שטח 4X4 > כתבות > שטח

ראלי פריז-דאקאר בהרחבה !

לאחר שכבר כתבנו מעט אל הפאריז -דאקאר, אנו עכשיו מפרסמים כתבה רחבה יותר המתארת את הדרמות ומהלך המירוץ ההיסטורי...

אחרי 11,000 קילומטרים מצליח שלסר לפסול את עצמו ומוריש את הניצחון ליוטה קליינשמיט

ראלי הדאקר התאפיין לאורך כל 23 שנות קיומו ברוח הספורטיבית שבו אלא שהשנה הוכתם הראלי בגלל טקטיקות לא ספורטיביות של המתחרים המובילים. שלסר היה הראשון לתפוס את ההולכה אחרי הזינוק בראשון לינואר בפריז. רצף של נצחונות בקטעי הדירוג הראשונים נתן לו יתרון נוח בחזית. בקטע הדירוג הראשון במרוקו הוא קבע מהירות ממוצעת (לאורך 139 קילומטרים) מדהימה של 115.5 קמ''ש. בשלב זה רדפו אחריו צמד המיצובישי של מסואוקה ושינוזוקה. שינוזוקה נתקל בקשיים בחולות שלחוף ספרד מה שהיה רק המנה הראשונה בראלי גרוע מאוד עבור היפני הפייבוריט. בשלושת הימים הבאים המשיך שלסר והגדיל את יתרונו על הרודפים אחריו בעוד חברו לקבוצת רנו/שלסר הספרדי סרביה, הולך ומטפס בדירוגים עד שביום השישי הוא מתמקם שני אחרי שלסר.

להורדת הקובץ לחץ כאן

אחרי 11,000 קילומטרים מצליח שלסר לפסול את עצמו ומוריש את הניצחון ליוטה קליינשמיט

היום השביעי נתן את האות לתחילת הצרות. בנקודת ביקורת של קטע דירוג באורך 420 ק''מ נתפס שלסר כשהוא מקבל דחיפה ממקומיים (פעולה אסורה על-פי תקנון הראלי) בתחום הביקורת. דחיפה זו ''זיכתה'' את הצרפתי (שהיה נהג פורמולה 1 בעבר) בשעת עונשין והוא למעשה איבד את כל עמלו מימי הראלי הראשונים ומדורג במרכז השדה. סרביה עובר לחוד ומאחוריו דולקים המיצובישי של פונטניי ומסואוקה. באותו היום עובר סטפן פטרהנסל להוביל בקטגוריית כלי-הרכב הסטנדרטיים על ניסן פתפיינדר. מנצח הדקאר שש פעמים על אופנוע ימשיך ויחזיק בהובלה עד לסיום לפני צמד המרצדס של סטרוגו ומניילדי.

להורדת הקובץ לחץ כאן

ביום השמיני עבר הראלי ממרוקו למאוריטניה באזור שידע שנים של לחימה. רכב סיוע סוטה מהנתיב בשל תקלה ועולה על מוקש. הנהג הפורטוגזי נפצע בפיצוץ ומאבד חלק מכף רגלו השמאלית. היום העשירי היה מלא דרמה ומחלוקות. סרביה מוביל הראלי נתקע בחולות בגלל תקלה במגבה הידראולי ומאבד זמן רב ואת ההולכה. בסוף קטע דירוג זה (באורך 435 ק''מ) שהיה ללא ספר דרך ואמור להיות ניווט נטו, שלף שלסר את ספר החוקים אשר מגביל את המרחק שניתן לסטות מהנתיב העיקרי (עד 6 ק''מ). התלונה גררה בדיקה גורפת של כל מכשירי הGPS במכוניות המובילות וכמו תמיד זה שהתלונן הוא זה שהרוויח הכי הרבה. קליינשמיט ומסואוקה קיבלו חצי שעת עונשין ואילו שלסר, סרביה ופונטניי רק עשר דקות עונשין. פעולה זו החזירה את שלסר לתמונה שמוקם עתה שני אחרי מסואוקה ואילו קליינשמיט ''נזרקה'' לאחור למורת רוחה. היום האחת עשרה התאפיין בשיחים (כאמל גראס) רבים שנתפסו בשבכות מצנני המים וגרמו לבעיות התחממות אצל מתחרים רבים. ביום זה היינו עדים לאחד הקרבות המרתקים ביותר בין שלסר למסואוקה המחליפים תור בהובלה. בסוף היום היה זה פונטניי שניצח את קטע הדירוג ומסואוקה הצליח לסיים לפני הבאגי של שלסר.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קבוצת מיצובישי איחדה כוחות ביום 12 ונסעו יחד פונטניי, סוזה (טנדר מאגנום) וקליינשמיט. סרביה עם הבאגי מוביל אותם ומנצח בקטע הדירוג. ביום ה13- ממשיך מסואוקה את ההסתערות ומנצח בקטע הדירוג באורך 513 ק''מ. ביום ה15- ממשיך קרב צמוד בין מסואוקה לשלסר. הבאגי של הצרפתי חוצה ראשונה את קו הסיום כאשר המיצובישי רק 19 שניות אחריו. למרות הנהיגה המהירה לא מצליח שלסר לסגור פער של 7 וחצי דקות הדרוש לו כדי לתפוס את ההובלה. היום ה16- ראה מתקפה מחודשת של סוזה עם הטנדר. הוא מנצח את קטע הדירוג בעוד שמסואוקה מאבד זמן בשל מחבר כדורי שנחבל. פונטניי עוצר לעזור לתקן את הנזק והיפני ממשיך בדרכו אחרי שאיבד כ25- דקות. בסוף היום מאבד מסואוקה כמעט 32 דקות אך מצליח להשאר שש וחצי דקות לפני שלסר.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הרגשות סערו כאשר קליינשמיט חסמה את שלסר לאורך 200 מתוך 370 הקילומטרים של קטע הדירוג. הנהגת הגרמניה טענה שלא ראתה את הבאגי מאחריה. טקטיקה זו אפשרה למסואוקה להתגבר על הדפיציט אחרי שזינק ממיקום 28 (המיקום שבו סיים אתמול) כאשר נראה כבר שהמירוץ בידיים של שלסר. בסוף היום ממשיך היפני להוביל עם יתרון של פחות משש דקות. שלסר מצידו רותח וקורא לשופטים להעניש את קליינשמיט. יומיים לפני הסיום מנסה שלסר לדהור ולחמוק מהמיצובישי של מסואוקה אך ללא הצלחה. הבאגי הכחולה חוצה ראשונה את קו היום אך הפאג'רו עושה זאת בזמן קצר בשתי דקות ומגדיל מעט את היתרון. בשל בזה נראה כי נטרפו כל הקלפים ומסואוקה ינצח.

