לו ניתנה בידכם אפשרות הבחירה בין דיסקברי 3 לבין דיסקברי TDI, מה הייתם בוחרים? שאלו את ראש ממשלת רומניה – הוא כבר היה בסרט הזה
אז נתחיל מכך כשראש ממשלת רומניה יצא מהפתח של הקינג דיוויד בירושלים הוא פנה לכיוון הדיסקו TDI של גלעד – שכן הבטחנו לו רכב שטח. כאשר הסברתי לו שעל הכביש הוא ייסע איתי בדיסקו 3 החדשה, ראש הממשלה קצת התאכזב, אבל גלעד הבטיח לפצות אותו בשטח. ונתחיל מהתחלה – טלפון מהמארח הישראלי של ראש ממשלת רומניה המכהן מסר לי ראש ממשלת רומניה מגיע לביקור בארץ, הוא ביקש לנהוג בשטח ובחרנו בך להוביל את השיירה.
הכנו מספר תוכניות, מסלולים שונים, גייסנו מחברת המזרח דיסקברי 3 חדש, גלעד הכין את הדיסקו מודל
המארחים של ראש הממשלה רצו בתחילה לצייד את ראש הממשלה ברכבי שטח אחרים (בלי להזכיר שמות). אני חשבתי כי ראוי לו לראש ממשלה לנסוע ברכב שטח מפנק, עם יכולות כביש ושטח גבוהות (זה בגלל השריטה שלי אל לנד רובר) ובכל זאת הבטחתי גם רכב חילוץ מזווד, אז קראתי לגלעד שילווה אותנו לאורך הדרך.
נתחיל מבפנים. פערי גיל של 10 שנים ניכרים בין הרכבים בעיקר בצבע החלקים. הדיסקו החדש הוא פאר היצירה, הכול נוח, נגיש והחומרים טובים, כיאה לרכב שטח שמחירו גבוה מחצי מליון שקלים. גם בדיסקו הישן והשמור הכול ארוז היטב (כי גלעד משקיע בשמירה על הרכב) ובכל זאת עדיף הפנים של הדיסקו 3 החדש – יותר מרווח, יותר נוח ויותר פונקציונאלי.
זה לא שאנחנו מפונקים במיוחד, אבל נעים ביותר לחיות בתוך תא הנוסעים של הדיסקו 3. הנדסת האנוש מעולה, הכל נעים למראה ולמגע ואפשר להתפנק בו ארוכות. בנקודה הזו אפשר אפילו לוותר על יתר המסוקסות של הדיסקברי הישן ולקבל בחום את הפינוק הרב של הדיסקו 3, אפילו שאנחנו אנשי שטח עשויים ללא חת.
רק כי התאפשר לנו מבחינת הליווי המשטרתי אנו יודעים כי דיסקו 3 משייט ב-170 קמש מבלי להתאמץ כלל ובאווירה רגועה בתוך הרכב. לפנינו סובארו B4 של משטרת התנועה ומאחור וולוו לימוזינה של משרד החוץ, הדיסקו החדש פשוט מעולה על הכביש. אוחז טוב, פידבק מעולה בהגה, עוצר מצוין ושקט (אפשר לדבר דרך הרמקול הפנימי של הסלולארי, לשמוע היטב כשבצד השני של הקו אף אחד לא מדמיין כי זה נעשה במהירות כה גבוהה). רגע ואיפה גלעד עם הדיסקו הישן? אופס... שכחנו אותו ואפילו יצאנו מהטווח של מכשירי הקשר. בשיחת טלפון מבקש גלעד להאט ל-110, כי הוא רוצה לשמור על המנוע שלו (צודק הבחור).
המנוע החדש של הדיסקו הוא ללא ספק פאר טכנולוגיית הדיזל. המנוע של גלעד הוא ה-300TDI המוכר של לנדרובר. מנוע שקיים גם בדיפנדרים של אותה תקופה, אבל בתוספת של הרבה מערכות חשמליות מסביב עד שכמעט קשה להכירו. גם בצורה וגם בביצועים. אין ספק כי טכנולוגיה משפרת את הברזל.
