אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

פולריס פניקס Phoenix 200 במבחן בזק

כשאייל נוריאל ועופר אוגש יצאו לבחון את הפולאריס 800 החדש הם ביקשו מהיבואן לבחון גם את האח הקטן במשפחה – פולאריס פניקס Phoenix 200. לאחר הרמת גבה- קיבלו את מבוקשם.
מבחן בזק לטרקטורון מהסוג של פעם.

הרבה זמן לא בחנו כלי עם מנוע כל כך קטן, בסך הכול 200 סמ''ק. כשלקחנו את ה פולריס 800 למבחן דרכים  וביקשנו גם את ה-200 כרכב ליווי היבואן שאל אותנו בפליאה אתם בטוחים שאתם רוצים? – התשובה היא כן, אין לנו בעיה עם נפח קטן. נהפוך הוא! הניסיון עם אופנועים בנפח קטן הביא תמיד לשיפור ביכולת הרכיבה שלנו, במיוחד בתחום הטכני.
חוץ מזה, רק לאחרונה במסע טרקטורונים של מועדון CANAM  לירדן הוכח כי ה קימקו 500 יודע לתת פייט יפה לקנדים הגדולים (שהם בעצם המתחרים של האחים הגדולים של הפולאריס האמריקאי הנבחן כאן).

קצת פרטים טכניים…

הפניקס שוקל כמעט 180 קג שזה משקל קליל בהשוואה לכל טרקטורון 4X4 ממוצע בנפח 500 ומעלה ששוקלים סביב ה-300 ק''ג.
מנוע של 196 סמ''ק שותה דלק באמצעות קרבוראטור (כן, כן – מאייד בסיסי) ונתוני הספק/מומנט לא מפורסמים.
תיבת ההילוכים בסיסית וכוללת הילוך קדמי והילוך אחורי המעבירים את הכוח דרך ואריאטור (גיר אוטומטי רציף) המוציא את הכוח לשרשרת המסובבת ציר אחורי אחד שאליו מחוברים שני הגלגלים.
הבלימה של הטרקטורון היא בסיסית – ידית ברקס ימנית לופתת שני דיסקים מקדימה וברקס שמאלי בולם תוף אחורי.
לא ביצענו מבחן ארוך טווח וגם לא רכיבה מעייפת, אבל כמו שזה נראה היתרון של הכלי הוא אמינות ואחזקה פשוטה וזולה. הפניקס 200 בנוי מחלקים מאוד בסיסיים. כאלו שאני מניח כי ירדו מהמדף של פולאריס. כך שהם יספקו אמינות לאורך זמן.

קצת פרטים טכניים…

ואיך זה לתת בגז...

אתחיל מהסוף – מפתיע או לא, השלם גדול מסכום חלקיו.
כלי בסיסי שבו כל החלקים פשוטים, ולמעט רגלית קיק סטארט, אין משהו מיוחד שאפשר לספר עליו. אבל ביחד, הם עושים את העבודה טוב משציפינו ואנחנו נהננו לרכוב על הפניקס.
כאן אין מתלים מגהצים, אלא משהו מאוד פשוט, שמחייב התנהגות כמו על גבי אופנוע. לשבת אפשר, אבל רק כשהשביל שטוח. ברגע שהשטח הופך להיות טכני או משובש, כבר קשה לשבת ויש לעמוד כדי לספוג את המהמורות. אם תרדו מהר בירידה חזקה שלה זווית נטישה חדה ולא תעמדו ביציאה, פשוט תישתלו עם הכלי ופוליסת האחריות אינה כוללת מערכת השקיה...
המנוע בסיסי וחלש ולא צריך להיות מקצוען כדי למצות ממנו את כל היכולות. מהר מאוד יגיע הרוכב להיכרות מעמיקה עם המנוע.

ואיך זה לתת בגז...