להורדת הקובץ לחץ כאן

שלסר וסרביה מפתיעים בזינוק ליום האחרון כשהם מזנקים יחד שלוש דקות לפני הזמן ועוברים (בנקודת הזינוק) את מסואוקה שממתין לצאת ראשון לדרך. זה קטע הדירוג הארון האחרון בראלי והסיכוי האחרון של שלסר לנסות לנצח. בעוד שני הבאגי מתרחקים מזנק מסואוקה ומדביק את סרביה 25 ק''מ מהזינוק. הספרדי לא מאפשר למסואוקה לעקוף ולמעשה חוסם אותו כדי לתת לשלסר הזדמנות לברוח בחזית. באותה הטקטיקה בדיוק שבה חסמה קליינשמיט את שלסר לפני יום. בניסיון נואש לעקוף סוטה מסואוקה מהציר וללא שדה ראיה ברור הוא פוגע בגזע עץ שתולש את המיתלה האחורי מהפג'רו. פונטניי מגיע למקום ועוזר לתקן את הנזק אך מסואוקה כבר איבד כשלושת רבעי השעה ויצא מהתמונה. שלסר מנצח בקטע זה ונראה כאילו הוא יהיה מנצח הראלי בפער של 40 דקות לפני קליינשמיט.

להורדת הקובץ לחץ כאן

שופטי הראלי שהיו כמובן עדים להתרחשויות מחליטים לקנוס את שלסר ובן זוגו סרביה בשעת עונשין בשל ''התנהלות לא ספורטיבית'' והסיבה העיקרית לכך היא שכל המהלך ה''לא ספורטיבי'' כהגדרתם תוכנן מראש. לקול מחאותיו הקולניות של שלסר יורשת יוטה קליינשמיט את ההובלה, מסואוקה שני ושלסר יורד לשלישי.

להורדת הקובץ לחץ כאן

היום האחרון מסיים את הראלי אחרי 11,000 קילומטרים שמתוכם 6200 קילומטרים של קטעי דירוג. על חוף האגם הורוד ליד דקאר עושה יוטה קליינשמיט הסטוריה וחוצה ראשונה את קו היום כאשה הראשונה לנצח בראלי המפרך ביותר. מסואוקה מסיים ראלי הרואי במקום השני ואילו שלסר שלישי עם הרנו/באגי אחרי שניצח בשנתיים הקודמות ברציפות ומבטיח לערער על החלטת השופטים. הנציגות הישראלי השנה כללה את שני האחים ברקת במיצובישי צ'לנג'ר מספר 303 שהחלו את הראלי מצוין ודורגו כמה ימים במקום עשירי כללי עד שחולות מאוריטניה הכריעו את מנוע המיצובישי והצמד חזר בטיסה מוקדמת.

להורדת הקובץ לחץ כאן

תגובות

0 תגובות