ג'יפ הקונספט cX של מיצובישי (הנעה 4X4), שהוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה בספטמבר 2007, ייכנס בקרוב לייצור
הייתכן כי הזינוק במכירות של רכבי שטח קטנים באירופה (
כפי שדיווחנו השבוע) כבר משפיע על השיקולים של חברות הרכב איזה דגמים לייצר? יכול להיות שנתפסנו כאן לספקולציה מרחיקת לכת, אבל העובדה היא שחברת מיצובישי הודיעה אתמול על כוונתה להתחיל בייצור סדרתי של רכב הקונספט
cX, שהוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט בספטמבר האחרון (
עדכון מהתערוכה).
מדובר ברכב קטן, שאורכו קצת מעל ארבעה מטר, בערך בגודל של הטריוס אך לא גבוה כמוהו. מערכת ההנעה שאולה מהאאוטלנדר, וזה אומר 4X4 קבוע, ללא הילוך כוח. בדגם הייצור ישמרו על הדלת האחורית הייחודית, הבנויה משני חלקים: האחד נפתח כלפי מעלה להעמסה נוחה של הקניות מהסופר, השני נפתח כלפי מטה לקבלת מלוא גודל פתח ההטענה.
המנוע היחיד עליו מדברים כרגע הוא טורבו-דיזל, ארבע בוכנות, בנפח 1.8 ליטר, שיעמוד בתקני יורו 5 של זיהום אוויר. המנוע יפיק 134 כ''ס עם פליטת מזהמים מינימלית. תיבת הילוכים עם מצמד כפול, בת שש מהירויות, לקוחה מהמיצובישי איוו
X. תיבה כזו משלבת את הנוחות של תיבה אוטומטית עם היתרונות של גיר ידני: העברת הילוכים מדויקת וחסכון בדלק (
כתבה על תיבות הילוכים עם מצמד כפול).
בחברה עדיין לא העניקו שם לרכב החדש, שאמור לנחות בסוכנויות לקראת סוף 2009. ולנו יש הצעה לשם, לפחות לאלה שישווקו בארץ: מיצופיצי.
תגובות