לדיסקו של גלעד קפיצי סליל ובולמים של אולד-מן ועם גיאומטרית השלדה מאפשרים לרכב לנוע מהר מאוד בשטח ובנוחות מדהימה שלא קיימת באף רכב שטח אחר. ואת זה עוד הצליחו לשפר בדיסקו 3 עם כריות אוויר, אשר מעלימות את פני השטח ועם כוונון מתלים נפלא, אשר נותן את חוויית הנסיעה הטובה ביותר בשטח עם כלי רכב סטנדרטי וללא שיפורים. מרשימה היכולת של כלי רכב סטנדרטי לחלוטין לנוע בשטח טוב יותר מרכב שטח ותיק ומשופר.
לדיסקו הישן יש בכל זאת שני יתרונות ברורים בנהיגה בשטח. ראשית, יש את עניין השליטה. לא שאנחנו פריקים של שליטה, אבל ברכבי שטח של פעם יש כל מיני ידיות ומפסקים הנמצאים בשליטה מוחלטת של הנהג. אם רוצים LOW צריך להזיז ידית ולהרגיש את ההילוך משתלב. אם רוצים לנעול דיפרנציאל מפעילים את המדחס ואז נועלים. בדיסקו 3 יש המון מערכות ושליט אחד – המחשב, אשר עושה הכל בדממה ומבלי שהנהג יודע מה קורה.
לאחר ה"בכבושים" בעלייה של מעלה סיירים אמר גלעד: ראית איזה יופי עלינו דרך ההצלבות במרכז העלייה? כל המאבטחים התלהבו. ואנחנו שאלנו – מה היה מעלה? שילוב למצב סלעים בתוספת LOW והדיסקו 3 פשוט נוסע מה קורה שם מתחת לצמיגים פשוט לא מעניין וחס וחלילה אסור שיפריע לשיחה ברכב על התצפית של משולש הגבולות של מצרים-ישראל-ירדן שאנו בדרך אליה.
ויש לדיסקו הישן (ובעצם לכל רכב שטח של פעם) עוד יתרון חשוב ביותר. פסיכולוגיה, רבותי. דיסקו ישן נותן לנהג את ההרגשה שאפשר לרוץ איתו, לקפוץ איתו, לשקוע בבוץ ולנגח סלעים, מבלי להרגיש לא בסדר. עם דיסקו 3 לעומתו, תמיד תרגישו את המצפון מציק לכם על שלקחתם חצי מיליון שקלים לשטח והתעמרתם בהם.
אני כבר לא בטוח כי עדיף להיות צעיר ועשיר, מה שבטוח שכדי להחזיק דיסקברי צריך להיות עשיר. גם הדיסקו של גלעד, מודל 98, משוכלל לדורו ומלא מערכות הדורשת תחזוקה. דיסקו 3 לעומתו ידרוש פחות תחזוקה שוטפת, אבל בעלות הביטוח השנתי שלו אפשר לרכוש דיסקו משומש במצב טוב.
טוב, אני יצאתי מבולבל מכל העסק הזה. מזל שראש הממשלה היה שם כדי לסכם היטב את מפגש הדורות לבית לנד רובר. על הדיסקברי של גלעד אמר האיש this is a real off-road car, ועל הדיסקברי 3 החדש אמר ראש הממשלה This is a car for Prime minister ובצניעותו הרבה רצה כנראה להגיד אני מעדיף את הדיסקו של גלעד.
16 תגובות
1
רני פלג
04 במרץ 2008 ב 13:11
זה לא אני, זה ראש הממשלה
שהזכיר לך את השורשים שלך והוציא ממך את המיטב
2
אורי רוזן
04 במרץ 2008 ב 17:35
שימוש בדיפרנציאל
במה עוזר הדיפרנציאל? מתי משתמשים בו? והאם יש אותו בטויוטה לנדקרוזר 2008?
תודה..
3
Ogash Ofer
04 במרץ 2008 ב 17:51
כתבות על דפרנציאל
לכתבה: הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו ולטיפ שטח: נעילת דיפרנציאל - מתי משתמשים?
4
אורח/ת
04 במרץ 2008 ב 21:25
איי עופר עופר
איך זה שתמיד כשאתה כותב על לנדרובר אתה הופך לסוג של משורר.
אהבתי את הכתבה, רק שכחת לספר על הגנבים במלון.
