צמיג הוא יציקת הגומי (עם סיבי ברזל) המורכבת על החישוק (ג'נט) ויחד מרכיבים את הגלגל - החלק החשוב בכלי הרכב שלנו המחבר אותו לכביש וגם לשטח וחלק חשוב במערכת הריסון והשיכוך של כלי הרכב
מאת: אתר השטח הישראלי
28/07/00
מתוך הדרכת זום לסוכני ג'יפ - לכתבה המלאה
צמיג הוא החלק החיצוני של הגלגל, בנוי ממתערבות גומי וחיזוק של סיבי ברזל, המחבר את הרכב לכביש ובמקרה שלנו גם לשטח.
משקלו של הרכב נמצא על צמיגיו (אלא אם התהפכנו) והג'יפ מתגלגל על הצמיגים. הצמיג, מלבד היותו מוביל הנסיעה הפיסי של הרכב ואחראי על נושא האחיזה למצבי התאוצה, בלימה וההיגוי של כלי הרכב, משמש הצמיג גם כחלק מהריכוך והשיכוך של תנועת הרכב בכביש ובשטח.
על כל צמיג מסומנים נתונים שכדאי ללמוד כמו קוטר ורוחב הצמיג וקוטר החישוק (באינצ'ים) או בשיטה המטרית ויש לבדוק זאת כדי לא לטעות.
צמיג רדיאלי (פעם היה דיאגונאלי), סוג הצמיג כמו למשל LT המתאים לג'יפים , עומס מקסימאלי וסיווגו. תאריך יצור החשוב לאחריות. לצמיגי השטח מספר שכבות בדופן ובמדרס בד''כ 2 שכבות דופן אם כי 3 שכבות חזק יותר.
צמיג שטח שונה בפרופיל שלו מצמיג כביש הזקוק רק לאחיזת כביש הווה אומר חיכוכו עם האספלט, בשטח הדבר שונה ישנם לא מעט סוגי שטח כמו סלעים, חול, בוץ ועוד ולכל אחד הצמיג המותאם שלו, כמובן שלא נקנה מספר צמיגים ולפני כל סוג קרקע נחליף ולכן אנו מנסים למצוא את הצמיג המשולב האופטימאלי ולכן נוצרו צמיגים הטובים גם לכביש (אך לא אופטימאלים) וגם לשטח (אך שוב לא אופטימאלים) הקוביות והשיניים והמרווחים בניהם לשטח חשובים, צידי חריץ משופעים לבוץ ועוד.
המדריך למפונצ'ר - מדריך מלא על צמיגים
צמיגי Motoz Rally במבחן ארוך טווח
מה עדיף בשטח – ג'אנט מגנזיום או פלדה
הורדת אוויר בצמיגים בירידה לשטח
0 תגובות
תגובות