שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הבלבול הטכנולוגי של ב.מ.וו BMW

ב.מ.וו תציג בז'נבה X5 היברידי עם מנוע דיזל. האם הבווארים מודים שהרפתקת המימן הייתה טעות?

הדוכן המעוצב לעילא ולעילא של ב.מ.וו בתערוכת ז'נבה הקרבה ובאה יציג מכונית קונספט בעלת מראה חיצוני תמים למדי. האדרת תהיה זו של X5, רכב הפנאי היוקרתי והמצליח של ב.מ.וו, אבל מתחת לשמלה יציג הקונספט מיני מהפכה טכנולוגית. במישור הטריוויאלי מדובר בשילוב טכנולוגיה היברידית עם מנוע דיזל, משום שלרוב היה אלה מנועי בנזין פחות יעילים ששולבו במכוניות היברידיות. ב.מ.וו חלפה מעל המשוכות הנדרשות, כנראה, והצליחה לשלב מנוע דיזל עם מנוע חשמלי.

במישור המהותי יותר, נראה כי ב.מ.וו מודה בטעות. בניגוד לחברות אחרות בעולם הרכב, אשר משקיעות מזמן בתחום ההיברידי (טויוטה, למשל), ב.מ.וו העדיפה להשקיע בפיתוח טכנולוגיית מנועי מימן. לב.מ.וו יש כבר תקופה ארוכה מכוניות מימן פועלות (סדרה 7 למשל) והחברה הצהירה בעבר כי בעתיד הקרוב יהיו מנועי מימן בכל דגמיה. הבעיה היא כי מנועים המונעים במימן עדיין לא הגיעו לרמה של טכנולוגיה ישימה בעולם, עקב זמינות המימן.

עוד מהפכות

אז מה יש ב-X5 התמים למראה. מנוע דיזל פורץ גבולות, אשר עם 204 כוחות סוס (ויותר מ-40 קגמ) מנפח 2 ליטרים, עובר לראשונה את יחס הקסם של 100 כוחות סוס לליטר בעולם הדיזל. מרשים! לסופר-דיזל הזה משודך מנוע חשמלי בהספק 20 כוחות סוס. המנוע החשמלי מותקן באופן קומפקטי ביותר בתוך תיבת ההילוכים. לשילוב הזה קוראים בב.מ.וו Active Hybrid, והוא מצליח לרשום נתון ממוצע של 15.4 קילומטר לליטר סולר.

עוד מהפכות

לקונספט של ב.מ.וו חידושים נוספים כמו תאים סולריים בגג, לטעינת מצברי הליתיום-יום המאוחסנים בתא המטען. וכמובן חידוש נוסף, המציב רף חדש במלחמת תיבות ההילוכים, הניטשת בעוז בשוק מכוניות היוקרה. 8 הוא מספר יחסי ההעברה בתיבה החדשה, מספר המשתווה לזה של התיבה שהציגה לאחרונה לקסוס, אשר ביחד עם ב.מ.וו מניפה אצבע משולשת לעבר מרצדס, לה תיבה עם 7 יחסי העברה בלבד.

תגובות

0 תגובות