לאורך זמן זה כנראה הכלי המעייף ביותר שאני מכיר, יש להתנהג כמו אופנוען ולעמוד כדי לספוג מהמורות חזקות, להעביר משקל מצד לצד ולהיות פעיל מאוד ביחד עם הכלי. הדבר דומה מאוד לרכיבה על אופנוע ובכול זאת זה עדיין טרקטורון השוקל בכ-50% יותר מאופנוע שטח ממוצע.

אז למי זה טוב…

אני חושב שזה כלי מצוין למתחילים  - כלי בסיסי, המאפשר ללמוד את רזי הרכיבה הנכונה על טרקטורון - ציר אחורי עם הנעת שרשרת, החלקות גלגל בקלילות בכל פנייה ופשטות בתפעול הם כרטיס כניסה מצוין לעולם של הטרקטורונים.
הדבר נכון במיוחד למי שלא יודע לאן פניו – האם לכלים הספורטיביים, לכלי עבודה כבד או אולי למגהצים הגדולים היודעים לעבור יום של מאות קילומטרים במדבר בלי להתרגש.

אז למי זה טוב…

ומשהו קצת מיוחד...

 ההתנעה של הטרקטורון היא בעזרת האצבע – כלומר סטרטר חשמלי, עד כאן רגיל ומקובל.
מבט על החלק השמאלי-אחורי של השלדה חושף רגלית קיק-סטארט קטנה המחוברת לשלדה ובמקרה חירום יש להסירה ולחברה לציר היוצא מהמנוע ובאמצעותה להתניע את הטרקטורון.

ומשהו קצת מיוחד...

ומה אומר מתן ניר...

כששאלתי את מתן ניר, אלוף הארץ ברכיבה על טרקטורונים, מה דעתו על כך שמדובר בכרטיס כניסה לעולם הטרקטורונים, מתוך ניסיונו כמדריך רכיבה הוא שלל את הרעיון. אבל בניתוח של התשובה השלילית הבנו שלמתן יש דבר אחד בראש - לתת בגז ולנצח!  
אז כאן חייבים להבהיר (אם זה לא היה ברור עד כאן) עם הפולאריס 200 אין לכם סיכוי במירוצים, אפילו אם תרכבו על ה-200 כמו מתן ניר ושאר המשתתפים במירוץ לא יצליחו לעלות להילוך שני בגיר.

ומה אומר מתן ניר...

ומה עם המחיר…

30,000 ש''ח פלוס מינוס זו הפתעה לכלי שמגיע מיבשת צפון אמריקה. ובעצם למה הפתעה? כך צריך לעלות כלי בסיסי שאין בו שכלולים מיוחדים ונראה כי כל חלקיו ירדו מהמדף. זה כמובן פחות מחצי מחיר מהכלים האמריקאים והקנדים הגדולים. אבל כאמור, זה כלי שבכלל לא נמצא בקטגוריה הזאת.
כאן אולי המקום לשוב ולהדגיש את בסיסיות הכלי וחלקיו אשר בזכותם הגיע למחיר נמוך. בסיסי כל כך שאפילו לוח שעונים אין לפניקס אלא רק שתי מנורות לסרק ולהילוך אחורי. מנורות די מיותרות אבל כנראה שבפולאריס הרגישו כי חייבים בכל זאת איזושהי מנורה ליד המפתח.

ומה עם המחיר…

לסיכום…

אנחנו הרגשנו עם הכלי כמו בחזרה לעבר ורק בהיבט החיובי של העניין. נהנינו מאוד מקלילות התפעול והרכיבה על הכלי וממש הרגשנו שאנחנו מחוברים אליו.
הפניקס 200 נותן חבילה מאוזנת, בסיסית אבל יעילה כשבה כל החלקים מתפקדים טוב ביחד.
אין פטנטים או  תוספות מיוחדות אבל יש כלי פשוט ובסיסי, כזה שיכול ללמד אתכם לרכוב נכון ובכך  לספק הנאה רבה.

