולוו. היצרן השבדי מחזיק כבר 2 נציגים בקטגוריה היוקרתית והמכניסה וכעת מציג את XC60, האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של וולוו. בעידן בו אפילו משפחתית קומפקטית מנסה להיות מרצדס, ברור שהוולוו החדשה חייבת להצהיר על ספורטיביות, על פאר והדר ועל יכולת מסוימת בשטח. בתרגום לעברית, ברור כי יכולת שטח אמיתית אין כאן (כפי שלמדנו במבחן ל-XC70), אלא מדובר במוצר אשר המשיכה אליו אמורה להיות אמוציונלית, בצד הרציונליות המשויכת בדרך כלל למוצרי וולוו.

הוולוו הבטיחותית ביותר

אנשי וולוו טוענים כי XC60 היא הוולוו הבטיחותית ביותר אי פעם. מעבר לציוד הבטיחות הרב אליו הורגלנו בוולוו יש כאן הצגת בכורה לשכלול מערכת ההתרעה מפני תאונות, בה נתקלנו ב-XC70. למערכת קוראים City Safety והיא עוצרת את המכונית בעיתות חרום, כאשר מזוהה התקרבות של כלי רכב אחר מלפנים, או מהצד והנהג אינו מגיב. טרם פורסמו מידות, אך סביר כי הוולוו הזו תיבנה על פלטפורמה משותפת למכונית הבאה בה נעסוק, פורד קוגה (וולוו נמצאת בבעלות פורד, להזכירכם).

קוגה, קוגה, קוגה. במעגל נחוגה

עודף יצירתיות של אנשי שיווק מתועל לפעמים למציאת שמות מוזרים למדי למכוניות. מה זה לעזאזל קוגה. מילא קוגאר, שהיה פעם דגם של פורד ושל מרקורי, אבל למה לשבור את השיניים? שוין. בכל מקרה קוגה מבוססת על הפלטפורמה העסוקה למדי, אשר מארחת את פורד פוקוס, מזדה3, ו-4 דגמי וולוו. העיצוב מיישר קו עם האופנה העכשווית בקטגוריה והדגל אותו מנפנפים בפורד הוא החיסכון, בזכות מנוע דיזל עם 136 כוחות סוס, אשר צורך מעט ומזהם מעט.

קוגה, קוגה, קוגה. במעגל נחוגה

הרבה מעבר לגבולות הקבוצה בה עסקנו עד כה אפשר למצוא רכב פנאי חדש נוסף – ניסאן מורנו. מורנו המחודש יוצג גם הוא בז'נבה, עם אדרת דומה, אך בשינוי מהותי של הגברת. המנוע קיבל תוספת כוח (265 סוסים), נוספו אביזרים ופינוקים והצבע יהיה כזה העמיד בפני שריטות.

תגובות

0 תגובות