לכמות המצומצמת של דגמים שמייצרת החברה היום, יצטרף רכב שטח עם שבעה מקומות ישיבה, שיתבסס על הפרילנדר
מקורות בחברת לנד רובר מסרו כי דגם חדש של רכב שטח נמצא כעת בתכנון, דגם שישתלב בהיצע בין הפרילנדר לבין הדיסקברי, עם דגשים עיצוביים שילקחו מדגם הקונספט LRX, שכנראה ייכנס גם הוא לייצור (ראה בהמשך). הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת EUDC של פורד, המשמשת את הפרילנדר, את וולוו XC60, V70 ו-S80, ואת פורד מונדאו וגלקסי.
הדגם החדש, שקיבל את שם הקוד ''פרויקט L486'', יקרא ככל הנראה ונטורה Ventura בעת שיגיע לשוק. למרות שהוא מתוכנן עם אוריינטציית כביש חזקה, לרכב יהיו יכולות שטח מסוימות, עם מערכות כמו בקרת נסיעה במורד, בקרת משיכה וייצוב.
הונטורה יוצע עם קשת רחבה של מנועים ותיבות הילוכים, כולל מנועי דיזל ובנזין, תיבות הילוכים רגילות ואוטומטיות, תיבה עם מצמד כפול ומנועים היברידיים. כל מערכות ההנעה יהיו מתוצרת פורד, פועל יוצא מהסכם המכירה של לנד רובר לטאטא. ההשקה אמורה להתרחש בשנת 2012.
ומה עוד בתכנון של טאטא לגבי לנד רובר? ב-2009 ''פייס ליפטינג'' לריינג' רובר ולריינג' רובר ספורט, שיקבלו את מנוע ה-5 ליטר החדש של יגואר; ב-2010 ''פייס ליפטינג'' לדיסקברי 3, גם כאן כנראה יוצע המנוע הנ''ל; ב-2011 השקה של ה-LRX, שעדיין לא ברור היכן ימוצב- מתחת לפרילנדר או מעליו; ב-2012 כאמור הונטורה; ב-2013 דגם חדש של הריינג' רובר (שם קוד ''פרויקט L405''), עם רמות גימור גבוהות במיוחד שיביאו את המחיר לאזור ה-200 אלף דולר (בחו''ל, כמובן...);
ב-2014 דגם חדש של הריינג' רובר ספורט ודגם חדש לחלוטין של הדיפנדר – עוד אין אימות סופי לעניין זה אבל נמסר שטאטא מתכוונת לייצר רכב פשוט וקשוח, המיועד לארצות מתפתחות, דוגמת סדרה 70 של הלנדקרוזר (תרגום – הוא לא יגיע אלינו...); ב-2015 או 2016 דגם חדש של הדיסקברי 3. גם כאן הדברים אינם סגורים סופית, ייתכן שישתמשו בפלטפורמת הדיפנדר החדש לייצור רכב עם יכולות שטח טובות לארצות מפותחות (קרי, כן אצלנו).
בכל מקרה, יהיה מעניין
תגובות