ולספר איזה זוג נחמד הם ראש ממשלת רומניה ואשתו, צנועים, חייכנים והרבה חוש הומור.
5
סמי אילת
04 במרץ 2008 ב 23:30
גלעד
לפי כל המחמאות על הדיסקו שלך אתה יכול להפסיק לחלום על פטרול.
6
אבימו
05 במרץ 2008 ב 09:01
שועי עולם
מתרפסים בפני שועי עולם ומשרד החוץ הא? איפה? איפה הספרטניות של כותבי האתר? ראש ממשלה אחד והנה אתם הופכים לנהגי בוס?
ומלבד זאת, גלעד - הרי אתה מוסר מראש רשימת יקירי הפטרול לדורותיו!!!
למרות שלראש ממשלת רומניה בהחלט מגיע דיסקו 3 ולא פטרול.
7
גלעד4X4
05 במרץ 2008 ב 10:59
לכול אנשי הפטרול
כפי שכבר כתבתי ואמרתי בעבר לנדרובר זה עניין אמוציונלי שמגיע מהלב
אבל אם חושבים רגע רציונלית מהמוח אז לפטרול יש יתרונות רבים ואני ממשיך לחלום על פטרול
8
ARNESTO
08 במרץ 2008 ב 18:06
מה זה בכלל
סליחה על הבורות,אבל מה זה בכלל הדיסקו 3, הכוונה ל לנד רובר דגם דיסקו 3?
9
Ogash Ofer
08 במרץ 2008 ב 20:57
דיסקו 3 = לנד רובר דיסקברי 3
דיסקו הוא שם חיבה בינלאומי לדיסקברי
10
Ogash Ofer
15 בספטמבר 2008 ב 07:37
ל-9 חיובי
דיסקו הוא שם החיבה ללנד רובר דיסקברי
ודיסקו 3 הכוונה ללנד רובר דיסקברי 3
11
w.jakje
15 בספטמבר 2008 ב 22:49
רק דיסקו 3
הכוונה לרכב שנשרף באמצע נסיעה או המחשב מפסיק לעבוד באמצע נסיעה או כריות אויר נפתחות או אם אתה רוצה להתקע באמצע הדרך זה הרכב בשבילך.
12
tzvikac
25 בינואר 2009 ב 18:52
׳©׳׳׳” ׳׳׳׳× ׳׳™׳
׳׳˜׳™׳¨׳•׳ ׳¨׳˜׳•׳‘... ׳׳– ׳›׳׳” ׳‘׳¢׳¨׳ ׳¦׳¨׳™׳›׳” ׳׳”׳™׳•׳× ׳׳—׳–׳§׳” ׳©׳ ׳“׳™׳¡׳§׳• ׳׳©׳ ׳× 95-98?
׳‘׳¢׳™׳§׳¨׳•׳ ׳¨׳›׳‘ ׳©׳ ׳•׳¡׳¢ ׳¨׳•׳‘ ׳”׳–׳׳ ׳¢׳ ׳”׳›׳‘׳™׳© ׳•׳׳™׳“׳™ ׳₪׳¢׳ ׳׳©׳×׳¢׳©׳¢ ׳‘׳™׳¨׳™׳“׳” ׳׳“׳™׳•׳ ׳•׳× ׳׳• ׳—׳•׳£ ׳׳‘׳•׳“׳“?
׳•׳‘׳›׳׳ ׳׳™ ׳ ׳—׳©׳‘ ׳’׳•׳¨׳• ׳”׳׳׳ ׳“׳¨׳•׳‘׳¨ ׳‘׳׳¨׳¥? ׳¢׳ ׳׳™ ׳׳₪׳©׳¨ ׳׳”׳×׳™׳™׳¢׳¥ ׳׳₪׳ ׳™ ׳¨׳›׳™׳©׳”?
׳”׳׳•׳ ׳×׳•׳“׳” ׳׳׳™ ׳©׳™׳˜׳¨׳— ׳•׳™׳¢׳ ׳”.
׳¦׳‘׳™׳§׳”
13
micha_kr
25 בינואר 2009 ב 19:41
14
boazs64
26 בינואר 2009 ב 04:26
תרגום
15
boazs64
26 בינואר 2009 ב 04:27
עוד נסיון
16
boazs64
26 בינואר 2009 ב 04:27
אחרון
תגובות