טבלת נתונים מאת היבואן:

מנוע
196 סמ''ק, 4 פעימות, קירור אוויר, התנעה חשמלית
מערכת דלק
קרבורטור קייהין 22 מ''מ
כמות דלק
 14.8 ליטר
מערכת התנעה
אוטומטית
משקל יבש
 179.2  ק''ג
מיכל דלק
 9.5 ליטרים
אורך/גובה/רוחב
165 ס''מ 106.7 ס''מ 106.7 ס''מ
בסיס גלגלים
114.3  ס''מ
מתלה קדמי
זרוע A כפולה, מהלך מתלה 17.8 ס''מ
מתלה אחורי
בולם מונו שוק מהלך מתלה 16.5 ס''מ
מרווח גחון
14.5 ס''מ
גובה מושב
81.3  ס''מ
בלמים
בלם קדמי: דיסק. קליפר הידראולי כפול בוכנות. בלם אחורי: תוף

תגובות

9 תגובות

1

Ogash Ofer

28 במאי 2008 ב 07:37

תנוחת עמידה על אופנוע או טרקטורון

בקצרה אפשר לכתוב כי עמידה על אופנוע או טרקטורון משמשת לספיגת מהמורות טובה יותר של הרוכב כאשר גם המפרקים של הברכיים והקרסוליים משמשים לספיגת המהמורות.  בנוסף עמידה על הכלי מאפשרת לרוכב שליטה טובה יותר כאשר הוא יכול לשנות את מיקומו על הכלי (ולא להיות כמו ''שק תפוחי אדמה'') דבר שעוזר לייצוב של האופנוע/טרקטורון. כמובן שעמידה רלוונטית לתנאי דרך מסויימים ולא לאורך כל הרכיבה.

2

Ogash Ofer

12 ביולי 2008 ב 08:21

עמידה על אופנוע/טרקטורון

הנושא שווה כתבה נפרדת בעניין, אבל בקצרה אפשר לכתוב כי לעמידה על הכלי מספר סיבות:
1. שליטה טובה בכלי והפרדה בין הרוכב לאופנוע/טרקטורון (וכך הרוכב אינו מונח כמו שק תפוחי אדמה על הכלי)
2. שיכוך טוב יותר אצל הרוכב (ניצול המפרקים של הקרסוליים והברכיים)
3. הורדת מרכז הכובד של הכלי כאשר משקל הרוכב מונח כולו על הרגליות ולא על המושב (כאשר אנו מפרידים בין הרוכב לכלי)

3

אורח/ת

02 באוגוסט 2008 ב 02:11

טרקטורון מעולה אפס תקלות ממליץ בחום

4

אורח/ת

22 באוקטובר 2008 ב 10:28

איך להרים גלגל?

רציתי לדעת איך בדיוק מרימים גלגל עם טרקטורון?
אפשר בבקשה את השלבים?...תודה

5

asafarzi

25 באוקטובר 2008 ב 01:33

אורח/ת כתב/ה:
"רציתי לדעת איך בדיוק מרימים גלגל עם טרקטורון?
אפשר בבקשה את השלבים?...תודה"
כן אחי יש שלבים...להתרסק פעם פעמיים(רצוי ממוגנים היטב) ואחכ הכל יזרום..

6

אורח/ת

01 בנובמבר 2008 ב 10:01

אך להרים גלגל

לי יש פולרס ברדטור אני מרים גלגל הרבה מוד יש2 הפשרויות להרים גלגל 1 ליזרוק קלתש ולתת גז 2 לתתגז ולימשוך כלפי מלה

7

אורח/ת

03 בינואר 2009 ב 12:10

כל כך יקר !!!

הפולריס 330 עולה 34000 וזה כמעט 30000

8

אורח/ת

22 במרץ 2009 ב 18:37

העם זה שווה ?

שווה בכלל לקנות 200 סמ"ק ?
יש לו בכלל כוח מספיק לא משווה אותו ל DVX או לKTM אבל יש לו כוח לתת קצת גז בדיונות?

9

אורח/ת

11 באפריל 2015 ב 17:59

עושה חשק