בעוד מפעלי הרכב בארה'ב מצמצמים את ייצור רכבי השטח הגדולים, הדרישה ברוסיה ובסין לכלי רכב כאלה הולכת וגדלה
מאת: עופר אדר
18/06/08
העשירים החדשים של רוסיה לא מתרגשים ממחירי הדלק. בשנה הבאה, ככל הנראה, רוסיה תהיה השוק הגדול ביותר באירופה לכלי רכב חדשים, ותעקוף את גרמניה. 20 אחוז מתוכם לפחות יהיו רכבי שטח גדולים ויוקרתיים. חברות כמו מאזדה, מתכננות חשיפת רכבי קונספט בתערוכת הרכב במוסקבה, בחודש אוגוסט הקרוב, ומצהירות על כוונתן לייצר כלי רכב חדשים המיועדים מראש לשוק הרוסי הגדל.
גם המתעשרים בסין אוהבים מכוניות גדולות ויקרות. 40-45 אחוז מכלי הרכב החדשים הנמכרים שם הם מכוניות יוקרה, כולל הקצה העליון של רכבי השטח. עבור מרצדס, ב.מ.וו, קאדילק, אינפיניטי, לקסוס ואחרות, השוק הסיני הופך במהירות רבה למשמעותי ביותר, ובחלק מהמותגים הוא כבר גדול יותר מהשוק האמריקאי.
באופן עקיף, הממשלה הסינית תורמת לגידול במכירות של כלי הרכב האלה. כדי לשפר את מצבם הכלכלי של ההמונים, מחיר הדלק בסין נמוך יחסית והוא מוכתב על ידי הממשל. עבור הסיני הממוצע, שנוסע במקרה הטוב בצ'רי מקומית קטנה, המחיר הזול הוא בבחינת מתנה. עבור ה''כרישים'', הוא פתח לחגיגה נהנתנית.
0 תגובות
תגובות