שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפון נולד: מרצדס GLK ואאודי Q5

מתחיל להיות צפוף בקבוצת ג'יפוני היוקרה – מרצדס מציגה את הבייבי ML שלה, אאודי מציגה את Q5, הגרסה שלה לנושא

 

קשה למצוא שדות בתוליים בתעשיית הרכב, אך לכשנמצאת נישה לא מתוירת, לא עובר זמן רב ומייד היא נדרסת על ידי המון נוצץ של כלי רכב חדשים. ראו מה שקרה למשל עם המיני-מיניוואן – קטגוריה שהמציא רנו סניק, אשר כיום היא קטגוריה פעילה ביותר, עם עשרות חברים בה, המתחככים פגוש בפגוש. זה בדיוק מה שקורה בימים אלה בקרב הג'יפונים, ובמיוחד בצד היקר של הקטגוריה.

 

היצרנים היפנים והקוריאנים כבר עושים ממון רב בקטגוריה שנים מספר, אך עם כניסת האירופים אפשר לדבר על עליית מדרגה. פולקסווגן הציגה לאחרונה את טיגואן, הממוצב קצת מעל שאר החבורה, אך צריך היה לחכות למרצדס ואודי כדי לדבר על קטגוריה של רכבי שטח קטנים ויקרים וכעת, עם הצגת GLK ו-Q5, זה בדיוק מה שקורה.

 

אודי Q5 הוא אח קטן ל-Q7, אך בניגוד לאחיו הגדול, החולק עם פולקסווגן טוארג פלטפורמה, ה-5 גדול מאחיו לבית פולקסווגן, טיגואן (בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-20 סמ). כצפוי, אפשר למצוא יחידות מנוע ומכלולים משותפים אחרים, כמו למשל מנוע 2 ליטר בנזין, כאן בגרסה מעט חזקה יותר (211 סוסים, במקום 200). בקצה השני של המפרט יש מנוע דיזל 3 ליטרים עם 240 כוחות סוס. בדיוק כמו אצל האח הקטן טיגואן, אין לצפות ליכולת שטח יוצאת דופן, אבל יש לאודי 20 סנטימטר מרווח גחון וכמובן הררי אלקטרוניקה כדי לייצר אחיזה, שליטה, משיכה וכו'.

 

מרצדס GLK הוא אח קטן ל-ML, או ל-GL – תלוי איך רוצים להסתכל על זה. GLK עורך את הפרמיירה שלו בתערוכת הרכב בבייג'ין ונראה לכותב שורות אלה כי מעצביו ניסו לקלוע לטעם מזרחי משהו, עם שלל זוויות, קימורים וחרטום משפחתי מזוהה, אשר ממש צועקים עיצוב יתר, או פשוט חוסר טעם. אולי במציאות הוא יהיה יפה יותר, אבל בטוח כוח לא יחסר לו, כי שמועות מדברות על גרסת AMG עתידית, עם מנוע V8 וים של סוסים.

תגובות

0 תגובות